سيلوستر استالونه در نقش يك گانگستر ظاهر مي‌شود

سيلوستر استالونه بازيگر سري آثار «رمبو» در نقش يك گانگستر معروف به ايفاي نقش مي‌پردازد. اين فيلم با عنوان « دون داپر» (نجيب‌زاده شيك)، براساس زندگي واقعي «جان گوتي» تهيه و توليد مي‌شود. بنابر اعلام آمپاير آنلاين، استالونه در حال انجام مذاكرات جدي با گوتي جونيور است تا زندگي اين گانگستر بدنام را به تصوير بكشد. مسوولان ساخت اين پروژه سينمايي به دنبال خدمت گرفتن يك فيلمنامه‌ نويس متبحر براي نوشتن متن فيلم «داپر دون» هستند. داپر به طور حتم مسوول قتل 13 نفر است، اخاذي قمار غيرقانوني و فرار از ماليات از ديگر اتهامات او است. جان گوتي معروف به دون داپر در سال 1990 مسوول يکي از برنامه‌هاي ننگين مافيا يعني تصفيه اتحاديه‌هاي کارگري بود . براي چند دهه، هر پروژه عمده ساختماني در نيويورک توسط مافيا کنترل مي‌شد.
جنايتکاران يک رهبر اتحاديه را ترسانده و به وي پول پرداختند تا يک سري اقدامات انجام دهد آن هم وقتي که يک اتحاديه کارگري يک کار ساختماني را بر عهده گرفت و گاهي آنها از راههاي خودشان در رتبه بندي و تعيين رهبر اتحاديه دخالت مي‌کردند .
وقتي که مافيا بتواند بر يک اتحاديه نفوذ کامل کند مي‌تواند يک صنعت را کاملا در دست گيرد. در يک مورد، مافيا توانست تقريباً کل ساختمان سازي و کشتيراني آمريکا را متوقف کند . اما در 20 سال اخير ديده شده است که دولت فدرال ارتباطات بين اتحاديه‌ها و مافيا را تا حد زيادي موقوف کرده است.
سيلوستر استالونه يا سيلوستر استالون (در آمريکا و ساير کشورها سيلوستر استالون گفته مي‌شود) بازيگر و کارگردان و تهيه‌کننده آمريکايي ايتاليايي‌تبار است که در نيويورک (در آمريکا) به دنيا آمد.
از مطرح ترين فيلم‌هاي معروف او مي توان به: «آدمکش‌ها»، استخدام، انتقام آنجلو، راکي، راکي 2، راکي 3، راکي 4، راکي 5، رمبو، رمبو 2، رمبو 3، رمبو 4، صخره نورد، متخصص ، فرار به سوي پيروزي، راکي 6 ، کبري و اولين خون اشاره كرد.
«استالونه» در سال 1977 با فيلم «راكي» نامزد بهترين بازيگر مرد اسكار بود. h, در سال 2004 دوربين طلاي سينماي آلمان و در سال 1992 جايزه افتخاري «سزار» فرانسه را براي يك عمر دستاورد سينمايي كسب كرد. استالونه به زودي با پروژه سينمايي رمبو 5 به پرده سينماها مي‌رسد.
» ادامه مطلب

گفت‌وگوی خبرگزاری مهر با علیرضا امینی: "هفت دقیقه تا پائیز"در امتداد آثارقبلی است

بیتا موسوی - مازیار فکری ارشاد: کارگردان فیلم سینمایی "هفت دقیقه تا پائیز" معتقد است این فیلم در امتداد تجربه‌های قبلی او در سینما و ادامه مسیری است که تا به امروز پیموده است.
"هفت دقیقه تا پاییز"هفتمین ساخته علیرضا امینی کارگردان سینما است که از کارهای قبلی فاصله گرفته و به سینمای داستان‌گو نزدیک شده است. او در این گفت‌وگو درباره ساخت این فیلم، سینمای شهری و اجتماعی صحبت کرده است.

* سکانس پایانی این فیلم که برای اکران عمومی حذف شده است، به نوعی متعلق به سینمای شماست. چرا تصمیم گرفتید این صحنه را که پایانی متفاوت برای فیلم است از "هفت دقیقه تا پائیز" حذف کنید؟

- من آن سکانس را خیلی دوست دارم و می دانم خیلی سئوال برانگیز است. به نوعی شاید در ظاهر ربطی به فیلم ندارد ولی اگر مخاطب ما با دقت به آن توجه کند، متوجه می شود که خیلی با دیگر صحنه ها مرتبط است. در زمان تدوین برای حذف این سکانس با افراد مختلفی صحبت کردیم و متوجه شدیم که نظرات به گونه ای با یکدیگر متفاوت است و خیلی ها معتقدند که باید حذف شود. اما فکر کردم که بهتر است در زمان نمایش فیلم در جشنواره فجر نظر منتقدان را جویا شد که تقریبا 50- 50 بود. به همین دلیل برای اکران عمومی تصمیم گرفتم با دو ورسیون "هفت دقیقه تا پائیز" را نمایش دهیم. در حال حاضر هم تعدادی از سینماها که قشر خاصی از مخاطب را دارند با نسخه اول فیلم را به نمایش گذاشتند. من نسخه اصلی "هفت دقیقه تا پائیز" با همان سکانس پایانی دوست دارم اما احساس کردم شاید خودخواهی باشد که توقع داشته باشیم مخاطب نیز با آن ارتباط برقرار ‌کند.

* به هر حال کارگردان مالک معنوی فیلم است، شما می توانستید فیلم را همان طور که دوست دارید اکران کنید.

