عزت‌الله انتظامي پس از بازگشتش به ايران: برنامه‌ي بسيار خوبي در دانشگاه ونكوور برگزار شد

عزت‌الله انتظامي با بازگشتش از كانادا گفت: انتظار برپايي چنين بزرگداشتي را در ونكوور كانادا نداشتيم.
آقاي بازيگر سينما ايران درباره برنامه‌ي بزرگداشتش در كانادا اظهار داشت: برنامه‌ي بسيار خوبي بود كه در دانشگاه ونكوور برگزار شد و حتي يكي از مسوولين دانشگاه كه درباره من سخنراني كرد، چهل سال پيش فيلم «گاو» را ديده بود و با اشراف كاملي صحبت كرد.
او خاطرنشان كرد:جمعيت زيادي از اين مراسم استقبال كردند و نمايش مستند «... و آسمان آبي» هم بسيار مورد توجه قرار گرفت و بازتاب خوبي داشت و تا ساعت‌ها بعد از فيلم مردم حضور داشتند و درباره‌ آن صحبت‌ مي‌كردند.
انتظامي افزود: در اين مراسم قطعه طنزي را اجرا كردم كه بسيار مورد توجه واقع شد. هم‌چنين در گالري هم عكس‌هاي تئاتري‌ام را با توضيحات كامل به نمايش گذاشته بودند كه مجموعه‌ي كاملي بود و در پايان هم اصرار داشتند، چنين مراسمي در تورنتو نيز برگزار شود كه به دليل وضعيت جسمي‌ام نتوانستم قبول كنم.
اين بازيگر كه از فردا ـ 16 تير ماه ـ اكران عمومي فيلم «چهل سالگي» با بازي او آغاز مي‌شود، درباره‌ي اين فيلم گفت: من هنوز اين فيلم را نديده‌ام، اما تعريف‌هاي زيادي شنيده‌ام و خوشحالم كه كار خوبي شده است.
عزت‌الله انتظامي خاطرنشان كرد: سال‌ها قبل قرار بود با عليرضا رييسيان در فيلمي كه مشتركا توسط ايران و اتريش ساخته مي‌شد و داستان بسيار زيبايي داشت بازي كنم كه آن كار به سرانجام نرسيد و خوشحالم در فيلم «چهل‌سالگي» فرصت اين همكاري فراهم شد.
آيين نکوداشت هفتاد سال فعاليت هنرمندانه عزت‌الله انتظامي،همزمان با نمايش فيلم مستند بلند«... و آسمان آبي» روز 4 تير ماه در ونکوور کانادا برگزار شد.
» ادامه مطلب

علي رفيعي در گفت‌وگو با ايسنا:‌ محيط سينما بي‌رحم‌تر اما تكليف آدم روشن‌تر است

علي رفيعي كه اين روزها مشغول فيلمبرداري آخرين سكانس‌هاي فيلم دومش «آقا يوسف» است، اظهار اميدواري كرد: فيلمبرداري اين فيلم تا روز جمعه ـ 18 تير ماه ـ به پايان برسد.
اين كارگردان تئاتر و سينما گفت: اگر مسأله‌ي خاصي پيش نيايد، فيلمبرداري فيلم طبق پيش‌بيني اوليه 55 روزه به پايان مي‌رسد و بنابراين روز جمعه فيلمبرداري ما تمام خواهد شد.
رفيعي در ادامه با اظهار رضايت فراوان از گروه توليد اين فيلم تصريح كرد:فيلم «آقا يوسف» در كمال آرامش و بدون كمترين حاشيه فيلمبرداري شد و گروه توليدي اين فيلم در بهترين فضاي سرشار از صميميت و دوستي كار خود را به انجام رساندند. به رغم اينكه دائم در اضطراب جذب سرمايه و تأمين بودجه بودم، اما اجازه ندادم اين نگراني‌ها به اعضاي گروه منتقل شود.
رفيعي درباره‌ تأمين بودجه ساخت اين فيلم هم پاسخ داد:20 درصد بودجه از طريق وامي كه بنياد سينمايي فارابي به ما ارايه كرده، تأمين شده است اما بقيه بودجه را به صورت شخصي تأمين كرده‌ام. زيرا مي‌خواستم اين فيلم حتما ساخته شود و نمي‌خواستم پس از پنج سال انتظار فيلمنامه من روي زمين بماند و به سرنوشت دو فيلمنامه ديگرم دچار شود كه با وجود داشتن پروانه ساخت، ساخته نشدند.
اين كارگردان سينما همچنين اظهار اميدواري كرد: پس از پايان فيلمبرداري «آقا يوسف»، با تأمين بودجه ديگري بتواند مراحل بعدي ساخت اين فيلم را به سرعت به سرانجام برساند.
رفيعي درباره تدوين «آقا يوسف» اظهار اميدواري كرد:اين فيلم توسط حسن حسن‌دوست تدوين شود. چندماه پيش گفت‌وگويي با يكديگر داشتيم اما اخيرا به دليل مشكلات مالي كمتر با او تماس گرفته‌ام. با اين حال از همان آغاز پروژه هدف من اين بود كه تدوين اين فيلم را حسن حسن‌دوست انجام بدهد.
علي رفيعي كه در اين سال‌ها فيلمنامه‌هاي بسياري را به نگارش درآورده است، درباره ساخت ديگر پروژه‌هاي سينمايي‌اش گفت:به رغم خستگي بسيار به شدت بر فيلمنامه بعدي‌ام كار مي‌كنم كه اميدوارم بتوانم اين فيلم را نيز پايان سال جاري بسازم.
او درباره فيلمنامه فيلم بعدي خود توضيح داد: اين فيلمنامه «رودخانه» نام دارد كه داستان آن بسيار ايراني است و در يزد اتفاق مي‌افتد. اين فيلمنامه را با الهام از يكي از دوستانم كه در يزد زندگي مي‌كند، نوشته‌ام. اين فرد زندگي و شغل دوگانه و بسيار عجيبي داشت كه اميدوارم بتوانم اين فيلمنامه را كه اتفاقا بسيار مورد علاقه‌ام است،‌ زودتر بسازم.
رفيعي همچنين از نگارش فيلمنامه ديگري با نام «دختر كاپيتان» خبر داد و افزود: اين فيلمنامه داستان بازگشت دختري است كه از يكي از كشورهاي خليج به ايران برمي‌گردد و به جست‌وجوي پدري مي‌پردازد كه هرگز او را نديده است، ماجراهاي اين فيلم نيز در بوشهر اتفاق مي‌افتد اما به هرحال ساخت هريك از اين پروژه‌ها به اسپانسر بستگي دارد.
او كه آخرين بار نمايش «شكار روباه» را در تالار وحدت اجرا كرده بود، درباره حضور دوباره‌اش در تئاتر عنوان كرد: در تئاتر بسيار مورد سوء‌استفاده و بي‌وفايي قرار گرفتم، هر زمان كه به من نياز داشتند به سراغم آمدند اما در نهايت حاصلي جز دلشكستگي به دست نياوردم. با اين حال خود را همچنان جزيي جدانشدني از خانواده تئاتر مي‌دانم اما فعلا قصد ندارم كار تئاتر بكنم.
رفيعي با اشاره به مشكلاتي كه در زمان اجراي نمايش «شكار روباه» براي اين نمايش پيش آمد، اضافه كرد: آن نمايش از هر طرف لطمه ديد و به دليل شرايط اجرايي ناچار شديم پس از 25 شب به اجراي آن پايان بدهيم، درحالي‌كه مي‌توانست بسيار بيش از اين بر صحنه بماند. چراكه تماشاگران مشتاق بسياري نتوانستند اين نمايش را ببينند و همين مطلب بسيار به من آسيب رساند.
كارگردان نمايش‌هايي همچون «يادگار سال‌هاي شن» و «يك روز از زندگي دانشمند بزرگ وو» اضافه كرد: نمايش «شكار روباه» برايند مجموعه‌ همه كارهاي حرفه‌اي من در تئاتر بود. گويي قطرات همه‌ي، كارهايم در اين كار چكيده شده بود‌ اما متأسفانه به اين نمايش ظلم شد. فقط در جشنواره تئاتر فجر با آن پز دادند، بنابراين با اينكه محيط سينما بي‌رحم‌تر است اما تكليف آدم روشن است. مي‌داند كه تنهاست و بايد با سماجت عجيبي به سراغ ساخت فيلمش برود. در سينما بايد به سلاح صبر و حوصله مسلط باشيم و با پشتكار به هزارتوهاي مختلفي برويم تا بتوانيم فيلم‌مان را بسازيم.
رفيعي در پايان اين گفت‌وگو گفت:‌ كار هنري در ايران مانند زندگي با اعمال شاقه است، اما ما عاشق و ديوانگاني هستيم كه اين زحمت را به جان مي‌خريم و دست‌بردار هم نيستيم.
«آقا يوسف» جديدترين ساخته‌ي علي رفيعي، مضموني اجتماعي دارد و در خلاصه داستانش آمده: آقا يوسف، بازنشسته، از پنج سال پيش پنهان از چشم دخترش در خانه‌هاي مردم كار مي‌كند. حوادثي كه در اين خانه‌ها، به ويژه در دومين خانه رخ مي‌دهد، مستقيماً به او ربط پيدا مي‌كند و زندگي او را دگرگون مي‌سازد... .
مهدي هاشمي، هانيه توسلي، شاهرخ فروتنيان، پگاه آهنگراني، لادن مستوفي، مريم سعادت، سهيلا رضوي، ستاره اسكندري، ليلا بلوكات، داريوش موفق، رويا ميرعلمي به همراه هنرمند خردسال مليكا پارسا و با معرفي مينا خسرواني و با حضور صابر ابر از بازيگران اصلي دومين فيلم بلند رفيعي هستند.
» ادامه مطلب

