عکس‌هایی از مجموعه «زير هشت» سیروس مقدم






» ادامه مطلب

مجموعه «زير هشت» از 20 تير روي آنتن مي‌رود

مجموعه تلويزيوني «زير هشت» به كارگرداني «سيروس مقدم» از 20 تيرماه به روي آنتن شبكه يك مي‌رود.
الهام غفوري كه تهيه‌كنندگي مجموعه تلويزيوني «زير هشت» را برعهده دارد گفت: تا به حال حدود 80 درصد از تصويربرداري سريال انجام شده است. تصويربرداري اين بخش‌ها كه جزو بخش‌هاي پاياني كار است، در حال حاضر در بيمارستان جواهريان ادامه دارد و پس از رفتن به چند لوكيشن ديگر، تصويربرداري به پايان خواهد رسيد. پخش اين سريال قرار است از روز 20 تيرماه آغاز شود و هر شب ساعت 22:15 به روي آنتن خواهد رفت.
غفوري در ادامه درباره اين كه آيا با آغاز پخش، تصويربرداري به پايان خواهد رسيد، اظهارداشت: 24 قسمت‌ از سريال را آماده كرده‌ايم و به دليل اين كه قسمت‌هاي آماده‌اي داريم، مشكلي براي پخش نخواهيم داشت.
امير جعفري، پانته‌آ بهرام، كامران تفتي، كتايون اميرابراهيمي، آرش مجيدي، مريم بوباني، آناهيتا افشار و... در كنار آتيلا پسياني نقش‌هاي اصلي اين كار را بازي مي‌كنند. اين سريال پس از «نرگس» و «رستگاران» تازه‌ترين مجموعه هر شبي سيروس مقدم به حساب مي‌آيد. لوكيشن‌هاي اين سريال همگي در تهران است و طبق برنامه‌ريزي‌ها، گروه طي پنج ماه اين كار را تصويربرداري خواهند كرد. آخرين كار سيروس مقدم سريال «چارديواري» است كه در نوروز 89 روي آنتن رفت.
عوامل اصلي اين سريال عبارتند از: مدير توليد: سيدرسول سيدحاتمي، مدير تصويربرداري: امير معقولي، صدابردار: سعيد احمدي، طراح گريم: مجيد اسكندري، مدير تداركات: محمود اتحادي، برنامه‌ريز: فهيمه كمالي، دستيار اول كارگردان: سهيل بيرقي، منشي‌صحنه: فرشته عروجي و...
» ادامه مطلب

عکس‌هایی از فیلم «سن پترزبورگ» به کارگردانی بهروز افخمی - عكس: احمدرضا شجاعي







» ادامه مطلب

«سن پترزبورگ» براي اكران در عيدفطر امسال آماده مي‌شود

توسط موسسه فيلميران، «سن پترزبورگ» براي اكران در عيدفطر امسال آماده مي‌شود.
«حميد اعتباريان» درباره اكران فيلم سينمايي «سن‌پترزبورگ» ساخته بهروز افخمي گفت: تا دو هفته ديگر، مراحل فني «سن‌پترزبورگ» به پايان مي‌رسد تا به اميد خدا، فيلم براي اكران عمومي در عيد فطر آماده شود. صداگذاري، ساخت موسيقي و تدوين فيلم به ترتيب توسط حسين ابوالصدق، كارن همايون‌فر و مستانه مهاجر در استوديو آواي نفس در حال انجام است.
به گفته اعتباريان، اين فيلم توسط شركت فيلميران به اكران مي‌رسد. داستان اين فيلم كمدي پرحادثه در مورد رفاقت، بلوف، عشق و ... است.
امين حيايي، محسن تنابنده، پيمان قاسم‌خاني، الناز شاكردوست، بهاره رهنما، انديشه فولادوند، كيانوش گرامي، سروش صحت، سيامك انصاري، اميد روحاني، سيدابراهيم بحر‌العلومي، آرش تاج، بابك برزويه، اردشير كاظمي، يوسف قرباني، علي اصغر طبسي، مهدي دانايي مقدم، نعيمه نظام‌دوست، مجيد شهرياري ... و امين حيايي بازيگران اين فيلم هستند.
» ادامه مطلب

شاپور قریب:خوشحالم بعد از سال‌هاي سال در جيبم 50 هزار تومان پول هست!