- بله. داستان اصلی من با فوت کردن شمع های روی کیک به پایان می رسد. در سینمای مدرن و پست مدرن فیلم ها با یک پایان تمام نمی‌شوند. درست است، سکانس پایانی چیزی به داستان اضافه نمی‌کند ولی می‌تواند شروع یک داستان دیگر باشد و سئوالاتی را برای مخاطب ایجاد کند. نمایش یک فیلم با دو پایان برای اولین بار است که در سینمای ایران اتفاق افتاده است. البته در جشنواره خارجی هم نسخه اصلی به نمایش در می‌آید و برای توزیع در شبکه نمایش خانگی هم با دو ورسیون فیلم را ارائه می کنیم. باید بگذاریم مردم، این گونه نمایش فیلمها که تجربه تازه‌ ای است را ، تمرین کنند. به هر حال درک این صحنه برای مخاطب عام سخت است و سکانس پایانی او را اذیت می‌کند و سوالات زیادی در ذهن او ایجاد می کند. این برای من یک تجربه است و می‌خواهم نظر مردم را درباره آن بدانم.

* گویا "هفت دقیقه تا پائیز" بدون فیلمنامه شروع شد و در زمان ساخت متن‌هایی برای آن نوشته شد؟

- در فیلمهای قبلی هم من عمدتاً فقط طرح داشتم. در این فیلم حدود 60 درصد متن را در اختیار داشتیم. در ابتدا قرار بود فیلم در دو اپیزود ساخته شود. ما در همان ابتدا با توجه به همین طرحی که در اختیار داشتیم قرار بود کار کنیم که علیرضا نادری به ما اضافه شد تا فیلمنامه را کامل کند. سرمایه گذار و تهیه کننده قبلی معتقد بودند این طرح هنوز پخته نشده است. نادری نیز با توجه به این موضوع فیلمنامه‌ای "کیفر" را که متن آماده ای داشت و نوشته وی بود را برای ساخت پیشنهاد کرد. در همان زمان با مدیر اداره کل نظارت وارزشیابی وقت صحبت کردیم که با همین عنوان پروانه ساخت "هفت دقیقه تا پائیز"، "کیفر" را بسازیم که با موافقت روبرو شد. پیش تولید را آغاز کردیم که به نتیجه نرسید و پس از مدتی حسن فتحی ساخت آن را بر عهده گرفت و ما نیز طرح خومان را ساختیم.

* جالب است اگر قرار بود شما "کیفر" را بسازید، چطور می‌شد.

- قطعا بازیگران من انتخابهای دیگری بودند. البته علیرضا نادری برای "هفت دقیقه تا پائیز" به کمک ما آمد.

* در نشست فیلم در جشنواره فجر عنوان کردید، قرار بوده "هفت دقیقه تا پائیز" در دو اپیزود ساخته شود.

- بله قرار بود از صحنه تصادف فیلم که ما با مرگ سارا روبرو می شویم داستان زندگی میترا (تهرانی) با نیما (تنابنده) را به تصویر بکشیم که به بن بست می‌خورد و دوباره در اپیزود دوم ما با صحنه تصادف روبرو می‌شویم که نیما در حال نجات دادن بچه‌هاست و این بار سارا را از ماشین بیرون می‌کشد و در ادامه با داستان خانواده دوم (مریم و فرهاد) روبرو می شویم و اتفاقهای آنان. از زمانی که علیرضا نادری برای نگارش فیلمنامه به کمک ما آمد، پیشنهاد داد که بهتر است فیلم در دو اپیزود ساخته نشود و با همان اتفاق اولی که شما در حال حاضر در صحنه تصادف می‌بینید فیلم را دنبال کنیم و فقط چند سکانس را جابجا کنیم.او زمان کار نگارش فیلمنامه را با دیالوگ هایی به سبک خود برعهده گرفت. ولی ما دیالوگ را رئالیستی کردیم تا با فضای فیلم هماهنگ باشد. البته محسن تنابنده از ابتدا بازنویسی را بر عهده داشت و بعد نادری به ما اضافه شد. به نوعی نگارش این متن حاصل یک کار گروهی است. طرح ابتدایی فیلم نیز متعلق به خودم بود.

* چطور شد بعد از ساخت فیلم هایی که بیشتر در فضای تجربی است، به سمت سینمای داستان‌گو رفتید. با توجه به اینکه فیلمهای قبلی شما ضد قصه بودند و مخاطب خاص خود را داشتند.

- سینما برای من قطعا جدی تر از تله فیلم هایی است که در آن قرار است فقط پشت دوربین بروم و چند پلان را بگیرم. هر فیلمسازی در ذهن خود نگاهی دارد و اگر بخواهد عینی شود، قطعا به زمان نیاز دارد. باید چندین فیلم ساخت تا نقاط ضعف و قدرت دیده شود. بعد از تجربه در این شرایط است که به نگاه خود نزدیک می شود. وقتی این نگاه در ساختار پیدا شود در محتوا هم جلوتر می‌رویم. این پیدا کردن نگاه نیاز به زمان داشت به همین دلیل باید آن فیلمها را می‌ساختم و تجربه می‌کردم. در همان تجربه‌ها نیز باید هزینه‌های کمتری می‌کردیم و از بازیگرانی استفاده می کردیم که تقریباً چهره نبودند. این سینمای تجربی که به دنبال نگاه است بیشتر مخاطب جشنواره‌های خارجی دارد. "هفت دقیقه تا پائیز" در تداوم آن آثار قبلی من است اما به شکل حرفه‌ای‌تر با بازیگران حرفه‌ای ، تهیه کننده حرفه‌ای و ...

* فکر می‌کنم با "هفت دقیقه تا پائیز" ثابت کردید که می‌توانید فیلمی بسازید که مخاطب سینمای ایران را جذب کند و با فروش خوبی روبرو شود.

