مایکل جکسون بعد از مرگ یک میلیارد دلار ثروتمندتر شد

بر اساس برآورد مجله اقتصادی بیلبورد، ثروت به جای مانده از مایکل جکسون از زمان مرگش در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار افزایش یافته است. این مجله می نویسد که فروش آلبوم های جکسون حدود ۳۸۳ میلیون دلار و درآمد حاصل از فیلم 'همین است' (this is it) حدود ۴۰۰ میلیون دلار بوده است. این رقم شامل سودهای حاصل از فروش حق امتیاز نشر و تکثیر نیز می شود.
فیلم «همین است» بر اساس صد ساعت فیلم ویدیویی تهیه شده است که در زمان تمرین مایکل جکسون برای اجرای آخرین کنسرتش فیلم برداری شده بود.
همچنین بر اساس قراردادی تازه با شرکت سونی موزیک اینترتینمنت، ده آلبوم موسیقی از این خواننده طی هفت سال آینده منتشر خواهد شد، از جمله آلبومی حاوی آهنگ هایی که تاکنون منتشر نشده است. این قرارداد دست کم ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار به اموال مایکل جکسون اضافه خواهد کرد ولی بر اساس نظر کارشناسان، مجله بیلبورد، تقریبا ۳۱ میلیون دلار از آن طی ۱۲ ماه گذشته پرداخت شده است.
تور "همین است" هیچ گاه برگزار نشد، اما سود فروش بلیت هایی که طرفداران مایکل جکسون پس ندادند و به عنوان یادگاری نگه داشتند حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برآورد شده است.
فروش محصولات جانبی این تور ۵ میلیون دلار برآورد شده است، البته شرکت آ ا گ که برگزار کننده این تور بوده، از این فروش سهم می برد. شرکت نشر موسیقی آثار مایکل جمکسون، مایجک (Mijac)، نیز در حال حاضر حدود ۱۵۰ میلیون دلار ارزش دارد.
بر اساس برآورد مجله بیلبورد، سود این شرکت طی سال گذشته ممکن است تا ۵۰ میلیون دلار بوده باشد. مایکل جکسون همچنین نیمی از سهام شرکت نشر موسیقی سونی آی تی وی را نیز در اختیار دارد.
بری ماسارسکی، از شرکت مشاوره ماسارسکی برآورد کرده است که سهم مایکل جکسون از سود این شرکت نیز سالانه به ۸۰ میلیون دلار برسد. این سود شامل فروش و کرایه دی وی دی، دانلود، زنگ موبایل و حق مولف است.
مایکل جکسون ۲۵ ژوئن سال گذشته در سن ۵۰ سالگی درگذشت.
» ادامه مطلب

برنامه‌هاي گالري‌هاي تهران در اين روزها

گالري‌هاي «گلستان»، «ماه‌مهر»،«آن»،«دريابيگي»،«هما»،«مهروا»،«هفت ثمر»،«ماه»،«محسن» با نمايشگاه‌هاي جديد هفته جديدشان را آغاز مي‌كنند.

گالري «گلستان» از روز جمعه با نمايشگاه نقاشي‌هاي نغمه شريفي هفته كاري جديد را آغاز مي‌كند.
اين نمايشگاه از چهارم تا 10 تير ماه به نشاني دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 24 برپاست و علاقه‌مندان مي‌توانند روزانه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16تا 20 و پنج‌شنبه‌ها از ساعت 14 تا 18 بعداز ظهر از اين آثار ديدن كنند.

نگارخانه مهروا نيز با نمايشگاه عکس‌هاي احسان صديق همراه با نمايش فيلم مستندي از گلزار حسن زاده روز جمعه 4 تير ماه برنامه جديد خود را آغاز مي‌كند. اين نمايشگاه از ساعت 16 تا 21 ميزبان علاقه‌مندان است.