شاپور قريب گفت: دليل اين كه 10 سال در سينما كار نكردم به دليل دسته‌بندي‌هاي موجود است، مرا راحت كنار گذاشتند اما من هميشه خواب سينما را مي‌بينم، سينما زندگي من است و در اين مدت من هر روز به آن فكر مي‌كردم. مراسم افتتاحيه فيلم سينمايي «ملاقات» با آغاز فيلمبرداري اپيزود ايستگاه آخر به كارگرداني شاپور قريب روز گذشته در لوكيشني واقع در منطقه پونك كليد خورد.
«شاپور قريب» كارگردان سينماي كشورمان كه پس از نزديك به 10 سال دوباره روي صندلي كارگرداني قرار گرفته است در جمع خبرنگاران گفت: دليل اينكه من در اين پروژه حاضر شدم بيشتر به خود پروژه برمي‌گردد، مرا جذب خود كرده است.
او خطاب به خبرنگاران با اشاره به فاصله‌اي كه ميان پيشكسوتان سينما افتاده، اظهار داشت: نمي‌دانم اين فاصله به چه دليل است و از طريق ما ايجاد شده يا شما؟ اما اي كاش اين فاصله از بين برود و ما بتوانيم صميمانه در مورد سينما با هم صحبت كنيم.
اين كارگردان پيشكسوت تصريح كرد: دليل اين فاصله اين است كه به عنوان مثال مني كه هيچ ارزشي ندارم در بورس گذاشته مي‌شوم و روي من قيمت مي‌گذارند و همين موضوع باعث ايجاد فاصله بين نسل‌هاي گذشته سينمايي مي‌شود.
كارگردان فيلم‌هاي سينمايي «هفت‌تير‌هاي چوبي» و «بگذار زندگي كنم» در مورد دلايل دوري 10 ساله خود از سينما گفت: اين‌ها به دليل دسته‌بندي‌هاي سينماست و گرنه من هيچ‌گاه از سينما فاصله نگرفته‌ام حتي وقتي مي‌خوابم نيز خواب سينما را مي‌بينم اما عده‌اي در پشت پرده خيلي راحت من را كنار مي‌گذارند با اين حال من هر روز به سينما فكر مي‌كنم. كار از پايه خراب است چرا كه نمي‌توانم به كسي كه پول دارد و به يكباره وارد سينما مي‌شود و مي‌خواهد همه چيز را در دست خود بگيرد، ايراد بگيرم.
اين كارگردان پيشكسوت همچنين با ذكر خاطره‌اي از همكاري با مهدي مصيبي در تهيه برخي از فيلم‌هايش گفت: مصيبي خصوصياتي داشت كه در عباس رافعي هم وجود دارد و به كساني كه علاقه داشت احترام مي‌گذاشت اما ايرادش هميشه از من اين بود كه با هنرپيشه‌ها و ستاره‌ها جوش نمي‌خوردم، در صورتي كه من اگر احساس مي‌كردم طرف مقابلم آدم است با او جوش مي‌خوردم.
قريب همچنين با اشاره به وجود مافياي پنهان در سينماي ايران از سال‌هاي پيش از انقلاب گفت: قبل از انقلاب فيلمي را به نام «خروس» ساخته‌ام و همزمان «بهرام بيضايي» و «ناصر تقوايي» نيز فيلم ساخته بودند كه هر سه فيلم همزمان با هم اكران شدند و با وجود اينكه خوب مي‌فروختند اما به يكباره از سينما پايين آورده شده‌اند و بعدها فهميديم دست شخصي پشت پرده در كار بوده است.
اين كارگردان همچنين با اشاره به اينكه همه فيلم‌هاي كه ساخته در حمايت از زنان بوده، تأكيد كرد: تمام فيلم‌هاي كه در تاريخ سينما ساخته‌ام در حمايت از زنان بوده است اما هيچ كس در سينما به اين موضوع اشاره نكرد و دليل اينكه در سال‌هاي اخير فيلم نساختم، اين است كه از باندها و دسته‌هاي سينمايي دور بودم. اما خوشحالم كه اولين بار بعد از سال‌هاي سال در جيبم 50 هزار تومان پول هست!
شاپور قريب پرسش‌هاي خبرنگاران را بسيار كوتاه اما تأثير‌گذار جواب مي‌داد و جمله آخر وي كه پس از سالها 50 هزار تومان پول در يكي از جيب‌هايش است باعث شد همه جمع متأثر شوند.
» ادامه مطلب

دوازدهمين دوسالانه عكس ايران برگزار مي‌شود

دوازدهمين دوسالانه عكس ايران، دي‌ماه سال جاري در يزد برگزار خواهد شد. قرار است دوازدهمين دوسالانه عكس ايران دي‌ماه سال جاري در يزد برگزار شود و طي جلسات مختلفي كه انجمن تازه تأسيس عكاسان ايران با مدير كل دفتر هنرهاي تجسمي برگزار كرده است، شرايط انجمن براي برگزاري اين دوسالانه اعلام شده است.
قرار است به زودي دفتر هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد در اين باره تصميم‌گيري كند و نتيجه را به انجمن اعلام كند كه در صورت توافق دو جانبه، دوازدهمين دوسالانه عكس ايران، از سوي انجمن عكاسان ايران برگزار شود.
يازدهمين دوسالانه عكس ايران،‌ دي‌ماه سال 1387 به شكل غيررقابتي در مؤسسه فرهنگي و هنري صبا و موزه هنرهاي معاصر يزد برگزار شد.
» ادامه مطلب

