ادامه تصویربرداری "برج آرام" اطیابی در تهران


تولید فیلم "برج آرام" به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفاری در تهران ادامه دارد. تصویربرداری این فیلم از هفتم اردیبهشت ماه در لوکیشن اصلی برج تهران آغاز شد و تا کنون حدود 40 درصد از تصویربرداری به اتمام رسیده است.
طبق برنامه‌ریزی انجام شده حدود 26 جلسه تصویربرداری پیش بینی‌شده و حدود 85 درصد از تصویربرداری در لوکیشن برج انجام خواهد شد. مضمون فیلم "برج آرام" طنز اجتماعی است.
داستان این فیلم درباره مجری هواشناسی است که از خانه‌ای قدیمی به برج نقل مکان می‌کند. حمل اثاثیه باعث ماجراهایی می‌شود...
فیلم به طریقه HD تصویربرداری می‌شود، تدوین همزمان تصاویر توسط حسن ایوبی انجام می‌شود و ساخت موسیقی به مسعود سخاوت‌دوست سپرده شده است.
تا کنون بازیگرانی سروش صحت، سحر زکریا، مجید مشیری، رضا فیض نوروزی، علی هدایت‌نیا، نعیمه نظان دوست، پوراندخت مهیمن ، شیرین عباسی جلوی دوربین رفته‌اند.
عوامل این پروژه عبارتند از نویسنده فیلمنامه: محمود اربابی (براساس طرحی از امیریوسفی)، بازنویسی نهایی نهایی و کارگردان: سید مسعود اطیابی، تهیه‌کننده: ابوالفضل صفاری، مجری طرح و مدیر تولید: هادی انباردار، مدیر تصویربرداری: حسن کریمی، طراح گریم: مهری شیرازی، طراح صحنه و لباس: مهرنوش الفتی، صدابردار: ساسان کریمی، تدوین: حسن ایوبی، موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست، عکاس: امیر عابدی، دستیار اول کارگردان: حمیدرضا علیپور، منشی صحنه: پونه خامین و مشاور رسانه‌ای: حسین باقریان و مدیر صحنه: سولماز خوش‌شمیم.
» ادامه مطلب

نمایشگاه آثار اسکندری در نگارخانه نار

ایرج اسکندری پاییز امسال نمایشگاهی از تازه‌ترین آثار خود را در نگارخانه نار برگزار می‌کند.
ایرج اسکندری، نقاش و استاد دانشگاه در مورد برگزاری این نمایشگاه‌ به خبرنگار مهر گفت: آخرین آثار خود را که از یکسال و نیم قبل روی آنها کار کرده‌ام پاییز امسال به نمایش می‌گذارم. البته هنوز تاریخ دقیق برگزاری این نمایشگاه مشخص نیست. این نمایشگاه در امتداد کارهای قبلی من است.
او ادامه داد: در این چند ماه مشغول طراحی یادمان برای یکی از موسسات دولتی بودم که آنها ناگهان منصرف شدند و گفتند فعلا به این یادمان برنزی نیازی ندارند. در حالیکه من وقت و انرژی خود را روی این کار متمرکز کرده بودم و اگر از اول چنین پیشنهادی ارائه نشده بود فرصت بیشتری داشتم تا روی آثار نمایشگاهم وقت بگذارم.
اسکندری متولد 1335 و دانش‌آموخته نقاشی از دانشکده هنرهای تزیینی و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر است. او تا کنون در بیش از 160 نمایشگاه گروهی نقاشی در داخل و خارج از ایران شرکت داشته است که برپایی نمایشگاه در کشورهای سنگال، مراکش، سوئیس، فرانسه، پاکستان، بنگلادش، شوروی، آذربایجان و سوریه از آن جمله است.
او همچنین یکی از سه هنرمند برگزیده ایرانی برای شرکت در پنجاه و سومین دوسالانه بین‌المللی ونیز بود.اسکندری نقاشی را با محوریت انسان آغاز کرد ولی سالها است با تعمد از آن رویکرد انسانمدارانه می‌گریزد و با کنایه و اشاره سمبولیک‌ در این باره سخن می‌گوید.
» ادامه مطلب