خاطره اسدی: هرچه بیشتر سکوت می‌‌کنم، بیشتر بی‌احترامی می‌کنند

خاطره اسدی بازیگر جوان سینما را با «دیشب باباتو دیدم آیدا» شناختیم و در آن زمان این بازی با تمجید منتقدان روبرو شد.
حضورش در «تقاطع» هم قابل قبول بود و هنوز هم در ذهن خیلی ها باقی مانده است. اما این بازیگر کم حاشیه به یکباره با «هفت دقیقه تا پاییز»، وارد حاشیه شد و حتی کار به جایی کشید که علیرضا امینی گفت از حضور اسدی راضی نیست. اسدی اگر چه تمایلی به ادامه دادن حاشیه‌های این فیلم ندارد اما به قدری عصبی است که نمی‌تواند از گفتن برخی مسائل این فیلم خودداری کند. در طول مصاحبه سعی کردم وارد حاشیه های بیشتر فیلم نشوم و سوالاتی را مطرح کنم که قبلاً از او پرسیده نشده بود، در مقابل هم، خاطره دلش می خواست این مصاحبه، پایان تمام حواشی و خاطره بد فیلم باشد.

پیش از این، در مورد «هفت دقیقه تا پاییز» زیاد صحبت کرده‌اید. به عنوان حرف آخر اگر صحبتی درباره فیلم دارید بفرمایید.
من به همه عوامل فیلم احترام گذاشتم و وقتی کاندید شدند، به آنها تبریک گفتم. بنا را بر این گذاشتم که تجربه خوب یا بد هر چه بود تمام شد. سعی کردم احترام آنها را حفظ گذاشتم. من در این 6-7 سالی که کار کردم همه می‌دانند که آدمی نیستم که بگویم فلانی اذیت کرد. اما وقتی دیدم آقای امینی در نشست‌شان صحبتی انجام داده‌اند دلیلش را نفهمیدم. بعضی مواقع ممکن است سوءتفاهم‌هایی پیش بیاید و برخی افراد نکاتی را بگویند که البته آن هم کار درستی نیست...

در مصاحبه‌تان قبل از جشنواره در مجله همشهری جوان هم که کلی از امینی تعریف کرده بودید.
من می‌توانستم بگویم فیلمنامه عوض شد و مواردی پیش آمد. اما چون آدم‌ها برایم قابل احترام بودند چیزی نگفتم. اما دیدم که این سکوت فایده ندارد و خیلی به من بی احترامی می‌کنند. انگار سکوت من را متوجه نمی‌شوند و این موضوع باز شد. جالب است که بدانی دو سال قبل که کار را شروع کردیم نیما شاهرخ‌شاهی به جای محسن تنابنده، بهنوش طباطبایی به جای هدیه تهرانی و شاهرخ استخری به جای حامد بهداد بود.
حتی آن تیم هم قطعی نشد و شهاب حسینی جای شاهرخ‌شاهی آمد، ولی وقتی زمان فیلمبرداری تاخیر افتاد شهاب هم نتوانست بیاید بعد با فرد دیگری قرارداد بستند و در چهارمین انتخاب خود به محسن تنابنده رسیدند. در واقع هیچ کدام از اینها انتخاب های اول نبودند، اما به من که می رسد می گویند: خاطره، انتخاب پنجم بود!!
البته این چیز بدی نیست که نقش پنجم یا دهم باشد. مهم نیست که کارگردان حتما با کسی که می‌خواهد استارت بزند. ممکن است اتفاقات زیادی بیافتد. اما برای من جالب بود که آقای امینی از بازی من خیلی تعریف می‌کرد و همواره اعلام رضایت می‌کرد. نمی‌دانم چطور بازی من بد شد و بعد از جشنواره این قدر از بازی من بد گفتند. در سینما، همه افرا د را می شناسند. هنوز نمی دانم چرا آقای امینی موجی را راه می اندازند و بعد گلایه می کنند، بالاخره آدم تا جایی می تواند سکوت کند.

شما را آقای امینی دعوت کرده‌بود یا آقای ساداتیان(تهیه کننده)؟
آقای امینی. دستیارشان شهریور پارسال تماس گرفت و گفت شخصیت‌ها عوض شد و بازیگران دیگری آمدند.

خب؛ چرا کار با امینی را پذیرفتید؟
من کارهای قبلی ایشان را دیده بودم و ما رابطه خانوادگی با ایشان داشتیم و با خانمش هم دوست بودیم. فیلنامه و نقش اولیه هم را خیلی دوست داشتم.