گالري «ماه مهر» نيز از اين هفته ميزبان اولين نمايشگاه گروهي «مدال» مي‌شود.
در اين نمايشگاه آثاري از پرويز تناولي و 30 هنرمند ديگر همچون امير موسوي‌زاده، حميدرضا احمديان،فرزانه حسيني،مونا پاد،ليلا خرازي،علي‌ موسوي‌زاده، ليلا سبياني،آيدا رحيمي،نگار ناجي،آتوسا وحداني،عادله فرزين‌در،هوراد گرجي،مينا سرلك،نرگس محمديان،نسترن صفايي، بنفشه محمدي، ويشكا آسايش، مونا آقابابايي، طرلان رفيعي،سهيلا ايلدار، نگار وارسته، مهدي درخواه،نيلوفر مظفري، كريستين باباخانيانس، سينا احمدي، سحر سيدي،راحله نورآور،ياشار صميمي‌مفخم، اميل لازار، آرمان منصوري، فرناز ربيعي‌جاه، آناهيتا عاصيان، نانا بحرگردنيكو، فريش البرزكوه،زهرا عاصيان و ‌نونا وفايي به نمايش درآمده است.
نمايشگاه مدال‌ها تا 21 تير ماه از ساعت 13 تا 21 به نشاني خيابان افريقا ، کوچه نيلوفر ، پلاک 7 برپاست و گالري روزهاي جمعه تعطيل است.

گالري هما نيز با پارچه دوخت‌هاي الناز جواني از 5 تا 15 تير ماه نمايشگاه جديد خود را از سر مي‌گيرد.
اين نمايشگاه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 و جمعه‌ها و ايام تعطيل ساعت 16 تا 20 به نشاني تهران، خيابان وليعصر، بين ظفر و نيايش، کوچه بابک بهرامي، شماره 58 ، واحد يک، مراجعه از درب پارکينگ ميزبان تماشاگران است.

گالري هفت ثمر نيز با نمايشگاه زيور آلات ساره قمي كار خود را ادامه مي‌دهد.
زيور آلات قمي از 28 خرداد تا دوم تير ماه از ساعت 16 تا 20 به نشاني خيابان مطهري، خيابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره 8 ادامه دارد.

نگارستان «آن» نيز از اين هفته به استقبال نمايشگاه «خاطرات دور» از منصور وکيلي مي‌رود.
اين نمايشگاه روز جمعه 4 تير ماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح مي‌شود و تا دوشنبه 28 تير ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان مي‌توانند از روز يکشنبه تا چهارشنبه ساعت 11 تا 20 از اين آثار به نشاني ونک، خيابان سئول، شماره 40ديدن كنند.

گالري «ماه» با نمايشگاه گروهي «پرتره» و با آثاري از فرشيد شفيعي،سعيد رفيعي منفرد،احمد مرشدلو، رضا پناهي،معصومه مظفري، مقداد لرپور و مهرداد محب علي از 4 تا 15 تير ماه ميزبان علاقه‌مندان است.
اين آثار از ساعت 16 تا 20 و روزهاي دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 11:30 تا 20 آماده بازديد است.روزهاي يکشنبه هم گالري تعطيل است. گالري ماه در تهران، خيابان آفريقا(جردن)، بلوار گلستان، پلاک 26 واقع شده است.

گالري محسن نيز با نمايشگاه «بوردا» از پيمان شفيعي هفته جديد را آغاز مي‌كند.
اين نمايشگاه از 4 تا 9 تير ماه از ساعت 16 تا 20 به نشاني خيابان ظفر، خيابان ناجي، خيابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار ميناي شرقي، پلاک 42 ادامه دارد. نشست با هنرمند نيز روز دوشنبه هفتم تير از ساعت 18 تا 20 برپا مي‌شود.

نگارخانه «دريابيگي» نيز با نمايشگاه گروهي نقاشي‌هاي کتايون صديقي جعفري، شيوا کرم زاده،طلا رنجبران و پگاه لاري از 4 تا 8 تير ماه به استقبال هفته جديد مي‌رود.
اين نمايشگاه نيز از ساعت 17 تا 20 به نشاني شهرک غرب، فاز 3، خيابان دوم، پلاک 1165، طبقه همکف ادامه دارد.
» ادامه مطلب