نمایشنامه‌ای از یعقوبی بعد از 6 سال منتشر شد

نمایشنامه "خشکسالی و دروغ" نوشته محمد یعقوبی توسط انتشارات "کیان افراز" به بازار کتاب عرضه شد.به گزارش مهر، نمایشنامه "خشکسالی و دروغ" نوشته محمد یعقوبی چهارمین اثر از مجموعه "ایران این روزها" است که توسط انتشارات کیان‌ افراز راهی بازار کتاب شد. نمایشنامه‌های "رقصی چنین" محمد رضایی‌راد، "همسایه آقا" حسین کیانی و "اعترافاتی درباره زنان" محمدامیر یاراحمدی سه نمایشنامه دیگر این مجموعه هستند.
نمایشنامه "خشکسالی و دروغ" بعد از 6 سال اولین نمایشنامه از یعقوبی است که منتشر شده است. این نمایشنامه به داستان زندگی یک وکیل دادگستری می‌پردازد. یعقوبی "خشکسالی و دروغ" را با حضور بازیگرانی چون علی سرابی، مهدی پاکدل، رویا دعوتی و آیدا کیخایی در بخش چشم‌انداز بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر به صحنه برد که با استقبال منتقدان و مخاطبان تئاتر همراه شد.
این نمایش سال گذشته در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر اجرا شد.
» ادامه مطلب

ارسلان کامکار: ارکستر سمفونیک با رهبر میهمان ارتقاء می یابد

دعوت از رهبر میهمان و تنوع در اجرای قطعات عامل موثری در بهبود صدادهی ارکستر است و اساسا سطح کار ارکستر سمفونیک با این شیوه ارتقاء می یاید.
ارسلان کامکار "کنسرت مایستر" ارکسترسمفونیک تهران ضمن بیان این مطلب حضور رهبر مهمان برای ارکستر را مثبت ارزیابی کرد و گفت : تغییر رهبر ارکستر سمفونیک تهران اقدام مثبت و موثری بود و اگر آقای صهبایی به عنوان رهبر ارکستر در سمت خود باقی می ماند توان و انرژی نوازنده ها به لحاظ روانی تحلیل می رفت و ارکستر از هم می پاشید.
او در ادامه افزود : رهبر سابق ارکستر سمفونیک کار خود را نه به اندازه ای که ادعا می کرد اما در حد معمول بلد بود اما اعضای ارکستر سمفونیک تهران به دلیل نوع برخورد ایشان دل به کار نمی دادند و از شرایط موجود ناراضی بودند.
این نوازنده ویولن در ادامه صحبتهای خود به همکاری اعضای ارکسترسمفونیک تهران با رهبر مهمان اشاره کرد و گفت : حضور شهداد روحانی انگیزه و شور تازه این به ارکستر بخشیده است و در تمرینها شاهد هستم که نوازنده ها با جان و دل و با عشق و علاقه قطعات را اجرا می کنند در واقع روحانی جدا از مسائل فنی ارکستر حسن اخلاق دارد و امیدوارم این همکاری در آینده نیز تداوم داشته باشد.
کامکار در ادامه درباره چگونگی حضور رهبر برای ارکسترسمفونیک تهران در آینده اشاره کرد و گفت : تصمیم بر این است که مدیر هنری داشته باشیم و از رهبران مختلف دعوت شود تا ارکستر را رهبری کنند. به عقیده من بهترین شیوه اداره ارکستر در زمان فریدون ناصری اتفاق افتاد. در آن زمان ایشان رهبر ثابت بودند ولی مرتب رهبر مهمان از نقاط مختلف دنیا دعوت می کردند که ارکستر را رهبری کند و خود او هم در سال دو یا سه کنسرت می داد اما در زمان آقای صهبایی کسی غیر از ایشان اجازه رهبری ارکستر را نداشت و همین محدودیت و عدم تنوع در کار ادامه فعالیت را برای اعضای ارکستر به خصوص در چندماه اخیر را سخت و غیر قابل تحمل کرده بود.
نوازنده ارکسترسمفونیک در ارزیابی قطعات انتخاب شده گفت : آقای روحانی در انتخاب قطعات میزان علاقه مردم و برانگیختن حس نوستالژی مخاطب را در نظر می گیرد به همین دلیل بیش از اینکه بخواهد صرفا موسیقی کلاسیک را اجرا کند به علاقه مردم توجه می کند از همین رو اغلب قطعاتی که برای این اجرا انتخاب شده تازه هستند و قطعات تکراری کمتر در آن شنیده می شود. قطعه "پرنده آتشین"اثر استراوینسکی قصه ای مدرن دارد و اثر خوبی برای اجرای ارکستر است همچنین قطعاتی از موسیقی فیلمهای معاصر که مخاطب آن فیلمها را دوست دارد نیز به روی صحنه می رود.
او در ادامه به تغییر در نحوه قرارداد اعضای ارکستر سمفونیک اشاره کرد و گفت : هنوز تغییری در قرارداد اعضا ایحاد نشده اما صحبت از این است که نوع قرارد داد تغییر کند و اعضا به تعداد شبهایی که اجرا دارند دستمزد دریافت کنند و مسئولان معتقدند که چنین شیوه ای به نفع اعضا است و بیشتر از حقوق ماهیانه درآمد دارند ولی هنوز برنامه مشخصی وجود ندارد و باید تا انتصاب مدیریت جدید دفتر موسیقی منتظر ماند.
ارسلان کامکار در پایان به آلبومهای در دست انتشار گروه کامکار اشاره کرد و گفت : دو آلبوم در دست کار دارم که یکی از آنها شامل سه قطعه کردی و فارسی می شود و بیژن کامکار آواز آن را به عهده دارد. آلبوم دیگری با همخوانی خودم، همسرم، هانا و صبا کامکار بر اساس اشعار شاعران معاصری چون احمد شاملو و فروغ فرخزاد در دست کار است.
» ادامه مطلب