راستی چرا در فرش قرمز فیلم حضور نداشتید؟ دعوت نشده بودید؟
چرا دعوت داشتم، اما به خاطر آقای امینی نیامدم. احساس کردم که حضورم دلیلی ندارد وقتی که کارگردان در فرهنگسرای ارسباران می نشیند و می‌گوید: «ما به خانم اسدی گفتیم موهایش را کوتاه کند که ایشان قبول نکردند و برای کاراکتر وقت نگذاشتند» و یا در ماهنامه فیلم می‌گوید: «اسدی به من تحمیل شده و انتخاب چندم بوده است» چه دلیلی دارد به فرش قرمز فیلمش بروم. وقتی کاملاً بی دلیل تو را از فیلمت و گروه جدا می کنند و تو را کنار می گذارند، با خودم گفتم که حضور نداشته باشم بهتر است. من از امینی توقع نداشتم، به هر حال من بازیگر فیلمش بودم.

شما دو فیلم دیگر به نام‌های «دیشب باباتو دیدم آیدا» و «تقاطع» را داشتید که بیشتر پسندیده شدند. این خوبی کارها، بیشتر به کارگردانی مربوط بود یا بازیگری؟
کاملا 50- 50 است. در هر دو کار اولم نشان دادم که بازیگر توانایی هستم یا نه. آن زمان نقدهایی که می‌خواندم خیلی تایید می‌کردند و در فیلم اول کاندید شدم و برای دومی در دنیای تصویر جزو انتخاب‌ها بودم. آن‌جا هدایت درست بود. سوپراستار در تقاطع زیاد بود ولی داوودی همان کاری را می‌ساخت که نوشته شده بود و تغییری نمی‌کرد.
در هفت دقیقه تا پاییز، اگر گفتند بازی بد است، شما برداشتت از کارگردانی چه بوده؟ من توانایی‌اش را داشتم اما کارگردان باید بازی می‌گرفت. ممکن است اتفاقاتی بیافتد و بازیگران در حاشیه قرار گیرد و فیلمنامه بهم بریزد و بازی‌ ضعیف شود که به فیلم لطمه می‌خورد. همه هم نمی‌گفتند خیلی بد بودی.

شما آن زمان نقش دخترهای نوجوان را بازی می‌کردید. فکر نمی‌کنید حضورتان در این کارها مناسب‌تر بود؟
نه، به هیچ وجه این فکر را نمی‌کنم. مطمئنم اگر این فیلم بر اساس فیلمنامه اولیه نوشته می‌شد هیچ کدام از صحبت‌ها در مورد بازی من شاید زده نمی‌شد. چون تو با شناسنامه‌ای به سمت نقش می‌روی و نقش را می‌خوانی و به آن فکر می‌کنی و خودت را در آن شرایط قرار می‌دهی و بر اساس آن داری بازی می‌کنی اما 10 روز به پایان فیلمبرداری به تو می‌گویند «آن اپیزود حذف است. فیلم شده یک اپیزودی و قرار است خیانتی این وسط قرار گیرد» معلوم است که بازی من بهم می‌ریزد. معلوم است گذاشتن چنین چیزی در فیلم اشتباه است.

پس چرا ادامه دادید؟
اشتباه کردم (مکث می کند). شاید اگر ادامه نمی‌دادم مرا جدی‌تر می‌گرفتند و حرف‌های بعدی آقای امینی زده نمی‌شد. چون سعی کردم که بگویم خیانت را نگذارید و حتی گریه کردم. فکر نمی‌کردم نقش به اینجا بکشد. حالا با خیانت کار ندارم. ولی مثلا دختر خواهرت مرده و خواهرت روانی شده و حالا دغدغه من این است که بروم پول بردارم. باور کنید که نصف این فیلمنامه باعث شده نقش من توی ذوق خیلی‌ها بخورد. ولی گفتم که من اصولا احترام گذاشته‌ام و فیلمبرداری کنید تا تمام شود و هر کس سرجای خودش برود. ولی قطعا از این به بعد اینگونه نخواهد بود چون چیزهای جدید یاد گرفته‌ام.

تمایل به نقش‌های متفاوت دارید، آیا کم‌کاری شما به همین علت است؟
چون نقش‌های من در آن سن و سال بود و من نمی‌خواستم دیگر در این کارها دیده شوم و شاید فیلم قابل دفاع نباشد.

تکلیفتان را برای کارهای آینده می‌دانید؟
هنوز به دنبال نقش‌های متفاوت که بتوانم بخش‌های دیگری از بازی را به نمایش بگذارم. اما تصویرم عوض شد و چیزهای دیگری در مجموع یاد گرفته‌ام.

بازیگر دوست دارد نقش‌های گوناگون بازی کند. شما هم دغدغه‌تان متفاوت بازی کردن است؟
باید متفاوت باشد. اگر آدم به تکرار بیافتد و یک کاراکتر را بازی کند برای بیننده هم فکر نمی‌کنم خیلی جذاب باشد.

از چه کاری فکر کردید دارید به تکرار می‌افتید؟
بعد از آیدا، تقاطع را که کار کردم گفتند تو بازیگر تین ایجری هستی. ولی نقش‌های بعدی که کار کردم متفاوت بود و حتی اگر کم سن و سال بود، تفاوت داشت.

ممکن است خاطره اسدی کمدی هم بازی کند؟
بله بدم نمی‌آید یک کمدی موقعیت خوب بازی کنم. یک طنز تلخ و چنین مواردی.

شما که هفت دقیقه تا پاییز را بازی می‌کردید با توجه به حساسیتتان، این درگیری ذهن خودتان باعث شده تا به گفته آقای امینی خوب بازی نکنید؟ چرا آن موقع واکنشی نداشتید؟
من با آدم‌هایی که کار کرده‌ام بپرسید می‌گویند خیلی صبور هستم و فکر می‌کردم عرفش همین است که به کار همه احترام بگذارم. من به کارگردان احترام می‌گذارم چون دارم برای او بازی می‌کنم. ولی فکر می‌کردم باید احترام بگذارم. کار 10 روز مانده بود تمام شود و به قدری حاشیه‌ها اذیت کردند، سعی کردم کاری کنم بقیه از تهیه کننده و کارگردان تا سایر بازیگران اذیت نشود. اما از جایی که فکر می‌کنم قدرنشناسی است، قضیه فرق کرد. من با خودم رودربایستی ندارم و منتقد خودم هستم. فیلم‌هایی چون آیدا، تقاطع و شبانه‌روز طوری هستند که می‌توان از آنها دفاع کرد. ولی وقتی به تو احترام نمی‌گذارند که مقابل هر مسئله‌ای سکوت کنم، آدم دلش می‌شکند. من بیشتر از این رنجیدم.

نظر منتقدان برایتان مهم است؟
من اگر مغرضانه نباشد می‌خوانم و قبول می‌کنم. من اولین منتقد خودم هستم. ولی هیچ موضعی ندارم.

فیلم را با مردم دیده‌اید؟ از واکنش آنها خبر ندارید؟
نه. ولی اطرافیان که دیده‌اند برخی می‌گفتند فوق العاده بود و برخی هم آن را ضعیف می‌دانستند، در کل نظرات متفاوت بوده و این مسئله در مورد منتقدان هم صدق می‌کند.