محمد يعقوبي: نمايش جديدم را شهريور ماه اجرا مي‌كنم

محمد يعقوبي نمايش جديدش را با نام موقت «ماهي.بلاگفا» شهريورماه در تالار چهارسوي مجموعه تئاترشهر به صحنه مي‌برد.
اين نمايشنامه‌نويس و كارگردان تئاتر درباره نمايشنامه جديدش گفت: ماجراهاي اين نمايش در ايران امروز مي‌گذرد و بيشتر اتفاقات در شمال ايران رخ مي‌دهد. او كه به زودي تمرين‌هاي اين نمايش را آغاز مي‌كند، از علي سرابي، مهدي پاكدل و آيدا كيخائي به عنوان سه بازيگري ياد كرد كه حضورشان در اين نمايش قطعي شده است.
يعقوبي درباره ديگر بازيگران اين نمايش هم توضيح داد: درحال حاضر نمايشنامه هشت بازيگر دارد، اما احتمال كاهش يا افزايش اين تعداد وجود دارد. او با تأكيد بر اين‌كه نام اين نمايشنامه تغيير خواهد كرد، يادآور شد:‌ در اين نمايش هم همچون نمايش «خشكسالي و دروغ»، شعر به نوعي اهميت دارد.
گفتني است؛ نمايش جديد محمد يعقوبي كه كاري از گروه تئاتر «اين روزها» است، نيمه دوم شهريورماه در تالار چهارسو اجرا خواهد شد.
» ادامه مطلب

عکس‌هایی از فیلم «حیران» شالیزه عارف‌پور





» ادامه مطلب

گفت‌وگو با شالیزه عارف‌پور كارگردان «حيران»: با ترس از نمايش واقعيت‌ها نبايد صحنه را خالي كرد