- فیلم ساختن فقط برای اکران ، به نوعی خود فروشی است.مسئله سینما را نباید فقط به اکران عمومی محدود کرد.صرف اینکه فقط فیلم بسازیم، تا با مخاطب ارتباط برقرار کنیم خیلی راحت‌ است. من در ساخت تله فیلم ها دو مقوله را دنبال می کنم. یکی اینکه از طریق ساختن این گونه آثار هزینه‌های زندگیم را تامین می‌کنم و دومین اینکه در تولید این آثار گرفتن میزانسن‌هایی را تجربه می‌کنم که نمی توان آنها را با دوربین 35 یا نگاتیو گرفت. به هر حال برای ساختن تله فیلم از شما دعوت می‌ شود در صورتیکه که حتی فیلمنامه هم برای شما نیست.

* فکر نمی کنید با توجه به فضای تعلیقی که در کل فیلم به تصویر کشیده اید، پلانی در پایان فیلم که مریم (خاطره اسدی)سراغ پولها می رود، اضافی است.

- در این صحنه وقتی دوربین وارد خانه می‌شود، شخصیت‌ها با کلیت فیلم کمی تفاوت دارند. فکر می کنم این حسی که شما درباره اضافی بودن این پلان دارید بیشتر به نوع بازی بازیگر بر می گردد. من این صحنه را در دو ورسیون گرفتم. در تدوین با خانم صفی یاری به این نتیجه رسیدم که عنوان خیانت کمی برای مریم (اسدی) سنگین است. عمدتاً خیانت با لذت همراه است ولی او لذتی نبرده است. من به این دلیل پلان را گذاشتم تا این نگاه از روی وی برداشته و کمی برای مخاطب تبرئه شود ، به این نیت این صحنه را گرفتم.

* آیا انتخاب شما از همان ابتدا همین چهار بازیگر بودند و یا انتخابهای دیگری هم داشتید؟

- حدود 90 درصد همین بازیگران بودند. این گونه فیلمها موضوع محور هستند و با خواندن حتی طرح و یا فیلمنامه این انگیزه را ایجاد می‌کند که می‌تواند فیلم خوبی باشد. خانم تهرانی با همان طرح نوشته نشده بود با ما قرارداد بستند. برای نقش مقابل تهرانی نیز تنابنده و شهاب حسینی را در نظر داشتیم که حسینی نتوانست با ما همکاری کند و بعد حامد بهداد و خاطره اسدی اضافه شدند.

* چقدر از بازی آنها راضی هستید؟

- 100 درصد از بازیگران راضی هستم و فکر می کنم چهار بازیگر تمام انرژی خود را در حد توان گذاشته اند.

* شما در کارهای قبلی تجربه بازی با کودکان را نداشتید. اما در "هفت دقیقه تا پائیز" با کودکانی روبرو هستیم که بازیهای بسیار خوبی داشتند.

- در زمینه استفاده از بازیگر کودک از تجربه‌های دستیاری خودم استفاده کردم . البته حضور حامد بهداد و هدیه تهرانی و ارتباط آنها با بچه ها خیلی به من کمک کرد. حدود 80 درصد صحنه‌های مربوط به بچه‌ها در برداشت اول گرفته می‌شد.

* بعد از نمایش فیلم در جشنواره فجر بحثی عنوان شد که "هفت دقیقه تا پائیز" تحت تاثیر "درباره الی" ساخته شده است.

- فکر می کنم چون موضوع هر دو فیلم طبقه اجتماعی متوسط و وجه اشتراک دیگر آن مسئله خانواده بوده است، این ذهنیت را به وجود آورده است. از طرف دیگر حادثه‌ای که در طول هر دو فیلم اتفاق می افتد نیز یکی دیگر از دلایل آن به شمار می‌رود. ولی این دو از لحاظ ساختار و محتوا هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. البته در این دو فیلم بازیگران بازیهای رئالیستی ارائه کردند و من خیلی علاقمندم موج ساخت این گونه فیلمها در سینمای ایران راه بیافتد. منتقدان فرض کنند که این کپی 100 درصد از "درباره الی" است. اما به هر حال فیلم خوبی شده است. این موضوع باید توسط این قشر مطرح شود اما متاسفانه آنها فقط به دنبال بحث کپی و یا وجه شباهت این دو اثر هستند. آقای فرهادی دوست من و استادم هستند. هر دوی ما قشر متوسط اجتماع را می‌شناسیم. شاید یکی از وجه اشتراک دیگر ما حضور آقای ساداتیان بود.

* یکی از نکات محوری فیلم غم فقدان یک عزیز و واکنش آدمها نسبت به آن است. این حس در فیلم شما خیلی باورپذیر است.

- ما برای رخ دادن حادثه فیلم زمان مناسبی را انتخاب کردیم. به طور نمونه در آثار کلاسیک در دقیقه 10 اول یک اتفاق می‌افتد، در دقیقه 45 یک گره افکنی دیگر به وجود می آید. ولی ما تمامی اینها را حذف کردیم و تصمیم گرفتیم از ابتدا شخصیت پردازی‌ها را برای مخاطب کامل کنیم تا مخاطب با تمام ویژگی‌های رفتاری و مشکلات آنها آشنا شود. در دقیقه 35 یا 40 فیلم که مخاطب با زندگی آنها کاملاً آشنا شده و ارتباط برقرار کرده است حادثه اتفاق می افتد. به عقیده من حتی اگر 10 دقیقه زودتر این حادثه در طول فیلم رخ می‌داد، این تاثیر فعلی را نداشت. من حتی با آقای ساداتیان هم درباره زمان این حادثه در فیلم صحبت کردم و به این نتیجه رسیدیم که صحنه تصادف باید کوبنده باشد و تاثیر بر روی شخصیت‌ها را به خوبی نشان دهد. واکنشها براساس بیوگرافی شخصیت‌ها شکل می‌گیرد.

* یکی دیگر از مسائل فیلم که فکر می‌کنم بسیار باورپذیر است و به شخصیت‌پردازی‌ها کمک کرده ، بحث شغل افراد در فیلم است.