اگر دوباره بخواهید آن را بازی کنید چگونه ظاهر خواهید شد؟
اصلا نمی‌خواهم به آن فکر کنم که حالا بخواهم دوباره بازی کنم!
به قصه برسیم. مریم در جایی می‌گوید: «آرزو داشتم 2 هزار تومان داشتم برای بچه چیزی بخرم». به نظر من این با کاراکتری که خیانت کند سازگاری ندارد. در واقع من با این «خیانت» مشکل دارم.
من هم دقیقا همین را گفتم. امینی گفت این کاراکتر مریم است نه خاطره. من هم گفتم من هم همین مریم را می‌گویم و می‌دانم خاطره نیستم. و واقعا به نظرم این خیلی به نقش لطمه زد. چون این شخصیت 6 سال همه چیز را تحمل کرد و منتظر این اتفاق است که فرهاد برگردد و زندگی طبیعی شود. اگر می‌خواست کاری کند زودتر انجام می‌داد. اما من در این کاراکتر چنین چیزی ندیدم.
ما با چیز بزرگ وحشتناکی چون مرگ بچه روبروییم و هر نکته دیگری، شخصیت‌ها را زیر سوال می‌برد. من و حامد داریم گریه می‌کنیم و بعد بیرون می‌رویم و سر مسائل خودمان دعوا می‌کنیم. آدم به قدری آن موقع شوکه هست که نمی‌تواند به چیزهای دیگر فکر کند. من این سکانس را اصلا دوست ندارم.

شما چقدر در تغییر فیلمنامه نقش داشتید؟
من هیچ نقشی نداشتم و چیزهایی هم می‌گفتم اعمال نمی‌شد.

فکر نمی‌کنید فیلم اگر سوپراستار نداشت به اکران نمی‌رسید؟
نمی‌شود منکر تاثیر سوپراستار در دیده شدن فیلم شد. ولی مهم کارگردانی اثر است.

فیلم هر چقدر هم قدرتمند باشد بدون ستاره به اکران می‌رسد؟ یکم سخت است!
درست است. ولی خیلی وقت‌ها سوپراستار بازی می‌کند اما فیلم اصلا خوب نمی‌شود.

شما توجهی به تغییر بازیگران برای پذیرفتن اثر نداشتید؟
من نقش مریمی که گرفته نشد را خیلی دوست داشتم. اما اینجا به من می‌گفتند چیزی را پنهان کن و بعد از چند روز گفتند آن چیزی را که پنهان می کردی «خیانت» است. خود کارگردان باید بداند چگونه برخورد کند. اتفاقات زیادی افتاد و نقش من بهم خورد. آقای امینی که در جریان بود چرا این صحبت‌ها را انجام می‌دهید.

پایان فیلم هم عوض شد. کدام بازخورد بهتری دارد؟
ندیدم. هر دو قابل قبول است. ولی آن موقع که صحبت می‌کردیم قرار بود با فوت کردن شمع تمام شود.

الان سر چه کاری هستید؟
«گربه روی شیروانی داغ» تمام شد. نقش من یک دختری است که حقوق می‌خواند و وکیل است و آرام. به نظر من با نقش‌های قبلی متفاوت است. ممکن است خیلی متفاوت نباشد اما در کل فرق دارد.

چقدر امیدوار هستید نقشتان را خوب بازی کرده باشید؟
الان هیچ نظری ندارم. ولی کارگردان راضی بود و امیدوارم خوب باشد.

ملاک‌های شما برای انتخاب نقش چیست؟
بیشتر نقش‌هایی که بازی می‌کنم خیلی از من دور باشد. چون کلنجار و پیدا کردن برایم لذت‌بخش است. ضمن اینکه بتوانم از آن دفاع کنم.

اینها کلی است. چطور می‌توانید نقش را از روی فیلمنامه بپذیرید؟
هر چه نقش بالا و پایینش بیشتر باشد. اما نقش اول و دوم برایم اصلا مهم نیست. در آیدا و تقاطع نقش مکمل داشتم. خیلی وقت‌ها ممکن است با یکی دو سکانس خیلی خوب و بی نظیر است. مهم این است که نقش آدم را قلقلک بدهد تا آن را پیدا کند.

چرا کار تلویزیونی انجام نمی‌دهید؟
دوست دارم کار شاخصی باشد. بعضی موارد پیش می‌آید. مثلا خیلی قبل‌تر کار آقای فتحی را دوست داشتم و کارهای آقای میرباقری و چنین مواردی.
» ادامه مطلب

پایان فیلمبرداری «هرچه خدا بخواهد» در جزیره کیش

فیلمبرداری فیلم‌سینمایی «هرچه خدا بخواهد» به تهیه‌کنندگی پرویز شهبازی 22 خرداد در جزیره کیش تمام شد و این روزها فریدون‌جامه‌بزرگ مشغول تدوین آن است. «هرچه خدا بخواهد» اولین ساخته بلندسینمایی نوید میهن‌دوست درباره مردی است که در جزیره کیش ناپدید شده و حالا بازماندگان او برای پیدا کردن و بردن‌اش به کیش آمده‌اند.
در این فیلم که فیلمبرداری آن تماما در کیش انجام شده، ترانه علیدوستی، رضا عطاران، حامد کمیلی، فرهاد اصلانی، سعید آقاخانی، ارژنگ امیر فضلی، بهاره رهنما، بهنوش بختیاری، تینا آخوندتبار و پوریا پورسرخ نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. از دیگر عوامل این فیلم می‌توان به مهدی جعفری مدیر فیلمبرداری، منصور شهبازی صدابردار و فرشته مهدی زاده مدیر تولید اشاره کرد.
پرویز شهبازی نویسنده و تهیه‌کننده فیلم «هرچه خدا بخواهد» است.
» ادامه مطلب