شاليزه عارف‌پور كارگردان فيلم «حيران»كه در زمان اكران عمومي اين فيلم در ايران حضور نداشت، اين روزها كه فيلم در شبكه نمايش خانگي عرضه شده است، درباره‌ي اولين ساخته‌ي بلند سينمايي‌اش گفت: اميدوارم «حيران»لااقل اين‌بار در پخش رسانه‌هاي خانگي ديده شود. چراكه اميدوار بودم ساخت اين فيلم و به تصوير كشيدن يكي از مشكلات جامعه،خانواده‌ها و شهروندان و مخاطبان را درگير و متاثر كند.
كارگردان اين فيلم در گفت‌وگويي با خبرگزاري ايسنا با اشاره به اكران عمومي محدود "حيران" عنوان كرد: اتفاقي كه براي اكران اين فيلم افتاد به شدت دردناك بود و مهجور بودن اين فيلم در اكران مسلما براي من بسيار ناراحت‌كننده بود.
او با بيان اين‌كه در زمان اكران اولين ساخته‌ي بلندش در ايران نبوده اظهار كرد:مي‌دانم كه پخش‌كننده اين فيلم از ماه‌ها قبل در تلاش بود تا اين فيلم را در يكي از گروه هاي سينمايي به نمايش در آورد اما نمي‌دانم چه كساني و با چه سليقه‌هايي به دسته‌بندي فيلم‌ها مي‌پردازند و بر چه اساس يا فاكتوري نام‌هايي مانند فرهنگي،خاص يا هنري را بر روي فيلم‌ها مي‌گذارند؟
كارگردان «حيران» ادامه داد: علي‌رغم تمام تلاش‌هاي تهيه‌كننده و پخش‌كننده ،اين فيلم در زمان اكران در گروه فيلم‌هاي فرهنگي قرارگرفت و در نمايشي بسيار محدود تنها 17 يا 18 روز و در 5 سالن و آن هم به شكل تك سانس و در ساعت‌هاي نامناسب به نمايش در آمد. در واقع هيچ چيز اين قضيه به اكران شبيه نبود. گويي قرار بر ديده نشدن «حيران» بود، در حالي كه مضمون و نوع نگاه اين فيلم پتانسيل ارتباط و جذب مخاطب را دارا بود و فكر مي‌كنم كه اگر به شكل درست به نمايش در مي‌آمد، مردم هم از آن استقبال مي‌كردند.
اين كارگردان با اشاره به نمايش‌هاي خارجي اين فيلم عنوان كرد: «حيران» در نمايش‌هاي خارج از ايران با استقبال بسيار خوبي مواجه شد. نگاهي تازه به مقوله عشق و موضوع مهاجرت از جمله مباحثي بود كه باعث شد ايرانيان و غير ايرانيان با فيلم ارتباط خوبي برقرار كنند. ولي افسوس كه هم‌وطنانم در كشور خودم با اكران آنچنان نامناسب موفق به تماشاي فيلم نشوند.
عارف‌پور درباره‌ اين‌كه چرا به اين شكل اكران تن داده بود هم توضيح داد: زماني طولاني صرف شد اما در نهايت علي‌رغم تمام تلاش‌هاي مصطفي شايسته (پخش‌كننده فيلم) با نااميدي كامل به اين نتيجه رسيدند كه انگار تصميم بر اين است فيلم اينگونه اكران شود.
كارگردان «حيران» در بخش ديگري از اين گفت‌وگو درباره نگاه رخشان بني‌اعتماد و شباهت اين فيلم به آثار اين كارگردان عنوان كرد: علاقه من به سينماي اجتماعي و طبيعتا نوع نگاه و شيوه فيلمسازي رخشان بني‌اعتماد يكي از دلايل همكاريم با ايشان بود و طي سال‌ها همكاري از او بسيار آموخته‌ام و تأثير همان آموزه‌ها و هم سليقگي‌ها مي‌تواند باعث شباهت‌هايي كه به نظر شما آمده باشد. البته اين‌بار حضور رخشان بني‌اعتماد در مقام مشاور و تهيه‌كننده در كنارم بي‌نهايت ارزشمند و حتي به مراتب آموزنده‌تر بود. خانم بني‌اعتماد برايم همراهي صميمي، پشتيبان و هميشگي است و دوباره در كنار او بودن برايم تجربه‌اي بي‌نهايت گران‌بها بود.