هفت اثر نمايشي مهمان جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسكي

هفت اثر نمايشي در قالب آثار مرور و توليدي در بخش مهمان سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسكي تهران - مبارك حضور خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومي سيزدهمين جشنواره بين‌المللي نمايش عروسكي مبارك، دبيرخانه اين جشنواره 7 اثر نمايشي زير را براي حضور در بخش مهمان معرفي كرد:
1. «بهار آمد» به كارگرداني حسن دادشكر
2. «بيژن و منيژه» به كارگرداني رسول نجفيان
3. «عروسي ملك جمشيد» به كارگرداني هما جديكار
4. «موسم گل» به كارگرداني عادل بزدوده
5. «سمك عيار» به كارگرداني جواد ذوالفقاري
6. «كنسرت حشرات» به كارگرداني مريم سعادت
7. «اپراي مولوي» به كارگرداني بهروز غريب‌پور
نمايش‌هاي «بيژن و منيژه» كار رسول نجفيان و «اپراي مولوي» به كارگرداني بهروز غريب‌پور پيش از اين در اجراهاي عمومي با استقبال زيادي از سوي مخاطبان رو به رو شدند.
سيزدهمين جشنواره بين‌المللي نمايش عروسكي تهران مبارك 31 تيرماه تا 5 مردادماه در تهران برگزار خواهد شد.
» ادامه مطلب

كنسرت مختاباد با گروه رودكي در باكو برگزار شد

سالن كنسرت موسيقي مقام شهر باكو، پايتخت جمهوري آذربايجان شب گذشته سه‌شنبه 15 تيرماه شاهد ترنم موسيقي ايراني با آواز سيدعبدالحسين مختاباد در سالن مقام بود.
به گزارش روابط‌عمومي مؤسسه فرهنگي اكو، در اين كنسرت سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، ايوبي رئيس مؤسسه فرهنگي اكو، ابوالفضل قارايف وزير فرهنگ و گردشگري آذربايجان، جهانگير سفير آذربايجان در ايران، بهرامي سفير ايران در آذربايجان، ابطحي قائم‌مقام مؤسسه فرهنگي اكو، نوري رايزن فرهنگي ايران در آذربايجان و جمعي از هنرمندان پيشكسوت موسيقي جمهوري آذربايجان در كنار علاقمندان به موسيقي حضور داشتند.
سالن مقام كه از جديدترين بناهاي شهر باكو به شمار مي‌رود، از بالا به شكل ساز تار ساخته شده است. يكي از ويژگي‌هاي اين سالن كه سبب تمايز آن با بيشتر سالن‌هاي جهان است، اكوستيك كم‌نظير اين سالن است كه دقيقاً براي اجراي موسيقي سنتي طراحي شده است.
كنسرت گروه موسيقي «رودكي» به خوانندگي سيدعبدالحسين مختاباد در دو بخش، در دستگاه شور و اصفهان اجرا شد كه در بخش دوم كه اشعار شهريار در آن خوانده شد، بارها مورد تشويق حضار قرار گرفت. اعضاي گروه موسيقي «رودكي» نيز به سرپرستي محسن حسيني در اين برنامه خوش درخشيدند.
اين برنامه توسط مؤسسه فرهنگي اكو و هم زمان با سفر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به جمهوري آذربايجان برگزار شد.
در ابتداي مراسم ابوالفضل قارايف، وزير فرهنگ و گردشگري آذربايجان با حضور بر روي صحنه ضمن خوشامدگويي به هنرمندان و هيئت اعزامي جمهوري اسلامي ايران، چشم‌انداز نويني در تبادلات فرهنگي و هنري دو كشور ترسيم كرد و جمهوري آذربايجان را در گسترش اين همكاري‌ها مصمم دانست.
در ادامه سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم با استقبال از اين عزم و اراده، حضور هر چه بيشتر هنرمندان دو كشور را در اين عرصه از مهم‌ترين برنامه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين زمينه برشمرد. وي همچنين از وزير فرهنگ آذربايجان و دكتر ايوبي رئيس موسسه فرهنگي اكوبه خاطر برگزاري اين كنسرت تقدير كرد.
در پايان حجت‌الله ايوبي، رياست مؤسس فرهنگي اكو به عنوان برگزاركننده اين كنسرت، با حضور بر روي صحنه كه با تشويق حضار و هنرمندان مواجه شد در مورد اهميت و قدمت موسيقي مشرق زمين و بهره برداري غرب از ظرفيت بزرگ موسيقي، سخنان كوتاهي ايراد كرد و كشورهاي منطقه اكو را كشورهاي «سرزمين خورشيد» ناميد.
لازم به ذكر است كه شركت كنندگان در اين كنسرت كه به شدت تحت‌تاثير نواي دلنشين مختاباد و اجراي زيباي گروه موسيقي رودكي بودند خواستار تداوم چنين برنامه هايي شدند.
» ادامه مطلب