- خوشبختانه من با تهیه کننده کار در تمامی موارد به یک نظر مشترک می رسیدیم. درباره شغل شخصیت ها خیلی بحث می‌کردیم. احتیاج است برای انتخاب شغل خوب فکر کنیم و بعد این نگاه را گل درشت وارد فیلم نکنیم و وارد بطن داستان شویم. به طور نمونه ما بروی شغل نیما (تنابنده) خیلی تاکید نکردیم. اما با همان چهار پلان نشان دادیم که مخاطب با شخصیتی روبرو است که در زمین و هوا معلق است. هدیه تهرانی فیلمبردار مراسم عروسی است. وقتی بررسی کنیم متوجه می‌شویم که این شخصیت در ازدواج اول خود یک مشکلاتی داشته و دچار روان‌پریشی شده است و به محیط شادی می رود تا از آن فضا دور شود.

* این فیلم یک سکانس بسیار خوب دارد که مربوط به انتهای فیلم است و هدیه تهرانی (میترا) و حامد بهداد (فرهاد) در راه پله با هم صحبت می کنند درست قبل از اینکه فرهاد راضی شود تا در مراسم تولد سارا شرکت کند. بداهه بود؟

- صد در صد بداهه بود. در روزهای آخر فیلمبرداری هم گرفته شد. حادثه اتفاق افتاده بود، بازیگران به شخصیت‌های خود نزدیک شده بودند و هدف مشخص بود. کاملاً‌ این دو بداهه بازی کردند. من برداشت یک را گرفتم اما بازیگران می‌خواستند برداشت دیگری بگیریم. من چون به سینمای بداهه علاقمندم و معتقدم بکرتر است نظری برای برداشت دوم نداشتم اما گرفتم که باز از همان برداشت اول استفاده کردیم.

* شخصیت پردازی نقشهای فرعی فیلم نیز بسیار کامل است.

- آدمهایی که وارد داستان می‌شوند دو دسته هستند. یکی از آنها فقط با وارد شدن اطلاعات به مخاطب می‌دهند و عده دیگر تاثیر می‌گذارند. به طور نمونه زن سعید در فیلم و یا دوست فرهاد تاثیر گذار هستند. صاحبخانه بیشتر تیپ است و اینگونه افراد را می‌‌شناسیم. قرار نیست تاثیر بگذارند.

* با موفقیت این فیلم آیا قصد دارید، سینمای ضد قصه را کنار بگذارید؟

- به عقیده من فیلمهای قبلی هم قصه داشتند. من آنگونه به سینما نگاه نمی‌کنم . نگاهم در سینما اجتماعی شهری فیلم‌هایی مثل "هفت دقیقه تا پائیز" است. اما اگر از شهر بیرون بروم همان نگاه قبلی را دنبال می‌کنم. نگاهم در سینما شهری داستان دارد.

» ادامه مطلب

گزارش تصویری کنسرت موسیقی رضا یزدانی/ عکس: بابک برزویه











» ادامه مطلب

گزارش تصویری: کنسرت موسیقی محمدرضا لطفی در شیراز/عکس:سجاد آورند










» ادامه مطلب

بلاتکلیفی در نصب تندیس استاد نجات اللهی

سازنده تندیس استاد نجات‌الهی با وجود آنکه ساخت آن را به پایان برده است از بلاتکلیفی وضعیت نصب این مجسمه گله کرد.
جعفر نجیبی، سازنده تندیس استاد نجات الهی که چندی قبل به او اعلام شده بود، به دلیل سرقت مجسمه‌های برنزی فعلا نصب این اثر صورت نمی‌گیرد از این وضعیت اظهار گله کرد: شهرداری منطقه 6 ساخت این مجسمه را سفارش داده بود. با اینکه من ساخت آن را به پایان برده‌ام ولی بعد از اینکه مجسمه‌های برنزی در شهر به سرقت رفتند و چون جنس این تندیس هم از برنز بود اعلام کردند فعلا نصب این مجسمه متوقف شده است. با وجود اینکه خبر تازه‌ای از وضعیت سرقت مجسمه‌ها وجود ندارد تکلیف مجسمه استاد نجات الهی را مشخص نمی‌کنند. علاوه‌بر اینکه هنوز هزینه‌های ساخت مجسمه را که بالغ بر 12 میلیون تومان است پرداخت نکرده‌اند.
نجیبی پیش‌تر در مورد ساخت تندیس استاد نجات الهی گفته بود: این تندیس را به سفارش منطقه 6 شهرداری می‌سازم و قرار است روی پایه سنگی در پارک لاله تهران نصب شود.
» ادامه مطلب

کنسرت شهرام ناظری در فرانسه برگزار می شود

شهرام ناظری به اتفاق گروه برای شرکت در فستیوال موسیقی سان فلوران به فرانسه می رود. شهرام ناظری با اعلام این خبر گفت: برای دومین بار است که در این فستیوال شرکت می کنم و قصد دارم این بار در ادامه پروژه شاهنامه خوانی در این کنسرت که روز 15 تیرماه (6 جولای) در شهر سان فلوران فرانسه برگزار می شود به اجرای قطعاتی از موسیقی حماسی با استفاده از اشعار فردوسی بپردازم.
شوالیه آواز ایران در ادامه گفت: کنسرت قبلی ما در فستیوال فز مراکش نیز در ادامه پروژه شاهنامه خوانی بود که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد .
در این اجرا فرید الهامی نوازنده تنبور،سعید نایب محمدی عود،همایون نصیری سازهای کوبه ای و یونس پاکنژاد کمانچه مقامی می نوازند.
» ادامه مطلب