او درباره‌ي تاثير حضور رخشان بني اعتماد در زمان فيلمبرداري«حيران»توضيح داد:رخشان بني اعتماد سعي مي‌كرد حتي المقدور سر صحنه نيايد تا فيلم آنطور كه من تشخيص مي‌دهم پيش رود و بعدها شائبه‌اي به وجود نيايد ولي طبيعتا در كل سعي مي‌كردم تا جايي كه لازم است از تجربيات ايشان استفاده كنم.
عارف‌پور درباره‌ حضور باران كوثري نيز در فيلم «حيران» گفت: «باران» را از سال‌ها قبل مي‌شناختم و با خصوصيات وي و توانايي‌هاي بازيگري‌اش آشنا بودم. از همان ابتدا كه جرقه‌هاي اوليه طرح به ذهنم زده شد به «باران» براي نقش «ماهي» فكر مي‌كردم و در اين رابطه با نغمه ثميني كاملا هم عقيده بوديم و فيلمنامه براساس حضور او نوشته شد و پس از اتمام به رخشان بني‌اعتماد و جهانگير كوثري ارايه شد.
از حضور زنده‌ياد خسرو شكيبايي در اين فيلم ياد كرد و افزود: اين فيلم آخرين حضور خسرو شكيبايي در سينماست و براي من كاركردن با ايشان اتفاق بسيار ويژه‌اي بود. قبلا در «سارا» و «درد مشترك» تجربه همكاري با خسرو شكيبايي را داشتم و از همان زمان سوداي همكاري با ايشان را داشتم. او علي‌رغم بيماري و كسالتش، انرژي بي‌نظيري براي كار مي‌گذاشت كه بي‌شك الگوي گران‌ قدري براي جوانان ما بود. به هر حال حضور او در اين فيلم براي من تجربه ويژه‌اي بود و تأثير و جذابيت شخصيت پدربزرگ به اين مسأله برمي‌گردد كه جان‌بخش آن خسرو شكيبايي بود.
كارگردان «حيران» درباره‌ اين‌كه چقدر از نقش پدربزرگ حيران به نظريات زنده‌ياد شكيبايي بر مي‌گشته هم توضيح داد: با وجود اين‌كه از ابتدا نقش پدربزرگ براي او و با توجه به خصوصيت‌هاي خاص وي نوشته شده بود و او نيز بسيار پايبند و متعهد به اصل فيلمنامه بود. اما نوع بازي و شيريني ذاتي او بود كه به مراتب نقش را جذاب‌تر كرد.
عارف‌پور در بخش ديگري از اين گفت‌وگو درباره‌ي سينماي اجتماعي و سختي‌هاي اين ژانر خاص به صحبت پرداخت و گفت:سينما و مشخصا سينماي اجتماعي آيينه‌اي از واقعيت‌هاي جامعه است و با به تصويركشيدن موضوعات قابل بحث و جدي در پي نگاهي نقادانه به جامعه و پيرامون است. ولي متأسفانه در شرايط فعلي مسوولين تاب رويارويي و چه بسا نقد آن را ندارند.به همين دليل پرداختن به موضوعات اجتماعي هيچ گاه مورد حمايت لازم قرار نمي‌گيرد و كما اينكه در موارد متعدد همين موضوع موجب مي‌شود كه فيلمسازان وفيلمنامه‌نويسان خيلي كمتر به سراغ اين نوع سينما بروند. هميشه يكي از دغدغه‌هاي ذهني من مسأله مهاجرين و مهاجرت بوده و قصد داشتم با ساخت اين فيلم تأثير و دريچه‌اي تازه در نوع نگاه مردم به اين مقوله باز كنم. خصوصا نگاه‌هايي كه نسبت به مهاجرين و به ويژه مهاجرين افغان وجود دارد. چراكه معتقدم اگر افرادي خارج از كشور خود مرتكب كارهاي غيراخلاقي مي‌شوند اصلا قرار نيست مشكلات يك عده معدود به كل جامعه آنها تعميم داده شود.
عارف‌پور در عين حال گفت: اما زماني كه به من اجازه داده نمي‌شود كه فيلمم را به شكلي درست به نمايش بگذارم تمام راه‌ها به روي من فيلم‌ساز بسته مي‌شود و شايد به همين دليل است كه اين روزها فيلمسازان كمتر به سراغ ژانر اجتماعي مي‌روند. هرچند كه به شخصه بر اين باورم كه با ترس از نمايش واقعيت‌ها، نبايد صحنه را براي نوعي ديگر از سينما كه در شرايط فعلي در جريان است، خالي كرد.