گزارش تصویری جلسات دورخوانی فیلم «یک حبه قند» میرکریمی







» ادامه مطلب

عکس‌هایی از پشت صحنه فیلم سینمایی بیداری رویاها - عکس:احمدرضا شجاعی










» ادامه مطلب

گفت‌وگوی خبرگزاری مهر با محمدعلی باشه آهنگر: درصد خیلی کمی از آدم‌هایی که در جنگ بودند، جنگ را زندگی کردند

محمدعلی باشه آهنگر از نسلی است که جوانیشان را در سالهای دفاع مقدس گذرانده‌اند و سه فیلم از چهار فیلمی که ساخته درباره آدمهای جنگ بوده در "بیداری رویاها" به سرنوشت زنانی پرداخته که جنگ زندگیشان را تغییر داده است.
"بیداری رویاها" فیلم تازه محمدعلی باشه آهنگر درباره پیامدهای جنگ در روزگاری است که جنگ به خاطره‌ای جمعی تبدیل شده است. تماشای فیلم به یادمان می‌آورد که در این شهر هنوز زنانی هستند که چشم به راه یک معجزه هستند. فیلم تازه باشه آهنگر که در جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر روی پرده رفت فارغ از کیفیت آن اثر متفاوتی در سینمای دفاع مقدس و سندی برای زنده بودن این سینما است.

*قصه "بیداری رویاها" از چه زمانی شکل گرفت و چقدر طول کشید تا شرایط ساخت آن مهیا شد؟
- محمدعلی باشه آهنگر کارگردان: "بیداری رویاها" خواهرخوانده "فرزند خاک" است و ایده اولیه آن سال 78 به ذهنم رسید. من 10 فیلمنامه مستقل داشتم که به هم ارتباطهایی داشتند . "فرزند خاک" و "بیداری رویاها" از آن جمله‌اند.

*چرا 10 قصه؟ 10 عددی نمادین برای این فیلمنامه‌ها است؟
- اتفاقی به 10 قصه رسیدیم. من و محمدرضا گوهری روی قصه‌ها و شخصیتهایی کار کردیم که 10 قصه نظر نهایی مان را تامین کرد. هیچکدام از فیلمنامه‌ها ماجرا محور نبودند یعنی همه شخصیت محور به حساب می‌آیند. یک دختر کرد عراقی به نام گلاویژ، نظامی عراقی به نام جلیل عبدالستار، سرگرد پویا، صادق، یک جانباز قطع نخاعی به نام حکمت، داود، رخشانه و ایوب که شد "بیداری رویاها"، غزل دختری ایرانی از شخصیتهای این 10 فیلمنامه هستند.اما هیچیک از فیلمنامه ها به جایی نرسید، به جز "فرزند خاک" که سال 86 توانستیم شرایط ساختش را فراهم کنیم. بعد از "فرزند خاک" دوباره تلاش کردیم "بیداری رویاها" را بسازیم، فیلمنامه را چندبار بازنویسی کردیم اما تا زمان رفتن رئیس سابق بنیاد سینمایی فارابی به نتیجه نرسیدبم. بالاخره با حمایت آقای بنیانیان و نیرومند در حوزه هنری این فیلم تولید شد.

*حلقه ارتباط 10 قصه جنگ چیست؟ قصه‌ها پس از جنگ روایت می‌شود؟
- بعضی قصه‌ها پیش از جنگ و بعضی بعد از جنگ روایت می شود. من اعتقاد دارم که اگر اتفاقی می‌افتد پیامد آن را می‌شود در آن سوی کره زمین دید. پیامد‌های جنگ ایران و عراق هنوز تمام نشده و انچه امروز تجربه می کنیم جدا از جنگ نیست. ما هیچوقت جنگ را یک اتفاق بزرگ ندانستیم چون ملتی هستیم که هر صد سال یکبار به سرزمین ما یک تجاوز بزرگ شده و به مصائب آن عادت داریم. وقتی یک فاجعه بزرگ بشری چنین تاثیری در جهان اطرافش می گذارد طبیعی است که انسانها را هم تحت تاثیر قرار بدهد. در این 10 قصه تاثیر جنگ بر انسانها و روابط انسانی را می بینیم.

*یکی از ویژگیهای فیلم‌های شما نگاه واقعگرایانه به جنگ است. شایداین نگاه تلخ ارزیابی شود و باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای فیلمهایتان شود.
- درصد خیلی کمی از آدمهایی که در جنگ بودند جنگ را زندگی کردند. من از آنهایی بودم که جنگ را زندگی کردم. خانه من در آبادان در خیابان جامی تا نوار مرزی اروند رود 200 متر فاصله داشت. فاصله من با دشمن و جنگ بسیار بی واسطه و کم بود. زمان جنگ هفده ساله بودم، یکسال بعد ازدواج کردم و همسرم هم به آبادان آمد و در بحبوحه جنگ پنجسال در آن شرایط ساکن آبادان بودم. ما زندگی متفاوتی را در جنگ و در کنار هم تجربه کردیم.