واکنش پیمان قاسم‌خانی به اظهارات اخیر درباره «سن‌پترزبورگ»:از نتیجه کار راضی‌ام

چندی پیش بهروز افخمی در واکنش به وضعیت فیلم «سن پترزبورگ» در خبرگزاری ایسنا چنین گفته بود: «تدوين فيلم را با پسرم آيدين تمام كردم و به كانادا آمدم. اما شنيدم تدوينگر ديگري براي كوتاه كردنش آوردند كه كارش زياد مناسب نيست. پيمان قاسم خاني از طرف من ناظر كار بوده و نارضايتي خودش را به من اعلام كرد و قرار شد فيلم را برايم بفرستند تا ببينم. وي افزود: مرحله بعد از فيلمبرداري بسيار مهم است و اگر احساس كنم روي اين فيلم هم نظارت كافي ندارم، نام خودم را حذف خواهم كرد.»
پس از انتشار این خبر، پیمان قاسم‌خانی درباره اظهارنظرش و نقل‌قولی که از او درباره نسخه نهایی فیلم اعلام شده بود، چنین گفت: «به نظر می‌رسد حرف‌ها و نظرات من درباره فیلم موقع انتقال به آقای افخمی دچار تغییر و یا سوءتفام شده است. تدوین نهایی فیلم هنوز به نسخه فاین کات همراه صداگذاری و موسیقی نرسیده، اما می‌توانم بگویم از نتیجه کار راضی‌ام و به نظرم نسخه نهایی "سن‌پترزبورگ" فیلم جذاب و خوبی خواهد شد.» قاسم‌خانی همچنین اعلام کرد که درباره تدوین فیلم و کار تدوین‌گرش مستانه مهاجر چنین نظر صریحی نداده و اعتقاد ندارد که تدوین فیلم مناسب نیست.
با وجود همه حواشی و اظهارنظرهای متفاوت و متضادی که این روزها درباره "سن‌پترزبورگ" به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی حمید اعتباریان ابراز شده، دست‌اندرکاران فیلم و آن‌ها که فیلم را دیده‌اند خبر می‌دهند که "سن‌پترزبورگ" یکی از کمدی‌های جذاب و تماشایی این سال‌های سینمای ایران است.
به نظر می‌رسد علاقمندان سینمای ایران با وجود یکی از جذاب‌ترین فیلمنامه‌های پیمان قاسم‌خانی، کارگردانی حرفه‌ای و خوب افخمی، بازی جذاب بازیگران - خصوصاً زوج جالب محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی - و مجموعه تهیه و تولید حرفه‌ای پشت فیلم باید منتظر یک اثر تماشایی و جذاب باشند. کارشناسان اقتصادی سینمای ایران هم فروش خوب و رکوردشکنی را برای فیلم در شرایط بحرانی اکران پیش‌بینی می‌کنند.
» ادامه مطلب

قاسم‌خاني‌ها درباره معضل خوابگاه دانشجويان فيلمنامه مي‌نويسند

«حميد اعتباريان» از شروع نگارش فيلمنامه كار جديدش توسط «پيمان و مهراب قاسمخاني» خبر داد كه قصد دارد به محض اتمام آن به كارگردان شناخته شده‌اي بسپارد.
«حميد اعتباريان» در اين باره گفت: بر اساس طرحي كه ارائه دادم، پيمان و مهراب قاسم‌خاني مشغول نگارش فيلمنامه، پروژه جديدي هستند. اين فيلمنامه كاري طنز است كه به مشكلات اجتماعي و معضل خوابگاه براي دانشجويان و مسئله اجاره خانه براي دانشجويان شهرستاني و تهراني‌هايي كه به شهرستان مي‌روند، مي‌پردازد.
» ادامه مطلب

موسسه فيلم انگلستان فيلم‌هاي «هيچكاك» را ترميم مي‌كند

موسسه فيلم انگلستان 9 فيلم صامت از اولين فيلم‌هاي «آلفرد هيچكاك» را ترميم مي‌كند. به گزارش روزنامه نيويورك تايمز، موسسه فيلم انگلستان از روز گذشته روي سايت خود به آدرس bfi.org.uk خبر از ترميم و بازسازي 9 فيلم از اولين فيلم‌هاي «هيچكاك» كه همگي صامت هستند، داده است. اين موسسه براي دستيابي به چنين منظوري از افراد مختلف تقاضاي كمك مالي كرده است.
در اين سايت آمده است: 40 دلار كمك مالي باعث ترميم 50 سانتي متر از اين فيلم‌ها مي‌شود، در حالي كه با يك وجه 150 دلاري مي‌توان يك فيلم كامل از مجموع اين فيلم‌ها را ترميم كرد.
به گزارش واشنگتن پست: بيشتر اين فيلم‌ها در دهه 20 ميلادي ساخته شده‌اند، كه از جمله آنها مي‌توان به فيلم «مستاجر»، محصول سال 1926 و اولين تجربه هيچكاك در ژانر فيلم‌هاي دلهره‌آور اشاره كرد. به گفته موسسه فيلم انگلستان، در صورت وجود بودجه كافي براي هر يك از فيلم‌ها يك موسيقي جديد نيز ساخته خواهد شد.
» ادامه مطلب

«وودي آلن» آخرين فيلمش را در پاريس كليد زد

«وودي آلن» ساخت آخرين فيلم خود با نام «نيمه شب در پاريس» را در فرانسه آغاز كرد. به گزارش خبرگزاري فرانسه، «وودي آلن» از روز گذشته فيلمبرداري آخرين فيلم خود را در پاريس آغاز كرده است. در اين فيلم كه «نيمه شب در پاريس» نام دارد، بازيگراني چون «كارلا بروني ساركوزي»، همسر رئيس جمهور فرانسه، «ماريون كوتيلارد»، بازيگر برنده اسكار و «اوون ويلسون» و «كتي باتس» ايفاي نقش مي‌كنند. البته حاضران، ديروز به جز «وودي آلن» هيچ‌كدام از اين بازيگران را در صحنه فيلمبرداري نديده‌اند!
«نيمه شب در پاريس» كه داستان آن در دهه 20 ميلادي رخ مي‌دهد، درباره خانواده‌اي است كه به قصد يك سفر تجاري به پاريس مهاجرت مي‌كنند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، «نيكولاس ساركوزي» پيش از اين درباره بازي همسر 42 ساله خود در فيلم «آلن» گفته است: همسرم بازيگر باتجربه‌اي نيست و مطمئن نيستم كه نتيجه مورد نظر به دست بيايد.
«بروني ساركوزي» نيز در آخرين مصاحبه خود درباره فرصت بازي در فيلم «وودي آلن» گفت: من اصلا بازيگر نيستم و شايد كاملا نااميدكننده باشد ولي من نمي‌توانم چنين موقعيتي را از دست دهم. دوست دارم زماني كه مادربزرگ مي‌شوم، بتوانم بگويم كه من هم با همكاري «آلن» فيلم ساخته‌ام!
» ادامه مطلب

صداي سيندرلا خاموش شد

«ايلنه وودز»، دوبلور صداي شخصيت‌ «سيندرلا»، در سن 81 سالگي درگذشت. به گزارش روزنامه واشنگتن پست، «ايلنه وودز» كه در سال 1950 در انيميشن «سيندرلا» محصول كمپاني «والت ديزني» به جاي شخصيت «سيندرلا» صحبت كرده بود پنج روز پيش در يك مركز توانبخشي در سن 81 سالگي درگذشت. «وودز» كه شغل اصلي‌اش خوانندگي بود، سال‌هاي اخير از بيماري آلزايمر رنج مي‌‌برد.
او در خاطرات خود مي‌نويسد: زماني كه بسيار جوان بودم و در راديو كار مي‌كرد، روزي از طرف كمپاني «والت ديزني» از من براي يك مصاحبه حضوري دعوت كردند و آنجا بود كه از من پرسيدند كه آيا دوست داري سيندرلا باشي؟ من آن موقع نمي‌دانستم كه بيش از 300 خواننده متقاضي صداپيشگي به جاي اين نقش‌اند.
به گزارش واشنگتن پست، «ايلنه وودز» با نام اصلي «ژاكلين راث وودز» 5 مارس سال 1929 متولد شد، او هميشه آرزو داشت تا معلم شود ولي به اصرار مادرش وارد عرصه موسيقي شد.
» ادامه مطلب