او با تاكيد بر اينكه در «حيران» قصد نداشته صرفا به بحث افغاني‌ها و زندگي و مشكلات آنها بپردازد،تصريح كرد:قصد داشتم با نگاهي واقعي داستان عشقي را بازگو كنم كه مسائل فرهنگي-اجتماعي در آن تاثير بسزايي گذاشته است. اين فيلم ممكن بود در هر جاي دنيا و با هر مليت و قوميتي ساخته شود. در واقع مساله من در اين فيلم اين بود كه هم مساله مهاجرت را مورد نظر قرار دهم و هم به اين نكته بپردازم كه زنان ايراني براي گرفتن حق اقامت براي همسر و فرزندان خود دچار مشكل هستند.
در بسياري از نقاط دنيا زنان مي‌توانند براي همسر و فرزندانشان در كشور خود اقامت بگيرند. اما در ايران اگر يك زن ايراني با فردي خارجي ازدواج كند بايد همسر و فرزند او براي ورود به ايران ويزا بگيرند. اين مساله براي من بسيار مهم بود و تفاوت و نابرابري ها ميان زن و مرد در جامعه‌ي ما بسيار زياد است و متاسفانه حقوق برابر در قوانين ما پيش بيني نشده و فقط در حد شعار و در ظاهر اتفاقاتي افتاده است.
عارف‌پور در بخش ديگري از گفت‌وگويش درباره پايان بندي «حيران» خاطر نشان كرد: پايان‌بندي فيلم در واقع همان پايان تلخ رفتن «حيران» بود. با صحنه پاياني، تماشاگر مي‌تواند تصوري اين‌چنين داشته باشد كه ممكن است، «حيران» دوباره بازگشته باشد.
او درباره حضور فرهاد اصلاني و ژاله صامتي در اين فيلم هم اظهار كرد: فرهاد اصلاني را از سال‌ها پيش و از زمان تئاتر «عشق‌آباد» مي‌شناختم. از همان زمان به نظرم بازيگري توانا و ويژه بود و از همان ابتدا به وي براي نقش پدر فكر مي‌كردم. هميشه از بازي‌هاي درخشان، ژاله صامتي لذت برده بودم و در خاطرم مانده بود و براي همين به نظرم زمينه‌اي كاملا مناسب براي نقش آسيه (مادر ماهي) بود.
عارف‌پور به حضور و نقش مهرداد صديقيان در «حيران» اشاره كرد و افزود:در ابتدا خيلي اصرار داشتم كه حتما نقش «حيران» را يك افغاني بازي كند، اما با زمان كمي كه داشتيم، تمام گزينه‌اي مطابق با تمام ويژگي‌هاي «حيران» پيدا نكرديم و به همين دليل به سراغ يك بازيگر ايراني رفتيم و مهرداد صديقيان به خوبي از عهده اين نقش برآمد.
او در ادامه به تاثير حضور و تهيه‌كنندگي جهانگير كوثري و رخشان بني‌اعتماد اشاره و عنوان كرد: بي‌نهايت از تجربه همكاري با ايشان خوشحالم و اميدوارم تمام كارگردان امكان و فرصتي داشته باشند تا با تهيه‌كنندگاني از اين دست همكاري كنند.
اين كارگردان هم‌چنين به همكاري‌هاي بسيار خوب حسين جعفريان، فيلمبردار اين فيلم پرداخته و اظهار كرد:حسين جعفريان در اين راه، همراه،‌دوست و همكاري بسيار خوبي بود و همكاري ايشان مانند تصاويري كه درفيلم وجود دارد به نوعي استثنايي محسوب مي‌شد.
عارف‌پور در پايان گفت‌وگويش هم با اشاره به عرضه اين فيلم در شبكه‌ نمايش خانگي تصريح كرد: اميدوارم فيلم «حيران» اين بار ديده شود و تماشاگران بيشتري داشته باشد. چراكه براي من حتي يك تماشاگر هم مهم است و دوست دارم مردم كشور خودم هم اين فيلم را ببينند.
به گزارش ايسنا،«حيران» براساس متني از نغمه ثميني به روايت قصه دختري روستايي به نام ماهي با بازي باران كوثري مي‌پردازد. او با جوان مهاجر افغاني با نام «حيران» كه نقش آنرا مهرداد صديقيان بازي مي‌كند آشنا مي‌شود و با وجود مخالفت‌هاي خانواده با او ازدواج مي‌كند، پيوندي كه پيامدهاي بسياري را به دنبال دارد.
» ادامه مطلب