محمد رضا فروتن:سعی می‌کنم بازیگر با انعطافی باشم


محمدرضا فروتن فروش فیلم را معیار انتخاب نقش نمی‌داند و معتقد است تا به حال در فیلمها و مجموعه‌هایی بازی کرده که آنها را دوست داشته و امیدوار بوده تاثیر مثبت برمخاطب بگذارند. محمدرضا فروتن پس از 15 سال فعالیت در سینما و تلویزیون جایگاهی تثبیت شده در سینمای ایران دارد، بازیگری که زمانی تصویر نسلی عصیانگر بود این روزها و در مسیری متفاوت نقشهایی متنوع را بازی می‌کند، نقشهایی که قابلیتهای تازه این بازیگر را نشان می‌دهند. او در این سالها توانسته محبوبیتش را حفظ و در حضور بازیگران جوان و تازه آمده به سینما جایگاهش را تثبیت کند. به بهانه اکران "دموکراسی تو روز روشن" با فروتن درباره سینما، بازیگری و مسیری که در این سالها آمده صحبت کردیم. این گفت‌وگو می‌توانست کاملتر باشد اگر محمدرضا فروتن درگیر بازی در یک فیلم سینمایی کیلومترها دورتر از تهران نبود.

در سالهای اخیر تلاش کرده‌اید نقشهای متفاوت و متنوعی بازی کنید. به نظر می‌رسد انتخاب "دموکراسی تو روز روشن" هم به همین دلیل بوده.
- سعی نکرده‌ام، این مسیر پیش آمده و من استقبال کرده‌ام. به نظر می‌رسد بعد از این سالها کارگردانها بیشتر از گذشته به من اعتماد می‌کنند. شاید زمانی فکر می‌کردند من فقط مناسب بازی در بعضی نقشها هستم اما بعد از بازی در چند نقش تصورهای قبلی تغییر کرده است.
گفتید سعی نکرده‌ام، یعنی بازی در نقشهای متفاوت برایتان جذاب نیست؟
- من فیلمهایی را بازی کرده‌ام که دوست داشته‌ام، نخواستم زورآزمایی کنم یا خودم را به دیگران تحمیل کنم. بعضی بازیگران ادعا می‌کنند نقشهای متفاوتی بازی می‌کنند اما نتیجه کارشان این طور است که با گریمهای مختلف خود را در نقشهایی تکرار می‌کنند. برای من ارتباط برقرار کردن با هر نقش و پروژه در انتخابم بسیار مهم است.
  موضوع "دموکراسی تو روز روشن" را دوست داشتید؟
- دنیای پس از مرگ همیشه برایم جذاب بوده، مرگ یکی از دغدغه‌های همیشگی من است. کتابهای مختلفی در این زمینه خوانده‌ام و 20 سال است جدی و پیگیر درباره مسائل ماورایی و دنیای پس از مرگ مطالعه کرده‌ام. وقتی فیلمنامه را خواندم برایم جذاب آمد، درگیر بازی در یک مجموعه بودم و نمی‌توانسم زمان زیادی برای بازی در پروژه دیگری بگذارم اما در این فیلم بازی کردم.
  علی عطشانی کارگردان جوانی است و در دومین فیلمش روی موضوع سختی کار کرده نگران نبودید حاصل کار آن طور که می‌خواهید نشود؟
- نگران بودم، "پوست موز" را دیدم و انتظارم را برآورده نکرد اما خوشبختانه "دموکراسی تو روز روشن" فیلمی بهتر از "پوست موز" شد.
دنیایی که فیلم از برزخ و عالم پس از مرگ تصویر می‌کند چقدر با آنچه شما در ذهن دارید همخوان است؟
- حال و احوال من نسبت به دنیای پس از مرگ جدی‌تر و عمیق‌تر است، در هر لحظه به دنیای پس از مرگ فکر می‌کنم و باور دارم که جهان معنا وجود دارد و این دنیا فرصتی برای کامل شدن و تجربه کردن آن عالم است.
با این نگاه، راحت با فضای فیلم همراه شدید؟
- بله. دغدغه‌ام به آنچه در فیلم مطرح می‌شد نزدیک بود و این کار را ساده می‌کرد.