عکس‌های بازديد بهرام رادان از كمپ پناهندگان افغاني







» ادامه مطلب

در بازديد از كمپ پناهندگان افغاني؛ «بهرام رادان» با كودكان افغان فوتبال بازي كرد

«بهرام رادان» كه از طرف سازمان ملل به عنوان اولين سفير ايراني برنامه جهاني غذا (WFP) انتخاب شده است، در نخستين فعاليت خود از مهمان‌شهر شهيد ناصري در ساوه بازديد كرد. او در بخشي از اين بازديد با كودكان افغان فوتبال بازي كرد.
«بهرام رادان» كه از طرف سازمان ملل به عنوان اولين سفير ايراني برنامه جهاني غذا (WFP) انتخاب شده است، در نخستين فعاليت خود از مهمان‌شهر «شهيد ناصري» در ساوه بازديد كرد تا از وضعيت غذايي و معيشت پناهندگان افغان ساكن در اين مهمان‌شهر مطلع شود.
اين بازيگر در ديدار با ساكنان، كودكان و معلمان اين مهمان‌شهر، با آنها در مورد وضعيت غذايي و معيشت‌شان گفتگو كرد.
همچنين در اين بازديد چند ساعته، وي به بررسي وضعيت نانوايي‌هاي اين مهمان‌شهر پرداخت و هنگام توزيع مواد غذايي بين پناهندگان حضور يافت. رادان همچنين در بخشي از برنامه‌‌اش در بين كودكان،‌ در بازي فوتبال آنها شركت كرد و در كنار آنها به بازي پرداخت.
بيش از يك ميليون پناهنده افغان در ايران حضور دارند كه 35 هزار نفر آنها در مهمان‌شهرها ساكن هستند و از خدمات بهداشتي، غذايي و آموزشي بهره مي‌برند.
دفتر برنامه جهاني غذا اميدوار است بعد از آشنايي رادان با مشكلات غذايي كه در ايران وجود دارد و ايده‌گرفتن در طول بازديد‌هايش، بتواند با توجه به ذهنيت و برنامه‌هايي كه در نظر دارد و البته توان و انرژي خود كمك‌هاي بيشتري را از منابع مختلف براي رفع اين كمبودها جذب كند و در سفرهايي كه به نقاط مختلف جهان دارد اطلاع‌رساني مناسب انجام دهد.
اين بازيگر دارنده سيمرغ بلورين بازيگري به مدت يك سال به عنوان سفير برنامه جهاني غذا ماموريت يافته و در صورت توافق، اين مأموريت به مدت دو سال تمديد مي‌شود.
به نظر مي‌رسد بازديد از محل اقامت پناهندگان افغان گامي در مسير فعاليت محسوس و موثر نخستين سفير ايراني برنامه جهاني غذا براي ارتقاي وضعيت غذايي اقشار آسيب‌پذير است و مي‌تواند با برنامه‌هاي مشابه ادامه پيدا كند.
» ادامه مطلب

فرهاد آئیش: مردم ما از کمدی می‌ترسند و از آن خجالت می‌کشند

فرهاد آئیش در برنامه "نور، صدا، دوربین، خنده"تاکید کرد که باید سلیقه کمدی کشور را تغییر دهیم و به جای اینکه گویش های مختلف را به استهزا بگیریم و بخندیم ، چیزهای دیگری را جایگزین آن کنیم .
فرهاد آئیش، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در برنامه "نور، صدا، دوربین، خنده" درباره نقش خود در فیلم کمدی "مکس" ساخته سامان مقدم گفت: اصولا هر فیلمی که سه بعد روانشناختی، جامعه شناسی و فلسفی را دارا باشد ماندگار می شود و جلب توجه می کند. به نظر من فیلم مکس یک کمدی بی ادعا و دوست داشتنی است و ظرافتی که در ارائه نقش مکس وجود داشت، خیلی جلب توجه می کرد.
زمانی که هنوز فیلمنامه این اثر نوشته نشده و در حد طرح بود من به عنوان بازیگر کاراکتر اصلی انتخاب شده بودم و همه ما از سامان مقدم گرفته تا پیمان قاسم خانی، موزیسین و دیگر عوامل با هیجان و شوق کنار هم بودیم تا این که به مرور فیلم نامه نوشته شد و پیمان بخش زیادی از خصوصیات اخلاقی خود من را در شخصیت مکس گنجاند و همین مساله کمک زیادی به جذاب تر و ملموس شدن آن شخصیت کرد. حتی طراح لباس برای شخصیت مکس از لباس های خود من البته با کمی اغراق در ترکیب رنگ استفاده کرد. ولی در عین حال، این کاراکتر از نظر سلیقه خیلی از من و دیگر عوامل فاصله داشت.
آئیش به بعد انسانی شخصیت مکس اشاره کرد: فیلم به ما گوشزد می کند که از ظاهر افراد قضاوت نکنیم بلکه شخصیت و معصومیت درونی آنها را ببینیم و به نظر من موفقیت مکس در این بود که این مقوله را به خوبی نشان دهد. این نکته چالش بزرگی برای کل عوامل پروژه بود که چگونه نقش فردی سطحی و به ظاهر مبتذل را بپرورانند که مخاطب با او همزاد پنداری کرده و تحت تاثیر قرار بگیرد و در عین حال درباره او قضاوت نکند. در کل صداقت موجود در فیلم آن را باورپذیر و ماندگار کرد.
او رابطه سامان مقدم را با نویسندگان کارهایش شریف عنوان کرد و افزود: سامان با نویسنده فیلمنامه رابطه شریفی دارد و در عین حال که متن را از حیطه خلاقیت نویسنده خارج نمی کند؛ از ناهمخوانی های احتمالی نیز به هیچ وجه نمی گذرد و آنقدر با نویسنده گفتگو و تعامل دارد تا با یکدیگر، هم سلیقه شوند.
آئیش در پاسخ به این سوال که چرا سینمای کمدی ما در رو به تهی شدن می رود، توضیح داد: عده ای از فیلم سازان در پرداختن به فیلم های کمدی گوشه چشمی به گیشه دارند و برای خنداندن تماشاگر حاضرند دست به هر کاری بزنند. عده ای دیگر به شیوه مجلل تر و فاخر عمل کرده و کمدی را دستمایه ای برای بیان مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه می کنند.
بازیگر سریال "شمس العماره" افزود: به اعتقاد من کمدی را باید از طریق فرم آن قضاوت کنیم نه محتوایش چراکه مقوله کمدی را فرم تعیین می کند نه محتوا و فیلم سینمایی مکس هر دو جهت را دارا بود.
او خاطرنشان کرد: مردم ما از کمدی می ترسند و از آن خجالت می کشند. در فرهنگ ما ایرانیان، کمدی سطح پائینی دارد. بعضی از آثار طنز، کمدی موقعیت هستند و در عین حال که از ساختار خود جدا نمی شوند، سرگرم کننده و شریف هستند و این خود نکته بسیار مهمی است و ارزش دارد.
این بازیگر تاکید کرد که باید سلیقه کمدی کشور را تغییر دهیم و به جای اینکه اقوام و گویش های مختلف را به استهزا بگیریم و بخندیم باید چیزهای دیگری را جایگزین آن کنیم و تا زمانی که سلیقه کمدی کشور تغییر نکند جامعه رشد نخواهد کرد.
در ادامه سحر عصرآزاد نویسنده و منتقد سینما نیز گفت: یک فیلم زمانی موفق می شود که مثلث طلایی کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر در جای خود به خوبی ظاهر شوند و موفقیت و باورپذیر بودن مکس نیز در گرو همین امر است.
او ادامه داد: به قول آقای فراستی فیلم سینمایی مکس یکی از برترین کمدی موزیکال های ایرانی است. پیمان قاسم خانی به خوبی توانسته در مکس، مارمولک و مرد هزار چهره فردی را به تصویر بکشد که به اشتباه در یک موقعیتی قرار گرفته و در عین حال هر کدام از این آثار مجزا هستند و هیچ شباهتی به هم ندارند. این نشان از تبحر بسیار نویسنده دارد.
عصرآزاد این فیلم را تنها کار کمدی سامان مقدم عنوان کرد و افزود: با اینکه محصول سال 83 است ولی همچنان قادر است با مخاطب ارتباط برقرار کند، بخنداند و باورپذیر باشد. شیوه روایت این فیلم نیز خیلی خاص است و روایت خطی ندارد و ما در فلش بک حرکت می کنیم که این یک پدیده کاملا خلاقانه است. فیلم به مخاطب نمی گوید درباره شخصیت قضاوت کند و تنها زمانی با شخصیت اصلی فیلم که مکس نام دارد؛ بی واسطه ارتباط برقرار می کنیم که در پایان فیلم کنسرت اجرا می کند.
او خاطرنشان کرد: این فیلم سال 83 در مدت کوتاهی اکران و همان سال نسخه پرده ای آن به صورت قاچاق به وفور در کشور پخش شده و با استقبال زیادی مواجه شد. بعدا نسخه ویدئویی مکس با اعمال حذفیاتی در آن از طریق موسسه رسانه های تصویری ارائه شد.
نمایش و نقد فیلم سینمایی مکس ساخته سامان مقدم عصر روز دوشنبه 14 تیرماه با حضور فرهاد آئیش و سحر عصرآزاد در سالن سوره انجام شد. قرار بود سامان مقدم نیز در این مراسم حضور داشته باشد که این گونه نشد.