"بیداری رویاها" با پایان اکران "دموکراسی تو روز روشن" روی پرده می‌رود

تهیه‌کننده فیلم سینمایی "بیداری رویاها" از آغاز اکران عمومی این فیلم پس از پایان نمایش "دموکراسی تو روز روشن" خبر داد.
علی آشتیانی‌پور گفت: این هفته و در جلسه دوشنبه شورای صنفی نمایش میزان فروش فیلم سینمایی "دموکراسی تو روز روشن" بررسی می‌شود، اگر کف فروش فیلم پائین آمده باشد، "بیداری رویاها" چهارشنبه نهم تیرماه اکران می‌شود. اما احتمالا و به دلیل تعطیلی‌ها "دموکراسی تو روز روشن" همچنان فروش دارد و نمایش عمومی "بیداری رویاها" به 16 تیرماه موکول می‌شود.
او ادامه داد: این فیلم را برای خانواده‌ها ساخته‌ایم، "بیداری رویاها" فیلمی سالم، شریف و انسانی است. اگر معرفی فیلم به خوبی انجام شود مخاطب از دیدن "بیداری رویاها" پشیمان نمی‌شود. به دلیل بالا بودن هزینه تبلیغات، تبلیغات سطح شهر را چند روز قبل از اکران عمومی شروع می‌کنیم.
این تهیه‌کننده گفت: امیدوارم با حمایت تلویزیون در پخش تیزرهای "بیداری رویاها" اکران عمومی این فیلم در شرایط مطلوب و مناسبی انجام شود. حمایت از فیلمهای اخلاقی و خانوادگی کمک به سینمای ایران است.
"بیداری رویاها" به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر در جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر روی پرده رفت. امین حیایی، هنگامه قاضیانی، امیرحسین آرمان، رز رضوی و... بازیگران این فیلم هستند.
» ادامه مطلب

امیر یل ارجمند به جای یزدانی به "جرم" پیوست

امیر یل ارجمند بازیگر سینما و تئاتر به جای رضا یزدانی در فیلم سینمایی "جرم" به کارگردانی مسعود کیمیایی حضور پیدا می‌کند.
فیلمبرداری فیلم سینمایی "جرم" در لوکیشنی در خیابان جمهوری ادامه دارد به دلیل برگزاری کنسرت رضا یزدانی این خواننده نمی‌تواند در فیلم تازه کیمیایی با این کارگردان همکاری کند و امیریل ارجمند بازیگر تئاتر و سینما و خواننده به پروژه پیوسته است.
امیریل ارجمند که ترانه تیتراژ چند مجموعه تلویزیونی را خوانده و در فیلمها و مجموعه‌های مقابل دوربین رفته در کنار پدرش داریوش ارجمند در "جرم" با کیمیایی همکاری می‌کند. امیریل ارجمند در فیلم سینمایی "اخراجی‌ها 2" و مجموعه "چهل سرباز" بازی کرده است.
احتمالا این خواننده جوان، ترانه فیلم تازه کیمیایی را اجرا می‌کند. فیلمبرداری فیلم سینمایی "جرم" با بازی پولاد کیمیایی، مسعود رایگان، نیکی کریمی، بهاره رهنما و... ادامه دارد.
» ادامه مطلب

هومن سيدي «خاك سفيد» را آذر ماه كليد مي‌زند

هومن سيدي اولين فيلم بلند سينمايي خود را با عنوان موقت «خاك سفيد»، آذر ماه كليد مي‌زند و براي بازي در اين فيلم با «شهاب حسيني» به توافق رسيده است.
«هومن سيدي» بازيگر و كارگردان در این باره اظهار داشت: قرار است اولين فيلم بلند سينمايي‌ام را كليد بزنم كه نام موقت آن «خاك سفيد» است و فيلمي با مضموني اجتماعي است.
او درباره زمان توليد اين فيلم گفت: ماه آذر را براي شروع توليد اين فيلم در نظر گرفته‌ام چرا كه هم قصه فصل ساخت دارد و هم منتظر هستيم تا بازيگرمان براي بازي در فيلم از كارهاي ديگر خود فارغ شود.
سيدي درباره بازيگران فيلم به فارس گفت: صحبت‌هايي با شهاب حسيني كرده‌ايم و با او براي بازي در فيلم به توافق رسيده‌ايم.
او درمورد آخرين ساخته‌ خود گفت: «مغزهاي كوچك زنگ زده» در بازار كن حضور داشت و منتظريم كه پخش جهاني‌اش شروع شود. «مغزهاي كوچك زنگ‌زده» در مورد دوستي ميان سه پسر است كه با يكديگر راهي سفر مي‌شوند و در انتهاي سفر رفاقت آنها خراب مي‌شود. سيدي بازي در سريال «سي امين روز» به كارگرداني پرويز شيخ‌طادي را كه براي ماه رمضان ساخته مي‌شود از كارهاي تازه‌اش در زمينه بازيگري نام برد.
او فيلم سينمايي «زخم شانه حوا» به كارگرداني حسين قناعت را آماده اكران دارد.
» ادامه مطلب

