نشست خبري نقد فيلم «دموكراسي تو روز روشن» با حضور مسعود فراستي (منتقد سينما) ،علي عطشاني (كارگردان) و نيما شاهرخ شاهي بازيگر اين فيلم عصر روز گذشته در فرهنگ سراي رسانه برگزار شد.
علي عطشاني در اين نشست، با بيان اينكه سينماي ايران با فقر بازيگر روبرو است، گفت: فيلمسازان ايراني براي انتخاب بازيگر متناسب با فيلم نامه با مشكل رو به رو هستند.
كارگردان فيلم «دموكراسي تو روز روشن» اظهار داشت: انتخاب «حميد فرخنژاد» براي نقش امير ستوده نقش اصلي فيلم با امكانات بازيگري ايران بهترين انتخاب بود.
وي خاطرنشان كرد: براي انتخاب بازيگر در فيلم «دموكراسي تو روز روشن» بيش از 150 عكس از فرماندهان دوران جنگ مورد بررسي قرار گرفت تا كاراكتر اصلي فيلم از نظر چهره شباهت زيادي با فرماندهان دوران جنگ داشته باشد.
كارگردان فيلم «دموكراسي تو روز روشن» با اشاره به اين كه شخصيت شوخ حميد فرخنژاد در فيلم نامه وجود داشته است، افزود: هدف از شوخ طبعي زياد حميد فرخ نژاد در فيلم به منظور نمايش دادن اخلاق خوب و شاد رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده است.
وي با بيان اين كه بسياري از صحنههاي فيلم زائيده ذهن ستوده شخصيت اصلي فيلم است، گفت: پلاني كه ستوده اسلحه خود را به سمت فرشته مرگ ميبرد و درخواست ميكند كه فرشته مرگ او را بكشد از قسمتهاي مهم فيلم به شمار ميرود.
عطشاني با بيان اين كه براي مخاطب عام فيلم ميسازد، گفت: ساختن فيلم براي مخاطبان عام باعث ميشود مردم با فيلم كنار آمده و فيلم را درك كنند. پيام اصلي فيلم «دموكراسي تو روز روشن» شناخت الرحمنالرحيم به مخاطب است.
مسعود فراستي ، منتقد سينما نيز در اين نشست با بيان اين كه فيلم نامه «دموكراسي تو روز روشن» براساس كتاب مرحوم قوچاني نوشته شده است، افزود: در اين فيلمنامه بيشتر از آن كه به دغدغه ساختارمند توجه شود به حرف توجه شده است. فيلمنامه «دموكراسي تو روز روشن» داراي روح است زيرا با تفكرات و هويت مردم بسيار نزديك است.
فراستي با اشاره به بازي «حميد فرخنژاد» در نقش ستوده گفت: بازي حميد فرخنژاد در اين فيلم خوب نيست زيرا قسمتهايي كه اين كاراكتر در جبهه است نميتواند با مخاطب ارتباط برقرار كند.
وي با بيان اين كه قسمتهايي از فيلم كه حميد فرخنژاد شوخي ميكند متناسب است، افزود: بخشهايي كه فرخنژاد در صحنههاي جنگ است با توجه به نوع گريم، نوع نگاه و رفتار نميتوان او را يك فرمانده دوران دفاع مقدس تصور كرد.
اين منتقد سينما با اشاره به سكانس درخواست مرگ از سوي ستوده به فرشته مرگ، افزود: اين قسمت با فرهنگ ايراني سازگار نبوده و مخاطب نميتواند با آن ارتباط برقرار كند.
وي با بيان اين كه فرخنژاد در اين فيلم سطح لحن كلام را به درستي درك كرده است، بيان داشت: 90 درصد نيروي فرخنژاد در اين فيلم به لحن كلام اختصاص داده شده است.