» ادامه مطلب

محمود بهرامی دار فانی را وداع گفت

محمود بهرامی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران در سن 73 سالگی دارفانی را وداع گفت.
محمود بهرامی از بازیگران قدیمی تئاتر، تلویزیون و سینما که در بیمارستان لبافی‌نژاد مدتی به دلیل بیماری ریوی بستری بود درگذشت.
مرحوم بهرامی در سال 1316 در شهر تویسرکان متولد شد. آغاز فعالیت هنری وی از سال 1334 با قصه نویسی در نشریات مختلف بود. همچنین بازی در سینما را از سال 1350 شروع کرد. "ازدواج در وقت اضافه" آخرین بازی وی در سینما محسوب می شود که هم اکنون بر پرده سینماها قرار دارد.
از دیگر آثار او می توان به "آقای هفت رنگ"، "اگه می تونی منو بگیر"، "راننده تاکسی"، "چند می‌گیری گریه کنی"، "قلقلک"، "اسپاگتی در هشت دقیقه"، "بله برون"، "سیزده گربه روی شیروانی"، "گاهی به آسمان نگاه کن"، "بازیگر"، "شهردار مدرسه"، "ماه پیشونی"، "من زمین را دوست دارم" و... اشاره کرد.
بازی در تله‌ فیلم "جفت پوچ" و سریال‌ "بزنگاه" رضا عطاران نیز از آخرین فعالیت های وی در تلویزیون به شمار می رود.
مراسم تشییع پیکر این بازیگر پنجشنبه 17 تیر از ساختمان شماره 2 خانه سینما به سمت قطعه هنرمندان برگزار خواهد شد.
» ادامه مطلب

"پسر آدم، دختر حوا" 26 تیرماه اکران می‌شود

فیلم سینمایی "پسر آدم، دختر حوا" به کارگردانی رامبد جوان از 26 تیرماه روی پرده می‌رود.
این فیلم سینمایی قرار بود خردادماه و به جای "کیفر" روی پرده برود اما زمان نمایش آن به تعویق افتاد، "پسر آدم، دختر حوا" یک فیلم کمدی است که در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت.
پسر آدم، دختر حوا" فیلمی کمدی، اجتماعی است که به لجبازی‌های حرفه‌ای دو وکیل تازه کار می‌پردازد. فیلمنامه این فیلم را محمدرضا احمدی پیشکوهی و سعید حاجی‌میری نوشته‌اند. مهناز افشار، حامد کمیلی، رامبد جوان، لیلا اوتادی، کیومرث ملک‌مطیعی و... بازیگران این فیلم هستند.
رامبد جوان فیلم سینمایی "اسپاگتی در هشت دقیقه" را ساخته و این روزها سومین فیلمش "ورود آقایان ممنوع" را کارگردانی می‌کند.
» ادامه مطلب

اکبر زنجانپور: نگاه دلسوزانه برای رفع مشکلات تئاتر کافی نیست

کارگردان نمایشهای "گوریل پشمالو" و "دشمن مردم" شرایط موجود را برای فارغ‌ التحصیلان تئاتر را بسامان ندانست و خواستار برنامه ریزی مدیران با نگاهی واقعگرایانه شد.
اکبر زنجانپور هنرمند با سابقه تئاتر درباره نیاز تئاتر به تشکیلات و برنامه ریزی بیشتر و دقیق‌تر گفت: در حال حاضر شرایط بسامانی برای فارغ التحصیلان تئاتر وجود ندارد و فارغ التحصیلان به دلیل امکانات و برنامه ریزیهای محدود جذب تئاتر نمی‌شوند زیرا مرکز پرتابی برای آنها وجود ندارد.
او ادامه داد: مجموعه تئاتر شهر و افتتاح تماشاخانه ایرانشهر نمی‌تواند پاسخگوی همه نیازها و مشکلات تئاتر باشند. ما به گسترش امکانات و برنامه ریزیهای بیشتری نیاز داریم . مدیران باید برای برون رفت از مشکلات موجود و برنامه ریزی دقیق از نظرات افراد حرفه‌ای تئاتر استفاده کنند.
کارگردان نمایشهای "گوریل پشمالو"، "دشمن مردم" و "سیر روز در شب" تأکید کرد: مدیران و مسئولان باید با از مشاوره افراد حرفه‌ای تئاتر استفاده کنند تا برنامه ریزیهای انجام شده مثمرثمر باشد. برای رفع مشکلات تنها نگاه دلسوزانه تئاتر کافی نیست بلکه تصمیمات باید واقعگرایانه و همراه با برنامه ریزی باشد
» ادامه مطلب

قاسمخانی‌ها مجموعه طنز "ساختمان پزشکان" را می‌نویسند

پیمان و محراب قاسمخانی مشغول نگارش مجموعه طنز "ساختمان پزشکان" برای شبکه سه هستند.
محسن چگینی، تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی "ساختمان پزشکان" در این باره گفت: نگارش این مجموعه طنز به تازگی شروع شده است و در حال حاضر نمی‌توانم توضیح زیادی درباره آن بگویم، اما این مجموعه طنز نسبت به کار قبلی‌ام "مسافران" تفاوت‌های زیادی دارد. زمان تولید این پروژه مشخص نیست و بستگی به پیشرفت متن دارد.
محمودرضا تخشید، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه دو هفته گذشته اعلام کرد این مجموعه طنز قرار است پائیز یا زمستان روی آنتن برود.
پیمان قاسمخانی نوشتن فیلمنامه‌های فیلم و مجموعه‌هایی همچون "مرد هزار چهره"، "پاورچین"، "مارمولک"، "سن پترزبورگ"، "شب‌های برره" و "نان عشق موتور1000" را در کارنامه دارد.
» ادامه مطلب