9 قسمت از «قهوه تلخ» مديري مجوز نمايش شبكه خانگي گرفت

مدير اداره كل سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از بازبيني و صادر شدن پروانه نمايش 9 قسمت از مجموعه «قهوه تلخ» به كارگرداني مهران مديري براي عرضه در شبكه نمايش خانگي خبر داد.
«سعيد رجبي‌فروتن» مدير اداره كل سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص عرضه سريال «قهوه تلخ» گفت: حدود 9 قسمت از اين سريال 90 قسمتي به اداره كل سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي بازبيني داده شده و پروانه نمايش اين 9 قسمت هم صادر شده است.
او در ادامه در خصوص زمان پخش اين مجموعه بيان داشت: زمان پخش «قهوه تلخ» توسط تهيه‌كننده و ناشر تعيين مي‌شود اما ظاهرا اين طور پيش‌بيني شده كه قصد دارد زماني كه تعداد قسمت‌‌هاي بازبيني شده به 30 قسمت رسيد،‌ پخش مجموعه را آغاز كند.
رجبي‌فروتن در پاسخ به اين سوال كه «قهوه تلخ» اولين سريال ويژه شبكه نمايش خانگي است، افزود: اولين سريال كه صرفا براي پخش در شبكه نمايش خانگي ساخته شده، «قلب يخي» به كارگرداني «محمدحسين لطيفي» است. سريال «قهوه تلخ» اولين بار براي صدا و سيما ساخته شد ولي ظاهرا به دليل عدم توافق در پخش به شبكه نمايش خانگي مي‌آيد.
مدير اداره كل سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان در رابطه با عرضه فيلم‌هاي شبكه نمايش خانگي به صورت دي‌وي‌دي بيان داشت: 40 درصد آثار ايراني موسسات شبكه نمايش خانگي تا پايان امسال بايد به صورت دي‌وي‌دي عرضه شود.
» ادامه مطلب

شون كانري انيميشن «سربيلي» را دوبله مي‌كند

«شون كانري» بازيگر سينما صداي خود را به يك انيميشن جديد سينمايي قرض داده است. اين انيميشن دستي كه محصول صنعت سينماي انگلستان است «سربيلي» نام دارد و از حال و هوايي كمدي برخوردار است.
كانري در اين فيلم ماجراجويانه و خانوادگي، به جاي كاراكتر اصلي قصه يعني سربيلي صحبت مي‌كند كه ساكن يك دهكده دورافتاده اسكاتلند است. زندگي اين پيرمرد گياهخوار زماني دگرگون مي‌شود كه با يك بز جوان آشنا مي‌شود. اين بز فكر مي‌كند كه يك سگ است. آشنايي با اين بز،پيرمرد را وارد يك دنياي جديد مي‌كند كه در آن يك مارشال و يك سگ آبي زندگي مي‌كنند. مارشال از آب مي ترسد و سگ آبي هم توسط خرگوش‌ها بزرگ شده است. اين جمع ناجور به كمك سربيلي مي آيند تا او بتواند با پليس‌هاي شرور مبارزه كند و زمين‌خود را از خطر حضور مهاجران درامان نگه دارد. «سربيلي» را «ساشا هارتمن» كارگرداني كرده،كه اولين تجربه سينمايي وي در مقام فيلمساز است.
اين فيلم اولين كار سينمايي شون كانري در هشت سال اخير، پس از «ليگ جنتلمن‌هاي استثنايي» در سال 2003 ميلادي است.
قرار است «سربيلي» به صورت يك مجموعه فيلم سينمايي تهيه شود. اولين قسمت آن براي فصل پاييز آماده نمايش عمومي مي‌شود.
شون كانري كه از همكاري با عوامل فيلم راضي است گفته آمادگي آن را دارد كه در قسمت‌هاي بعدي مجموعه فيلم «سربيلي» هم به جاي شخصيت اصلي ماجرا صحبت كند.
«آلن كامينگ» بازيگر انگليسي‌تبار نيز به عنوان صداپيشه با اين پروژه همكاري دارد.
» ادامه مطلب

مراسم نكوداشت «خسرو شايگان» برگزار شد

مراسم نكوداشت زنده‌ياد «خسرو شايگان» دوبلور سينما و تلويزيون توسط انجمن گويندگان جوان در خانه مشق برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم كه در خانه مشق برگزار شد، پس از پخش تيزري از ديدار مديران انجمن گويندگان جوان با «خسرو شايگان»، مسعود نجفي كه اجراي برنامه را بر عهده داشت، با اشاره به آن ديدار گفت: در آبان سال 85 به همراه رئيس و مديران انجمن به عيادت اين هنرمند رفتيم و ايشان با وجود اينكه 14 سال رياست انجمن گويندگان و سرپرستان گفتار فيلم را بر عهده داشتند اما متواضعانه ما را پذيرفتند و رهنمودهاي خوبي براي ما داشتند كه متاسفانه چهار ماه بعد فوت كردند و در اين سال‌ها به دنبال برپايي برنامه‌اي براي ايشان بوديم. مدير روابط عمومي انجمن گويندگان جوان سپس از حاضران خواست به پا خيزند و به ياد او يك دقيقه سكوت كنند.
در ادامه، «مهرداد رئيسي» رئيس انجمن گويندگان جوان در رابطه با اين هنرمند به ذكر خاطراتي پرداخت و گفت: سال 85 اولين ديدار ما با مرحوم شايگان بود كه بسيار ارزشمند بود. بعدها طي تماس‌هايي كه با هم داشتيم اظهار لطف كرده و ما را راهنمايي مي‌كردند كه چطور عمل كنيم و در بهبود كيفي كار چه مواردي را در نظر بگيريم. ايشان در مقايسه با بسياري از دوستان ديگر كه در انجمن گويندگان و سرپرستان گفتار فيلم بودند. با وجود سابقه 14 سال رياست آن انجمن اما برخورد متفاوتي با ما داشتند.
رئيسي خاطر نشان كرد: خسرو شايگان بسيار گوينده متبهري بودند و تجربه زيادي داشتند و اين براي من به عنوان جواني كه چند سالي بود اين كار را شروع كرده خيلي خوب بود.
او ادامه داد: خيلي از نكات را به من گوشزد مي‌كردند و من هميشه سعي مي‌كنم آن‌ها را رعايت كنم. ما بايد طوري برخورد كنيم كه بي‌تجربگي در كارها نباشد.
رئيسي در رابطه با مديريت شايگان گفت: 14 سال رياست ركورد مديريتي بالايي است. بسياري از گويندگان خوب در زمان مديريت ايشان آمدند و كار كردند. اگر بعد از انقلاب تعداد اندكي گوينده خوب داشتيم زير نظر ايشان بوده و بعد از ايشان چيزي نمي‌بينيم. اگر آن انجمن از تجربه ايشان استفاده مي‌كردند، ما در كنار هم قدرت واحدي مي‌شديم و به مردم خدمت مي‌كرديم.
رئيسي با اشاره به اينكه اين مراسم را به پاس زحمات و بزرگواري مرحوم شايگان برگزار كرده‌اند، اعلام كرد: يكي از استوديوهاي انجمن را به نام ايشان نام‌گذاري كرده‌ايم.
در ادامه لوح تقديري از طرف انجمن گويندگان جوان و هديه‌اي از طرف مديريت خانه مشق به همسر خسرو شايگان تقديم شد.
همسر اين هنرمند هم با تقدير از انجمن گويندگان جوان براي برپايي اين مراسم به ذكر خاطراتي از خسرو شايگان پرداخت.
در اين مراسم با حضور همسر خسرو شايگان، حكم دستياري مديريت دوبلاژ شهره روحي، محسن پرتويي‌آذر، ارسلان جولايي، معصومه احسانيان، سميه انوري‌زاده، شقايق زين‌العابديني، پرستو عامري، صبا علي‌اكبرلو، راضيه فهيمي، ثمين مظفري، امير اميري، ناصر محمدي و محمد كمال معتضدي اهدا شد.
در پايان مراسم، مهرداد رئيسي با اهداي لوح تقدير و قدرداني از رضا شريفي مديريت خانه مشق گفت: ايشان سالن را در اختيار ما گذاشتند و در پيشرفت جوان‌ها و دوبلورهاي اين كشور سهيم بودند و اجرشان را از لحاظ معنوي مي‌گيرند.
همچنين در اين مراسم بخش‌هايي از سرس جديد كارتون «فوتباليست‌ها» كه دوبله آن در انجمن گويندگان جوان انجام شده است پخش و به خسرو شايگان تقديم شد. اين هنرمند مديريت دوبلاژ سري اول آن را عهده‌دار بوده است.
» ادامه مطلب