*پس با زنانی از جنس رخشانه هم در جنگ مواجه شدید؟
- من همسران شهیدی را می شناسم که ازدواج نکردند و چه فشارهایی روی آنها بود تا ازدواج کنند. من می دیدم که دوستان همرزمم در وصیتنامه شان به همسرانشان توصیه می کردند ازدواج کنند یا بعضی دوستانم از همسرانشان می خواستند ازدواج نکنند. من همسر یکی از همرزمانم را می شناسم که هنوز ازدواج نکرده و خانم دیگری را هم می شناختم که خیلی زود ازدواج کرد. بخشی از این ماجراها به فشارهای بیرونی مربوط می شد. زنان در آن فضا موقعیتهای متفاوتی داشتند که ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی مختلفی داشت. در "بیداری رویاها" بخشی از این حقیقت را می بینید. رخشانه (هنگامه قاضیانی) یکی از این نمونه ها است. این قصه ها برای من جنگ را جذاب می کند.

*زنها در فیلمهای شما حضوری پررنگ دارند. شاید به دلیل همین نگاه متفاوت به زنها است.
- شرایطی که زنها در جنگ داشتند سخت تر از مردان بود. شاید خیلی‌ها ندانند که خانمها در سنگرها امدادگر بودند و در کنار مردان کار می کردند. نمی شود نقش زنها در جنگ را فراموش کرد اما من دوست ندارم فقط به جنبه امدادگری آنها بپردازم چون تکراری و تک بعدی است. من دنبال زنهایی می گشتم که به خاطر وظیفه در جنگ نیستند. یادم می آید زنانی را که زیر گاریها پنهان می شدند تا از آبادان نروند و بمانند و مبارزه کنند. پشت جبهه هم وظیفه زنها سنگین‌تر بود. در غییبت مردان آنها باید بار زندگی را به دوش می‌کشیدند.

*موفقیت "فرزند خاک" شما را برای ساختن فیلم بعدی حساس و سختگیرتر نکرد؟
- این وسواس از اول با من بود. من بعد از "فرزند خاک" کلی پیشنهاد را رد کرده ام. بعضی کارگردانها هنوز فیلمشان تمام نشده سریال شروع می کنند. هنوز سریال تمام نشده فیلم 90 دقیقه ای می سازند و... برای من مهم است که روی کارم تمرکزداشته باشم. بعد از "فرزند خاک" بعضی ها بیشتر از من نگرانم بودند وعده ای نصایح دلسوزانه‌ای کردند که حواسم باشد تجربه خوب "فرزند خاک" را نابود نکنم. منتقدانی که واقع بین‌تر هستند "بیداری رویاها" را تجربه‌ای جهانی تر دیده اند. در این فیلم فراتر از چارچوبهای بومی حرکت کردم. در "فرزند خاک" موضوع مذهبی است و مخاطب خارجی شاید نتواند مانند ما با موضوع همذات پنداری کند.

*رابطه رخشانه و ایوب خیلی سرد است. این نشان دهنده اجباری بودن ازدواج و پیوند آنها است اما چرا آنها سخت از هم جدا می شوند؟
- سردی و چرکی جزئی از قصه و عمدی است. عشق رخشانه نابود شده و او به دلیل فشارهای بیرونی با داود ازدواج کرده است. در این بحران جدید او را باید به عنوان زن ایرانی مسلمان و زن شهید ببینید تا تنهایی اش را حس کنید. من در حد بضاعت فیلم و رابطه این دو شخصیت حس و حال آنها را نشان دادم. جایی که زیر باران موی شوهرش را خشک می‌کند. یکی دیگر ابتدای فیلم که زن مدیر است و صلابتی که دارد و رابطه اش با داود. شاید به دلیل تلخ بودن فضا و این که کسی منتظر بازگشت شوهر رخشانه نیست روابط از هم پاشید. بعد از آمدن ایوب همه از رخشانه فرار می کنند. زن همسایه، بی بی، داوود (امین حیایی) حمید (امیرحسین آرمان) در این خانواده رابطه ها از هم پاشیده و چیزی گرم نیست.

* "بیداری رویاها" مثل "فرزند خاک" یک فیلم زنانه است، فیلم رخشانه است.
- من قصه را از دید سوم شخص روایت کردم تا قضاوت را به عهده مخاطب بگذارم. ممکن است هر مخاطبی از ذهن خودش شخصیت اصلی را یک نفر ببیند.