تجربه بازی در فیلمی با فضای ماورایی چطور بود؟
- سعی می‌کنم بازیگر با انعطافی باشم و در مسیری که از من خواسته شده و با کارگردان درباره‌اش به تفاهم رسیده‌ایم حرکت کنم، دوست دارم روی تماشاگر تاثیر مثبت بگذارم. در "دموکراسی تو روز روشن" هم این کار را انجام دادم. این تصویر، تصویر ذهنی یک فیلمساز است و اگر کارگردان دیگری برزخ را ترسیم کند به تصویر دیگری می‌رسد.
با اشاره‌های مادی فیلمساز در عالم برزخ ارتباط برقرار می‌کردید؟ مثل استفاده از لپ تاپ، مونیتور و...
- شاید نیازی به استفاده از این تکنولوژیها نبود اما این سلیقه و نگاه کارگردان را نشان می‌دهد.
گفتید بازیگر انعطاف پذیری هستید. پیشنهادی درباره نقش می‌دهید یا مطابق نظر کارگردان حرکت می‌کنید؟
- من درباره نقش ذهنیتی دارم و برای بازی مسیری را در ذهنم می‌سازم. طراحی صحنه، میزانسن و دیالوگ‌ها را در نظر می‌گیرم و بر اساس آن حرکت می‌کنم، پیشنهاد و ایده‌هایم را می‌دهم و پس از آن سعی می‌کنم در آن فضا به بهترین شکل نقش را بازی کنم.
در این سالها با کارگردانهای جوان همکاری کرده‌اید، با مهدی رحمانی در "دیگری".
- من این فیلم را خیلی دوست دارم، اما فیلم در جشنواره دیده نشد.
فکر می‌کنید در اکران عمومی دیده شود؟
- نه، جنس و فضای فیلم طوری است که مخاطب انبوه ندارد. "دیگری" فیلمی ساده اما جذاب درباره روابط انسانی است، تماشاگر حساس، جدی و پیگیر این سینما می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند اما انتظار ندارم تماشاگر انبوه داشته باشد.
عطشانی هم کارگردان جوانی است، همکاری با این کارگردانها برای بازیگری که با مسعود کیمیایی، کیومرث پوراحمد، تهمینه میلانی، ابراهیم حاتمی‌کیا و... همکاری کرده چه امتیازی دارد؟
- آمال و آرزوهای کارگردانهای جوان برای ساختن یک فیلم خوب جذاب است، انرژی و شور و عشقی که برای انجام دادن یک کار تازه و متفاوت دارند دوست داشتنی است. کارگردانهای فیلم اول پتانسیل بالایی دارند و من را به شوق می‌آورند. در "دیگری" فیلمنامه خوب مهران کاشانی را دوست داشتم، فیلمنامه‌ای که از امتیازهای فیلم است.
 کارگردانهای جوان تا به حال ناامیدتان نکرده‌اند؟ عطشانی، رحمانی، مازیار میری در "به آهستگی"، مانی حقیقی در "کنعان" و دیگر نمونه‌ها.
- نه. در "به آهستگی" به خاطر فیلمنامه خوب پرویز شهبازی بازی کردم.
 فیلمنامه برایتان مهم است؟
- اولویت اول برای انتخاب یک فیلم یا مجموعه، فیلمنامه است. اما در این سالها فیلمنامه خوب کمتر می‌خوانم، فیلمنامه خوب کمتر نوشته می‌شود. خیلی از کارگردان‌ها فیلم خودشان را نمی‌سازند.
 فیلم شرایط را می‌سازند؟
- بله، فیلم شرایط را می‌سازند و معمولا این فیلمها، کارهای خوبی نیستند.
 چقدر به فروش فیلمهایتان فکر می‌کنید؟
- هیچ وقت به فروش فکر نکرده‌ام، به تاثیری که می‌توانم بر مخاطب بگذارم فکر می‌کنم، فیلم پرفروش و کم فروش در کارنامه‌ام داشته‌ام. انتخاب اشتباه هم داشته‌ام. من در فیلمهای علیرضا داوودنژاد به خاطر "نیاز" و "مصائب شیرین" بازی کردم اما "هشت پا" و "ملاقات با طوطی" فیلمهای خوبی از کار در نیامدند.