ميترسكو، ژرار دپارديو را به دوران جنگ جهاني دوم مي‌برد

«همان طور كه مي‌گويم» درام جنگي تازه كشور روماني است كه با مشاركت مالي صنعت سينماي فرانسه و آلمان توسط «بوگدان ميترسكو» ساخته مي‌شود و «ژرار دپارديو» نقش اصلي آن را به عهده دارد. اين فيلم كه قصه آن در دوران جنگ جهاني دوم اتفاق مي‌افتد، توسط «بوگدان ميترسكو» روماني تبار كارگرداني شده است.
سازندگان فيلم از آن به عنوان اثري اسم مي‌‌‌برند كه تلاش‌هاي نوع بشر براي ادامه حيات در يك شرايط سخت جنگي را به تصوير مي‌كشد. قصه فيلم در دوران جنگ جهاني دوم در نقطه‌اي از كشور روماني رخ مي‌دهد. در نزديكي اين دهكده، جسد يك سرباز آلماني پيدا مي‌شود. مسئولان محلي بايد هر چه زودتي عاملان قتل اين سرباز را پيدا كنند .در غيراين صورت، تعدادي از اهالي دهكده توسط نيروهاي آلماني تير باران خواهند شد. هيچ راهي براي پيدا كردن مسئول اين قتل وجود ندارد اما مي‌توان بر روي ايپو، مرد ديوانه دهكده حساب جداگانه‌اي باز كرد. اهالي دهكده از ايپو مي‌خواهند خودش را به عنوان قاتل سرباز آلماني معرفي كند و در عوض به او قول مي دهند او را مثل يك قهرمان به خاك بسپارند. اما آيا ايپو حاضر مي‌شود جان خود را بخاطر بقيه اهالي دهكده از دست بدهد؟
به اين ترتيب،قصه فيلم به بهانه جنگ به بررسي رفتار روحي و رواني آدم‌هاي معمولي در يك وضعيت بحراني و ناهنجار مي‌پردازد.
نقش ايپو را در فيلم دپارديو بازي مي‌كند و گفته مي‌شود او در آن يكي از بهترين بازي‌هاي سينمايي خود را ارائه خواهد داد.
«هاروي كايتل» در «همان طور كه مي‌گويم» نقش كشيش دهكده را به عهده دارد و «بوگدان لانكو» بازيگر مطرح سينمايي روماني هم نقش مهمي در قصه فيلم بازي خواهد كرد. قرار است كليد فيلم برداري فيلم تا قبل از پايان فصل تابستان در دهكده‌اي در كشور روماني زده شود. از دپارديو مدتي قبل فيلم شرح حال گونه «دوما»به روي پرده سينماها رفت. او در اين فيلم كه سر و صداي زيادي هم بر پا كرد، نقش الكساندر دوماي نويسنده را بازي كرد. معترضان به فيلم عقيده داشتند سازندگان آن با انتخاب يك بازيگر سفيد پوست براي ايفاي نقش دوما اقدامي نژادپرستانه انجام داده‌اند زيرا اين نويسنده رنگين پوست بوده است.
» ادامه مطلب