فراستي با بيان اين كه طرفدار فيلم مخاطب عام است، اضافه كرد: در اين فيلم مخاطب عام به موضوعي خاص واكنش نشان ميدهد و حالت تجربي با مخاطب به وجود ميآيد.
علي عطشاني در اين نشست، با بيان اينكه سينماي ايران با فقر بازيگر روبرو است، گفت: فيلمسازان ايراني براي انتخاب بازيگر متناسب با فيلم نامه با مشكل رو به رو هستند.
كارگردان فيلم «دموكراسي تو روز روشن» اظهار داشت: انتخاب «حميد فرخنژاد» براي نقش امير ستوده نقش اصلي فيلم با امكانات بازيگري ايران بهترين انتخاب بود.
وي خاطرنشان كرد: براي انتخاب بازيگر در فيلم «دموكراسي تو روز روشن» بيش از 150 عكس از فرماندهان دوران جنگ مورد بررسي قرار گرفت تا كاراكتر اصلي فيلم از نظر چهره شباهت زيادي با فرماندهان دوران جنگ داشته باشد.
كارگردان فيلم «دموكراسي تو روز روشن» با اشاره به اين كه شخصيت شوخ حميد فرخنژاد در فيلم نامه وجود داشته است، افزود: هدف از شوخ طبعي زياد حميد فرخ نژاد در فيلم به منظور نمايش دادن اخلاق خوب و شاد رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده است.
وي با بيان اين كه بسياري از صحنههاي فيلم زائيده ذهن ستوده شخصيت اصلي فيلم است، گفت: پلاني كه ستوده اسلحه خود را به سمت فرشته مرگ ميبرد و درخواست ميكند كه فرشته مرگ او را بكشد از قسمتهاي مهم فيلم به شمار ميرود.
عطشاني با بيان اين كه براي مخاطب عام فيلم ميسازد، گفت: ساختن فيلم براي مخاطبان عام باعث ميشود مردم با فيلم كنار آمده و فيلم را درك كنند. پيام اصلي فيلم «دموكراسي تو روز روشن» شناخت الرحمنالرحيم به مخاطب است.
مسعود فراستي ، منتقد سينما نيز در اين نشست با بيان اين كه فيلم نامه «دموكراسي تو روز روشن» براساس كتاب مرحوم قوچاني نوشته شده است، افزود: در اين فيلمنامه بيشتر از آن كه به دغدغه ساختارمند توجه شود به حرف توجه شده است. فيلمنامه «دموكراسي تو روز روشن» داراي روح است زيرا با تفكرات و هويت مردم بسيار نزديك است.
فراستي با اشاره به بازي «حميد فرخنژاد» در نقش ستوده گفت: بازي حميد فرخنژاد در اين فيلم خوب نيست زيرا قسمتهايي كه اين كاراكتر در جبهه است نميتواند با مخاطب ارتباط برقرار كند.
وي با بيان اين كه قسمتهايي از فيلم كه حميد فرخنژاد شوخي ميكند متناسب است، افزود: بخشهايي كه فرخنژاد در صحنههاي جنگ است با توجه به نوع گريم، نوع نگاه و رفتار نميتوان او را يك فرمانده دوران دفاع مقدس تصور كرد.
اين منتقد سينما با اشاره به سكانس درخواست مرگ از سوي ستوده به فرشته مرگ، افزود: اين قسمت با فرهنگ ايراني سازگار نبوده و مخاطب نميتواند با آن ارتباط برقرار كند.
وي با بيان اين كه فرخنژاد در اين فيلم سطح لحن كلام را به درستي درك كرده است، بيان داشت: 90 درصد نيروي فرخنژاد در اين فيلم به لحن كلام اختصاص داده شده است.
فراستي با بيان اين كه طرفدار فيلم مخاطب عام است، اضافه كرد: در اين فيلم مخاطب عام به موضوعي خاص واكنش نشان ميدهد و حالت تجربي با مخاطب به وجود ميآيد.
0 نظرات:
ارسال یک نظر