"دموکراسی تو روز روشن" فیلمی است که دوستش دارید؟
- بله، موضوع جالب و تازه‌اش را دوست دارم، بیشتر ما اشتباه می‌کنیم و زندگی را زیاد جدی گرفته‌ایم. فراموش کرده‌ایم که به دنیا آمده‌ایم تا زندگی کنیم و برای حیات دیگری مهیا و کامل شویم. شاید می‌شد به این موضوع نگاه عمیق‌تری داشت اما به هر حال پرداختن به چنین موضوع‌هایی باارزش است.
"دموکراسی تو روز روشن" فیلم پربازیگری است، فکر می‌کنید سهم شما در فروش این فیلم چقدر است؟
- واقعا این موضوع برایم مهم نیست، لذتی که تماشاگرا از دیدن این فیلم می‌برند مهم است. فروش فیلمها ملاک خوبی برای قضاوت درباره آنها نیست، کاش اگر فیلمی پرفروش می‌شود این فروش تاثیر مثبت در رشد سینمای ایران بگذارد، در سالهای اخیر بعضی فیلمها فروش کرده‌اند که تاثیر خوبی بر سینما و سلیقه مخاطب ندارند، سینما صنعت است و باید سودآور باشد اما گاهی فکر می‌کنم وقتی بعضی فیلمها پرفروش می‌شوند و طبق الگوی آنها آثار دیگری ساخته می‌شود که به رشد فرهنگ و سینما کمک نمی‌کند این فروش مضر است.
به عنوان ستاره فروش فیلم می‌تواند جایگاه شما را تثبیت کند. بازهم فروش برایتان مهم نیست؟
- نه، اگر فیلمی را بازی کرده‌ام احساس کرده‌ام تاثیر خوبی خواهد گذاشت، آن را دوست داشته‌ام پیش از آنکه نتیجه‌اش را ببینم و گاهی پشیمان شوم، فروش برایم مهم نیست. "به آهستگی"، "باغهای کندلوس"، "دیگری" و نمونه‌هایی از این دست از اول هم قرار نبوده فیلمهای پرفروشی شوند.
مهم این بود که با این فیلمها سلیقه مخاطب بالا برود و تجربه‌های متفاوتی کسب کند. من فکر می‌کنم بخشی از کار ما این است که ذهن مخاطب را تربیت کنیم. فروش در این میان نقشی بازی نمی‌کند، ملاک و معیارم برای قبول کردن یک پروژه فروش آن نیست.
 و در این روزها چقدر فیلمنامه‌هایی نوشته می‌شود که ذهن مخاطب را پرورش دهد؟
- متاسفانه تعداد این فیلمنامه‌ها کم است، امیدوارم فیلمنامه‌های باطراوت و تازه نوشته شود و فیلمهای باطراوت ساخته شود. در سالهای اخیر تولیداتی که تازگی و نوآوری داشته باشند بسیار کم شده‌اند.
 هیچ وقت به کارگردانی فکر کرده‌اید؟
- نه، بازیگری را دوست دارم، نمی‌خواهم به سمت کارگردانی بروم.
 دو سال پیش در تله تئاتر "خرده جنایت‌های زن و شوهری" یکی از بهترین بازی‌هایتان را دیدیم. دوست ندارید در این حوزه کار کنید؟
- با وجودی که دوستان تئاتری معمولا درباره این چنین تجربه‌هایی موضع‌گیری می‌کنند اما من این نمایش تلویزیونی را دوست داشتم، متن خوبی داشت و کارگردانی آن حرفه‌ای بود. این نمایش نشان داد می‌شود در استفاده از متن‌های خارجی به سمت اغراق در بازی نرویم و بازیها روان و تاثیرگذار باشد. همیشه دوست داشته‌ام تئاتر بازی کنم اما پیشنهاد نداشته‌ام. امیدوارم امسال این اتفاق بیفتد.
 15 سال در سینمای ایران فعالیت کرده‌اید مسیری که پیش رو دارید چطور به نظر می‌رسد، آینده چه تصویری مقابل چشمان شما دارد؟
- من هنوز عاشق سینما هستم، از مسیری که آمده‌ام راضی‌ام. سعی کرده‌ام با عشق کار کنم و از این به بعد هم در این مسیر حرکت می‌کنم.
گفت‌وگو: محدثه واعظی‌پور
» ادامه مطلب