ادامه فيلمبرداري «پرتقال خوني» با بازيگران اصلي در نمايشگاه نقاشي

در حالي 50 درصد از فيلمبرداري «پرتقال خوني» به كارگرداني «سيروس الوند» سپري شده است كه فيلمبرداري كار امروز با حضور بازيگران اصلي در يك نمايشگاه نقاشي پيگيري مي‌شود. امروز با حضور همه بازيگران اصلي (عرب‌نيا، بهداد،ضيغمي و بروفه) فيلمبرداري «پرتقال خوني» در لوكشين نمايشگاه نقاشي پيگيري مي‌شود.
به گزارش فارس، بعد از اضافه شدن ويشكا آسايش به جمع بازيگران «پرتقال خوني»، به تازگي «آهو خردمند» به عنوان آخرين بازيگر به گروه اضافه شده است كه بازي آسايش كه سكانس‌هاي ابتدايي فيلم را شامل مي‌شود، از اواسط تيرماه آغاز خواهد شد و خردمند نيز از حدود دو هفته ديگر مقابل دوربين «پرتقال خوني» مي‌رود.
براساس اين گزارش، فيلمبرداري «پرتقال خوني» تا اواخر تيرماه به طول خواهد انجاميد و پس از آن سيروس الوند شخصا تدوين فيلم را انجام داد تا احتمالا اولين نمايش فيلم در جشنواره بيست و نهم فيلم فجر باشد.
» ادامه مطلب

«گوهر» با محسن تنابنده جلوي دوربين رفت

تله‌فيلم «گوهر» به كارگرداني منوچهر هادي و تهيه‌كنندگي داريوش بابائيان اواخر هفته گذشته با تغيير در بازيگران و اضافه شدن «محسن تنابنده»، «خاطره حاتمي» و «زهره حميدي» جلوي دوربين رفت.
تله فيلم «گوهر» به كارگرداني منوچهر هادي پنج‌شنبه در شريعتي با ضبط صحنه‌هاي داخلي جلوي دوربين رفت.
محسن تنابنده ايفاي يكي از نقش‌هاي اصلي فيلم را برعهده گرفت و زهره حميدي جايگزين مريم اميرجلالي براي ايفاي نقش گوهر شد، همچنين شقايق دهقان جاي خود را به خاطره حاتمي داد. دراولين روز تصويربرداري عاطفه باقري و علي مولايي جلوي دوربين آقاجاني رفتند. طبق برنامه‌ريزي‌ انجام شده حدود 25 جلسه تصويربرداري در تهران به طول خواهد انجاميد.
اين فيلم كه توسط سعيد دولتخاني نوشته شده‌ است مضموني اجتماعي دارد و داستان زني به نام گوهر را روايت مي‌كند كه در محله‌اي در جنوب شهر زندگي مي‌كند و روزگار به سختي مي‌گذراند يكي از چهار پسر قصد دارد يك شبه ره صدساله را طي كند و دزدي را انتخاب مي‌كند...
در اين فيلم محمدرضا داودنژاد، زهره حميدي، محسن تنابنده، خاطره حاتمي، مريم خدارحمي، آزاده رياضي، عاطفه باقري، بهشاد شريفيان، محمدرضا اميرصادقي به ايفاي نقش مي‌پردازند.
تعدادي از عواملي كه در ساخت فيلم همكاري دارند، عبارتند از:
نويسنده فيلمنامه: سعيد دولتخاني/ كارگردان: منوچهر هادي/ تهيه‌كننده و مجري طرح: داريوش بابائيان/ مديرتصويربرداري: اسماعيل آقاجاني/ صدابردار: آرش كيان‌ارثي/ مديرتوليد: فهيمه ساعي/ طراح صحنه و لباس: منوچهر هادي/ طرح گريم: حسين يزدي/ دستيار اول كارگردان و برنامه ريز: نغمه نظري/ دستيار كارگردان: فرناز اميني/ منشي صحنه: مهتاب رضوي/ عكاس: بهزاد مطرح/ مديرتداركات: حسن فيلي.
» ادامه مطلب

بيژن ميرباقري «در جست‌وجوي بهشت» را كليد زد

فيلم تلويزيوني «درجست‌وجوي بهشت» به كارگرداني بيژن ميرباقري و تهيه‌كنندگي محمد داودي روز گذشته در مرزداران جلوي دوربين رفت. فيلم تلويزيوني «در جست‌وجوي بهشت» به كارگرداني بيژن ميرباقري روز گذشته در مرزداران جلوي دوربين رفت.
فيلم با ضبط صحنه‌هاي داخلي و حضور سحر دولتشاهي كليد خورد. طبق برنامه ريزي‌هاي انجام شده حدود يك ماه تصويربرداري در تهران به طول خواهد انجاميد. در اين فيلم پريوش نظريه، سحر دولتشاهي، الهام كردا، كامران ملكي، حميد گرشاسبي، كاظم سياحي ،سپيده خدابنده‌لو به ايفاي نقش‌ مي‌پردازند.
«در جست‌وجوي بهشت» راوي سرگذشت كساني است كه دست تقدير روبروي هم قرارشان مي‌دهد بي‌آنكه بدانند هم‌پوشاني لحظه‌هاي زندگي پروين، ريحانه و لاله را به هم مربوط مي‌سازد تا هركدام با حسي مشترك و در تعامل با هم اما در نبردي جداگانه بكوشند از طوفاني كه ذهن و زندگي‌شان را دربرگرفته سربلند بيرون بيايند.
تعدادي از عواملي كه در ساخت فيلم همكاري دارند، عبارتند از:
طرح اوليه :علي‌اصغر احمدي‌مقدم/ بازنويسي‌فيلمنامه: مونا انوري‌زاده/ كارگردان: بيژن ميرباقري/ تهيه‌كننده: محمد داودي/ مجري طرح: جليل شعباني/ مديرتصويربرداري: جواد صفا/ صدابردار:ناصر شكوهي‌نيا/ طراح صحنه و لباس: ليلا نقدي‌پري/ طراح گريم: الهام صالحي/ دستيار اول كارگردان و برنامه‌ريز: سيدعلي هاشمي/ منشي صحنه: مونا پيرايش/ عكاس: علي خوانساري/ مديرتوليد: محمدعلي عزيزي/ مديرتداركات: سعيد شعشعه.
محمد داودي «در جست‌و‌جوي بهشت » را به سفارش مركز سيمافيلم تهيه و توليد مي‌كند.
» ادامه مطلب