مجوز اولین کارگردانی برای پیمان معادی

پیمان معادی برای اولین فیلم بلند سینمایی خود در مقام کارگردان با عنوان "برف روی کاجها" پروانه ساخت گرفت.
فیلم "برف روی کاجها "به تهیه کنندگی بهروز هاشمیان و کارگردانی پیمان معادی (ژانر ملودرام خانوادگی) عنوان پروژه ایی است که از این شورا پروانه ساخت دریافت کرده است.
پیمان معادی پیش از این فیلمنامه‌های "کافه ستاره"، "شام عروسی"، "کما"، "آواز قو" و...را به نگارش در آورده است. همچنین در فیلم "درباره الی" اصغر فرهادی نیز بازی کرده و به تازگی نگارش فیلمنامه "من" را با کاهانی به اتمام رسانده که پروانه ساخت دریافت نکرد. پیمان معادی ساخت فیلم کوتاه را نیز در کارنامه کاری خود دارد.
» ادامه مطلب

پروژه "من" کاهانی منتفی شد

عبدالرضا کاهانی در پی صادر نشدن پروانه ساخت فیلم سینمایی "من" از شرایط فعلی و روند صدور این مجوزها انتقاد کرد.
عبدالرضا کاهانی در این ارتباط گفت: ساخت پروژه سینمایی "من" به دلیل صادر نشدن پروانه ساخت به طور کلی منتفی شد. زمانی که تصمیم گرفتم نگارش فیلمنامه این کار را با معادی آغاز کنم به دلیل حساسیتهای سوژه با آقای سجادپور تماس گرفتم و کلیت فیلم را برای او توضیح دادم و ایشان عنوان کردند این سوژه شامل خط قرمزها نمی شود. سه ماه نگارش فیلمنامه این کار طول کشید و حالا بعد از سپری شدن این زمان با جواب منفی روبرو شدم. اما به تازگی متوجه شدم کارگردانی در بخش دیگری از سینما برای همین سوژه اجازه ساخت گرفته است. با وجود این اتفاق نتیجه می‌گیریم این آدمها هستند که مجوز می گیرند نه فیلمنامه ها.
کارگردان فیلم "هیچ" گفت: در حال حاضر بیش از100 پروانه ساخت صادر شده اما حدود یک سوم آنها هنوز کلید نخورده است. به دلیل اینکه برخی از دوستان بعد از گرفتن این مجوز تازه به دنبال سرمایه گذار و مراحل تولید می روند. اما ما حتی بازیگران را هم انتخاب کردیم و فقط منتظر این مجوز بودیم تا وارد پیش تولید شویم.
کاهانی ادامه داد: من به جریان صدور پروانه ساخت و نمایش به شکل مرسوم انتقاد دارم اما می دانم این تنها راه فیلمسازی قانونی در کشور است و چاره ای ندارم جز این که همین راه را در پیش بگیرم زیرا علاقمندم فیلمهایم دیده شود و به اکران عمومی در آید.
کاهانی درباره موضوع فیلم "من" گفت: این فیلم قصه چند دختر است که به عنوان مدل باید روی صحنه بروند. اما این فیلم درباره فشن نیست بلکه زندگی این چند دختر به تصویر کشیده می شود.
» ادامه مطلب

"رستم و اسفندیار" پری صابری آبان‌ماه به صحنه می‌رود

پری صابری از اجرای نمایش "رستم و اسفندیار" در تالار وحدت به صورت همزمان با نمایش "هفت‌خوان رستم" در آبان‌ماه سال جاری خبر داد.
صابری در این باره گفت: صحبت‌هایی با آقای حسین پارسایی مدیرکل هنرهای نمایشی و آقای سیدصادق موسوی مدیر تالار وحدت داشتیم و به توافقاتی رسیدیم. طبق این توافقات قرار شد نمایش "رستم و اسفندیار" و "هفت‌خوان رستم" را به صورت همزمان آبان‌ماه در تالار وحدت به صحنه ببرم. تلاش می‌کنم مجوز اجرای نمایش "بابا نشاط" را هم بگیریم تا بتوانم این نمایش را نیز در زمان و مکان مناسب به صحنه ببرم.
این کارگردان با سابقه تئاتر درباره گروه بازیگری نمایش "رستم و اسفندیار" افزود: در حال حاضر هنرمندان همه درگیر فعالیت‌های مختلف هستند و وقتی که زمان اجرای نمایش به صورت قطعی مشخص شود می‌توان با آن‌ها برای ایفای نقش در این نمایش وارد مذاکره شد. دو نمایش "رستم و اسفندیار" و "هفت‌خوان رستم" دارای شخصیت‌های متفاوتی هستند.
نمایش "هفت‌خوان رستم" تیرماه سال 88 در تالار وحدت اجرا شد. پری صابری پیش از این نمایش‌های متعددی چون "رند خلوت‌نشین"، "شمس پرنده"، "رستم و سهراب" و "لیلی و مجنون" را برگرفته از زندگی شعرا و شاهکارهای ادبی و فرهنگی ایران‌زمین به صحنه برده است.
صابری برخی آثار خود را در کشورهای مختلف دنیا نظیر فرانسه به صحنه برده که با استقبال مخاطبان و علاقمندان به فرهنگ و هنر مواجه شده است.او همچنین نشان شوالیه فرهنگ و هنر فرانسه را نیز دریافت کرده است.
» ادامه مطلب

حیدری فیلمبردار فیلم جدید قادری شد

فرج حیدری مدیریت فیلمبرداری فیلم جدید ایرج قادری با عنوان موقت "فلش" را برعهده دارد.
ایرج قادری در این ارتباط گفت: عنوان این فیلم چون فارسی نیست طبق قوانین وزارت ارشاد باید تغییر کند که البته نام "سونامی" را نیز نپذیرفتند و هنوز عنوان جدیدی برای آن پیدا نشده است. تا چند روز آینده پیش تولید این فیلم آغاز می‌شود . تلاش می‌کنیم تابستان فیلمبرداری را شروع کنیم. فیلمبرداری این فیلم در تهران انجام می‌شود و هنوز بازیگران آن مشخص نشده‌اند.
موضوع این فیلم درباره جوانان است. فیلمنامه "فلش" توسط عبدالرضا منجزی نوشته شده است. فرج حیدری فیلمهای سینمایی "پسر آدم، دختر حوا"، "مهمان"، "زندگی با چشمان بسته"، "انعکاس" و... را فیلمبرداری کرده است. ایرج قادری فیلمهای سینمایی "محاکمه"، "پاتو زمین نذار"، "چشمان سیاه"، "آکواریوم"، "می خواهم زنده بمانم" و... را در کارنامه دارد.
» ادامه مطلب