آنتونیو باندراس «زوربای یونانی» می‌شود

بازیگر اسپانیایی در اجرای جدید نمایش موزیکال «زوربا» در برادوی نقش اصلی را بازی می‌کند. به گزارش خبرآنلاین، این نمایش سپتامبر سال 2011 روی صحنه می‌رود و کارگردانی آن را دیوید لوو برعهده دارد.
شایعه حضور باندراس در این نمایش مدت‌ها بر سر زبان بود، تا اینکه بالاخره بری ویزلر و همسرش فرن که تهیه‌کنندگان نمایش هستند این شایعه را تصدیق کردند. ویزلر تهیه‌کننده نمایش‌هایی چون «شیکاگو» و «قفس پرنده» است. لوو و باندراس پیش از این در سال 2003 در اجرای جدیدی از نمایش «9» با یکدیگر همکاری کرده‌اند.
این دومین بار است که نمایش موزیکال «زوربا» روی صحنه می‌رود. این نمایشنامه در سال 1963 نوشته شد و جان کندر و فرد ایب موسیقی‌اش را ساخته‌اند. «زوربا» پیشتر در سال 1983 و با حضور آنتونی کویین و تهیه‌کنندگی ویزلر اجرا شد. آنتونی کویین برای بازی در نسخه سینمایی «زوربای یونانی» در سال 1964 برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شده بود.
این اقتباس‌های تئاتری و سینمایی بر مبنای رمانی به نام «زوربای یونانی» ساخته شده‌اند. نیکوس کازانتزاکیس این رمان را در سال 1946 نوشت. «زوربا» موزیکال داستان دوستی تاثیرگذار یک آمریکایی مقرراتی با یک یونانی اشرافی است.
ویزلر اعلام کرد هنوز برای تخمین هزینه نمایش زود است، اما او سعی دارد طراحی صحنه‌ای را اجرا کند که پیش صحنه‌های سنتی تئاتر را تغییر می دهد و صحنه نمایش احتمالا در میان تماشاگران قرار می‌گیرد.
» ادامه مطلب