*این پایانی بود که شما می خواستید؟
- ارگانی می خواست فیلم را با قیمت خوبی بخرد به این شرط که رخشانه در پایان برگردد خانه اما من نمی توانستم قصه را جور دیگری تمام کنم و با توجه به شخصیت و شرایط زندگی رخشانه این تصمیم را گرفتم. البته همین که ایوب زنده است می‌تواند امید به آمدن او را در مخاطب زنده نگه دارد. هر مخاطبی از ظن خود می تواند پایان فیلم را تفسیر کند.

* در انتخاب بازیگران چقدر گیشه برایتان مهم بود؟ حیایی انتخاب خوبی برای این نقش نبود.
- به نظر من امین حیایی با این نقش زنده و دوباره دیده شد. حیایی بازیگر باهوش و حرفه ای است. فکر می کردم می توانم او را در نقشی متفاوت ببینم. او غرق نقش می‌شد. در بسیاری از صحنه ها گریه می‌کرد، امین عاشق نقش بود. شاید فکر مخاطب موقع دیدن "بیداری رویاها" می رود به سمت نقشهای قبلی حیایی .اما امین همه تلاشش را برای تجربه یک نقش متفاوت کرد و من از او راضی ام. خانم قاضیانی چهره‌ای متین و نجیب دارد که وقار و شرم زن شرقی را توامان داشت، از بازی او هم به شدت راضی ام.

* از شرایط و زمان اکران "بیداری رویاها" چطور؟
- زمان فوتبال است و تب بازیها من را هم گرفته (می‌خندد). طبیعی است که این موضوع روی فروش فیلم تاثیر دارد بعد هم ماه رمضان شروع می شود. با این حال امیدوارم فیلم مخاطبش را پیدا کند.

*برایتان مهم است که "بیداری رویاها" نسبت به دیگر فیلمهایتان مخاطب بیشتری داشته باشد؟
- مهم است زیرا نمی توانم به مخاطب فکر نکنم. اما مردم نباید قبل از دیدن فیلم آن را رد کنند. در اکرانهایی که فیلم را با مخاطب دیده ام تماشاگرانی از طیفهای مختلف آن را دوست داشته و تفسیر کرده اند. "بیداری رویاها" فیلمی قابل تاویل است.
» ادامه مطلب

"نفوذی" مهرماه روی پرده می‌رود

فیلم سینمایی "نفوذی"به کارگردانی احمد کاوری و مهدی فیوضی و به تهیه‌کنندگی جمال شورجه اوایل مهرماه اکران عمومی می‌شود.
حسن ایوبی ساخت آنونس این فیلم را به تازگی تمام کرده است.فیلم سینمایی "نفوذی" بر اساس خاطره یک آزاده ساخته و برگردان به یک اثر سینمایی شده و داستان آن با نگاهی به کتاب "حکایت زمستان" به قلم سعید عاکف نوشته شده است.
فیلمنامه را داود امیریان با برداشتی آزاد از کتاب نوشته و جمشید هاشم‌پور، امیر جعفری، نسرین مقانلو، محمد کاسبی، امیرضا دلاوری، علیرام نورایی و... در آن بازی کرده‌اند. احمد کاوری و مهدی فیوضی کارگردان‌های این فیلم هستند.
دیگر عوامل تولید فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: حسن پویا، طراح صحنه و لباس: فرامرز بادرامپور، مجری طرح: ح.علیمردانی، مدیر تولید: اردشیر ایران‌نژاد، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: عطاالله سلمانیان، محصول محراب فیلم.

» ادامه مطلب

کریستین بیل " عکاس جنگ" می‌شود

کریستین بیل بازیگر امریکایی در یک درام جنگی به نام "عکاس جنگی" بازی می‌کند.
به گزارش امپایر انلاین "عکاس جنگی" ماجرای سفر طولانی و پر خطردو عکاس خبری در خلال جنگ افغانستان را روایت می کند .طرح اولیه قصه در سال 2007 توسط زک اسنایدر نوشته شد که خود تهیه کنندگی این پروژه را بر عهده دارد.
کرت جانستاد نویسنده فیلمنامه " 300" نگارش نسخه نهایی این فیلمنامه را بر عهده دارد و سرگی بودروف فیلمساز مغول مهاجر به هالیوود به احتمال فراوان کارگردانی آن را بر عهده خواهد گرفت.
بیل که اخیرا روزهای پرکاری را از سر گذرانده، منتظر پایان مراحل پیش تولید قسمت بعدی مجموعه سینمایی "بتمن" است تا بار دیگر به کارگردانی کریستوفر نولان جلوی دوربین شخصیت بتمن را جان بخشد. فیلمبرداری " عکاس جنگی " اوایل سال 2013 آغاز می شود.
» ادامه مطلب