ادامه ساخت سریال «قهرمانان» در هاله ابهام

موفقیت مجموعه‌های جدید شبکه ان‌بی‌سی ممکن است موجب لغو تولید فصل جدید سریال «قهرمانان» شود. به گزارش فاکس نیوز، با وجود اینکه میانگین بینندگان فصل چهارم این سریال کمتر پنج میلیون نفر بوده، اما شور و شوق طرفداران شاید منجر به تغییر نظر مدیران شبکه ان‌بی‌سی و ساخته شدن فصل پنجم این سریال شود.
این فصل جدید 13 قسمتی خواهد بود و هدف از آن جمع و جور کردن داستان و همچنین ایجاد حاشیه امنیتی برای این شبکه است که در صورت شکست یکی از سریال‌های جدید، پخش و ساخت «قهرمانان» ادامه بیابد.
اما باوجود چراغ سبز شبکه ان‌بی‌سی برای تولید پنج مجموعه جدید احتمال ساخت «قهرمانان» بیش از پیش کاهش یافته است.
این پنج مجموعه جدید عبارتند از تریلر جاسوسی «ماموران مخفی» ساخته جی.جی.آبرامز که فصل اولش 20 قسمتی است، «تعقیب» به تهیه‌کنندگی جری بروکهایمر، تریلر «رخداد» و دو کمدی «بدون منبع» و «گزند عشق».
از آنجا که «قهرمانان» تولید ان‌بی‌سی یونیورسال به تنهایی و بدون شراکت است، پخش آن روی دی‌وی‌دی منبع درآمد بسیار خوبی برای ان‌بی‌سی بوده، درنتیجه شاید مدیران شبکه با فیلمی دو تا چهار ساعته سریال را خاتمه دهند. ان‌بی‌سی در مورد این سریال سکوت کرده و همه چیز را به روز 17 مه موکول کرده، روزی که برنامه فصل پاییزش را اعلام می‌کند.
» ادامه مطلب

جان وو رئیس داوران جشنواره شانگهای شد

فیلمساز هنگ‌کنگی ریاست هیئت داوران سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای را به عهده دارد که ماه آینده برگزار می‌شود.
 جشنواره شانگهای امسال 12 تا 20 ژوئن (22 تا 30 خرداد) برگزار می‌شود، هرچند اسامی فیلم‌های بخش مسابقه هنوز اعلام نشده است.
جان وو 54 ساله در جنوب چین به دنیا آمد و در هنک کنگ بزرگ شد. او در این کشور با فیلم‌هایی چون «فردایی بهتر» و «قاتل» به شهرت رسید و بعد از اواسط دهه 1990 به آمریکا رفت. او از آن زمان تاکنون در هالیوود چند اکشن موفق مانند «تغییر چهره» و «ماموریت: غیرممکن 2» ساخته است.
دو پروژه چینی اخیر وو شامل «رد کلیف» و «رد کلیف 2» با بیش از 600 میلیون یوان (90 میلیون دلار) رکوردهای فروش در چین را جابجا کردند.
وو این روزها با همکاری میشل یو و جانگ وو-سانگ بازیگر کره‌ای روی فیلم «فرمانروایی آدمکشان» کار می‌کند. او تابستان امسال جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز را دریافت خواهد کرد.
برگزارکنندگان جشنواره فیلم شانگهای 2010 همچنین از اختصاص یک بخش مرور آثار به وودی آلن فیلمساز آمریکایی خبر دادند. تا چهارم ماه مه، 2327 فیلم از 81 کشور برای شرکت در رقابت جایزه جام طلایی جشنواره هنگ کنگ به این جشنواره ارائه شدند که خود یک رکورد است.
پارسال ریاست هیئت داوران این جشنواره را دنی بویل کارگردان فیلم برنده اسکار «میلیونر زاغه‌نشین» به عهده داشت.
» ادامه مطلب