حمیدرضا نوروزی:25درصد فروش محصولات نمایش خانگی در سوپر مارکت‌ها است

ئیس هیئت مدیره موسسه سینما هفت معتقد است تا زمانی که فروشگاه‌های مناسب و متعدد برای عرضه نسخه نمایش خانگی فیلم‌ها تاسیس نشود، سوپر مارکتها بهترین گزینه هستند.
حمیدرضا نوروزی رئیس هیئت مدیره موسسه سینما هفت در ارتباط با توزیع آثار سینمایی در سوپر مارکتها توسط شبکه‌های نمایش خانگی گفت:عرضه سی‌دی‌ در سوپر مارکتها از سال 85 شروع شد و موسسه ما به عنوان یکی از بنیانگذاران توزیع آثار در این مراکز بودیم. طبق تحقیقاتی که بر روی بازار انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم با توجه به شرایط فعلی توزیع آثار در سوپر مارکتها می تواند در آینده نزدیک تیراژ فیلم ها و قیمت رایت را بالا ببرد. در حال حاضر توزیع آثار در سوپر مارکتها با پیش بینی چند سال پیش ما برابر است. 15 تا 25 درصد برگشت سرمایه ما از طریق فروش آثار در همین مراکز است. برگشت این سرمایه می تواند به سینما کمک زیادی کند.
نوروزی در ادامه بیان کرد:البته افرادی هم که در سوپر مارکتها فعالیت می کنند در زمینه سینما تخصصی ندارند و حتی شاید نتوانند برای جذب مخاطب برای فروش فیلم گفتگو کنند، اما همین امکان فعلی به فروش فیلم ها کمک زیادی کرده است. زیرا مردم می توانند در طول روز در کنار تهیه مایحتاج روزانه فیلم نیزخریداری کنند. اگر بخواهیم این امکان را از شبکه نمایش خانگی بگیریم عملا 25 درصد از فروش را از دست می‌دهیم.
رئیس هیئت مدیره سینما هفت، تاکید کرد: وقتی جایی برای عرضه این آثار به صورت گسترده وجود ندارد، تنها مکان خوب همین سوپر مارکتها است. اگر بتوانیم جایگاه مناسبی مانند فروشگاههای زنجیره ای در تهران و شهرستانها به صورت گسترده در اختیار داشته باشیم در آن صورت است که می توانیم توزیع در سوپر مارکتها را به آن مکانها منتقل کنیم. تا زمانی که چنین جایگاههایی وجود ندارد، بهترین گزینه همین سوپر مارکتها است.
او در ارتباط با کپی غیر قانونی فیلم ها در شهرستانها، افزود: مرکز کپی غیرقانونی در شهرستانها همچنان ویدئو کلوپ ها هستند و این موضوع ربطی به سوپر مارکتها ندارد. به طور نمونه در استان مازندارن ما در طول یک سال حدود 20 هزار تا 30 هزار فروش توسط سوپر مارکتها از نسخه اصلی فیلم ها داشتیم. بیشترین فروش ها در سوپر مارکتها از همان نسخه اصلی است و آنها در کپی غیر قانونی آثار دخالتی ندارند.
نوروزی با اشاره به راه اندازی شبکه کابلی در کشور عنوان کرد: شبکه اینترانتی و یا کابلی در همه جای دنیا تا کنون وجود داشته و نتایج قابل قبولی نیز از آن ارائه شده است. قطعا ورود این تکنولوژی هم به صرفه است و امکان راحت تر و بهتری برای مخاطبین به همراه دارد.آنها می توانند در هر ساعت شبانه روز با روشن کردن تلویزیون انتخابهای مختلفی داشته باشند.
او افزود: من به راه اندازی این شبکه خوش بین هستم و امیدوارم به زودی فرهنگ سازی های لازم دراین ارتباط صورت گیرد. در کشور حتی زمینه های فنی برای این طرح وجود دارد. قطعا هر وسیله ای که برای مخاطب سهل الوصول تر و همچنین برای ما هزینه کمتری در بر داشته باشد مورد استقبال مدیران شبکه نمایش خانگی قرار می گیرد. با این روش رایت غیر قانونی آثار هم محدود می شد.
رئیس هیئت مدیره موسسه سینما هفت، درباره توزیع آثار در شهرستانها، عنوان کرد: متاسفانه بیشتر کپی‌های غیر مجاز در شهرستانها انجام می شود. به طور نمونه زمان توزیع فیلم "کتاب قانون" در شبکه نمایش خانگی من با یکی از ویدئو کلوپ‌ها در شهرستانها صحبت کردم و متوجه شدم، آنها فقط دو نسخه اصلی فیلم را خریده اند و درست چند روز بعد از توزیع اولیه از همین رایت غیر قانونی حدود 250 نسخه فروخته اند. با این وجود ما سالیانه در شهرستانها در صورت مبارزه با کپی های غیر مجاز می توانیم با برگشت سرمایه ای بیشتری روبرو شویم که به چرخه اقتصادی سینما نیز کمک می کند.
او در ارتباط با تولید فیلم های سطحی و نازل و توزیع آن در شبکه نمایش خانگی گفت: تولید این فیلم ها توسط همین کارگردانان و تهیه کنندگانی انجام می شود که در سینما فعالیت می کنند. آنها اغلب این آثار را یا برای تلویزیون و یا شخصا تولید می کنند و پیشنهاد فروش را به شرکت‌های ویدئو رسانه ارائه می کنند.
نوروزی ادامه داد: البته چندین موسسه ویدئو رسانه مدتی است کار تولید آثاری را آغاز کردند اما تا وارد شبکه نشوند نمی توان درباره کیفیت آنها صحبت کرد. مجموعه سینما هفت تا کنون حتی یکی از این اثار سخیف و سطحی را خریداری نکرده است. بیشتر تلاش می کنیم با فیلم هایی وارد قرارداد شویم که با مخاطبین ارتباط برقرار می کنند تا مردم اعتماد خود را از دست ندهند.
رئیس هیئت مدیره موسسه سینما هفت در پایان تاکید کرد: من معتقدم فضا باید برای تولید هر اثری باز باشد تا مخاطب، خود انتخاب کند. به طور نمونه فروش "شیر و عسل" و "طلا و مس" در سینماها نمایانگر همین موضوع بود . مخاطبین با دیدن فیلم‌های روز دنیا در حال حاضر می توانند تفاوت بین اثر خوب و بد را تشخیص دهند.
او خاطر نشان کرد: تولید فیلم‌های ویدئویی جای فیلم‌های سینمایی را در شبکه نمایش خانگی تنگ نمی کند. سینمای ایران سالی 50 تا 70 فیلم تولید دارد،همچنین حدود 700 فیلم خارجی نیز سالانه به بازار می آید. اما نیاز شبکه نمایش خانگی 1500 فیلم است و ما فقط 750 فیلم ارائه می کنیم. همین ضعف باعث می شود فیلم های خارجی غیر مجاز بدون نظارت وارد بازار شوند. فکر می کنم آثار ویدئویی باید تولید شوند اما باید کارشناسی شده و مورد نظارت قرار گیرند.
» ادامه مطلب

آخرین عکس‌های مجموعه "ملکوت" به کارگردانی محمدرضا آهنج







» ادامه مطلب

ملکوت برای ماه رمضان

آهو خردمند و صدرالدین‌ حجازی به تازگی به بازیگران مجموعه تلویزیونی "ملکوت" به کارگردانی محمدرضا آهنج پیوستند. محمدرضا شریفی نیا، پروانه معصومی، احمد نجفی، رضا رویگری، علی دهکردی، کوروش تهامی، نیما شاهرخ شاهی از دیگر بازیگران فیلم هستند. این مجموعه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی محسن شایانفر تهیه شده و یکی از گزینه‌های شبکه دو برای پخش در ماه رمضان است.
مجموعه تلویزیونی "ملکوت" در 26 قسمت تهیه می‌شود که هم اکنون 40 درصد از تصویربرداری آن به پایان رسیده و گروه در لوکیشنی واقع در اتوبان ارتش مشغول ضبط هستند.
آهو خردمند، صدرالدین حجازی، کتانه افشارنژاد، بهرام فرزام، عارف لرستانی و ابوالفضل شاه کرم نیز به تازگی به جمع بازیگران قبلی این مجموعه پیوستند. "ملکوت" به زندگی مرد متمولی به نام حاج فتاح می‌پردازد که در روزهای اول ماه رمضان تصادف کرده و در بیمارستان بستری می‌شود.
همزمان با تصویربرداری این سریال، بهنام ابطحی ساخت موسیقی "ملکوت" را آغاز کرده و روح الله انصاری نیز مشغول تدوین همزمان کار است. همچنین معتمدی نیز جلوه‌های ویژه کار را انجام می‌دهد.
در این مجموعه محمدرضا شریفی نیا،پروانه معصومی، احمد نجفی، رضا رویگری، علی دهکردی، کوروش تهامی، نیما شاهرخ شاهی، رز رضوی، مهشید افشارزاده، فریبا متخصص، غلامرضا علی اکبری، منوچهر آذری، ترلان پروانه، ابوالفضل شاه کرم، احمد عباسقلی، امیر شجاعی، عباس عرفانی، لادن سلیمانی، سارا احمدیان و ایرج نوذری نیز حضور دارند.
دیگر عوامل سازنده "ملکوت" عبارتند از ناظر کیفی: علیرضا افخمی، مدیر برنامه‌ریزی: مجید موثق، دستیاراول کارگردان: منصور وثوقی، مدیر تولید:مهدی بدرلو، مدیر تصویربرداری: فرشاد گل سفیدی، صدابردار: محمد شیوندی، مشاور مذهبی: سیدمجید میرمیران، طراح صحنه و لباس: حسین عالی‌نژاد، موسیقی متن: بهنام ابطحی، جلوه‌های بصری: امیررضا مع
» ادامه مطلب

گزارش تصویری:آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی ملاقات به کارگردانی شاپور قریب - عکس: بابک برزویه










» ادامه مطلب