براي 55 سالگي پرويز پرستويي بازيگر گزيده‌كار سينما

پرويز پرستويي بازيگر گزيده كار سينماي ايران، 55 ساله شد. اين بازيگر در دوم تيرماه 1334 در همدان متولد شد و فعاليتش را در تئاتر با نمايش «ماجراي يك محل» در سال 48 و بازيگريش را در سينما با «ديار عاشقان» در سال 1362 آغاز كرد.
«كتاب قانون» آخرين فيلم اكران شده پرستويي است كه در نيمه‌ي دوم سال گذشته اكران شد و پيش از آن نوروز 88 فيلم «بيست» با بازي اين هنرمند به نمايش درآمد. در جشنواره فيلم فجر گذشته هم فيلم «صدسال به اين سالها» اين بازيگر پس از سالها در يك سانس نمايش داده شد.
فيلم «سيزده 59» به كارگرداني سامان سالور تنها فعاليت سينمايي پرويز پرستويي در يك سال گذشته است كه اين فيلم در ابتداي سال 89 ساخته شد و پرستويي در نقش يكي از فرماندهان جنگ بنام سيد جلال، بازي متفاوتي را ارائه داده است. پرستويي پيش از اين گفته بود،سينما زماني برايش اهميت دارد كه بشود با آن حرفي زد.
او همچنين اعتقاد دارد: «بازيگري خيلي مي‌تواند انسان‌ساز باشد و بعد انساني آدم را تقويت كند و من معتقدم بازيگري قبل از هر چيز بايد خود من را بسازد.»
پرستويي با اشاره به اينكه هر كارش را اولين و آخرين مي‌داند توضيح داده بود: «هميشه آخرين كار تعيين كننده است و بايد با آخرين توان در آن حضور داشت.»
اين بازيگر درباره شرايط دشوار ورود به عرصه بازيگري گفته بود: «خود من كارم را از پست‌ترين نقطه جنوب شهر تهران شروع كردم و اكثر اوقات به خاطر بي‌پولي مسافت زيادي را پياده طي مي‌كردم تا به محل تمرين تئاتر برسم و حتي هنگامي كه نفر اول جشنواره تئاتر در ساري شده بودم پول رفتن به آنجا را نداشتم و با افتخار هم مي‌گويم همه كار از بستني فروشي گرفته تا بلورسازي را انجام دادم. هيچكس هم من را به سينما معرفي نكرد و به دنبالم آمدند. بعد از 14 سال كار در تئاتر به سينما راه پيدا كردم، اما الان سريع مي‌خواهند به سينما برسند. كسي كه عاشق هست خودش راهش را پيدا مي‌كند.»
او تاكيد كرد:«اگر در گذشته آن شرايط را نداشتم الان اينجا نبودم. خواستن توانستن است و بايد آنقدر كاركرد تا ديده شد.»
پرستويي بازيگري را دنيايي دانست كه هنوز تعريف جامعي از آن نمي‌توان ارايه كرد:«در اين حرفه هر چقدر زحمت كشيده شود، همان قدر بهره برده مي‌شود و در واقع مانند بدن‌سازي مي‌ماند و فقط كافي است يك ماه آن را رها كني، همه چيز به هم مي‌ريزد.»
او مي گويد:«همه فيلمهايم را دوست دارم اما «آژانس شيشه‌اي» را دلي دوست دارم و ته مايه حاج كاظم در دلم است و هر موقع آنرا مي‌بينم دگرگون مي‌شوم و به اين شخصيت خيلي مي‌توانم نزديك شوم.»
پرستويي كه با نمايش‌هايي مانند «چشم در برابر چشم»، «خانه‌ي روشني»، «شبي در حلبي‌آباد»، «پول»، «مريم ومرداويج»، «معركه در معركه»، «عشق‌آباد» و «فنز» در تئاتر فعال بوده است، در مراسم تقديرش در شيراز گفته بود:«يك اتفاق باعث شد به سينما بيايم و به‌هيچ عنوان قصد ندارم در سينما با شتاب كار كنم و اگر شرايط خوبي در تئاتر فراهم باشد، ترجيح مي‌دهم که تئاتر کار کنم. آنقدر كه در تئاتر ارضاء مي‌شوم در سينما نمي‌شوم و اگر زياد در سينما كار مي‌كنم از بد تئاتر است.»
پرستويي اعتقاد دارد تئاتر در ايران با کمبود نويسنده مواجه است و به استثناي تعدادي انگشت شمار نمايشنامه‌نويس خوب و آينده دار همچون حميد امجد، رحمانيان و محمد چرمشير و ..، متاسفانه نويسندگان خوبي در حوزه تئاتر وجود ندارند.
اين بازيگر گفته است:«تئاتر را در عرصه بازيگري نمي‌توانم با سينما مقايسه کنم چرا که دنياي بازيگري در تئاتر دنياي ويژه‌اي است دنيايي که لنز، دوربين و ديگر حقه‌هاي سينمايي کمک شما نيستند و شما به‌عنوان بازيگر يكه‌تاز صحنه هستيد.»
از فيلمهاي سينمايي پرستويي مي‌توان به «حكايت آن مرد خوشبخت»، «آدم برفي»، «ليلي با من است»،‌ «مهر مادري»، «رواني»، «آژانس شيشه‌اي»، «مرد عوضي»، «روبان قرمز»، «موج مرده»، «آب و آتش»، «ديوانه‌اي از قفس پريد»، «مارمولك»، «كافه ترانزيت»، «بيد مجنون»، «پاداش سكوت» و «كتاب قانون» اشاره كرد.
اين بازيگر كه دبيري جشن يازدهم سينماي ايران را در سال 86 عهده‌دار بوده است، سريال «آشپزباشي» را تا هفته گذشته در حال پخش از تلويزيون داشت و اين روزها فعاليت بازيگري ندارد.
» ادامه مطلب

اولین عکس‌ها از فیلم «چهل سالگی» علیرضا رئیسیان/عكاس:حميد كشاني







» ادامه مطلب

«چهل سالگي» از اين هفته در گروه سینماهای آزادي اکران می‌شود

فيلم سينمايي «چهل سالگي» به كارگرداني «عليرضا رئيسيان» احتمالا از اين هفته در گروه آزادي اكران مي‌شود. «چهل سالگي» قرار داد خود را بعد از «طلا و مس» در گروه آزادي به ثبت رسانده است و با توجه به افت فروش فيلم‌ها در ايام جام‌جهاني فوتبال اين احتمال وجود دارد كه از چهارشنبه هفته جاري جايگزين اين فيلم شود و در غير اين صورت به طور حتم از چهارشنبه هفته آينده روي پرده خواهد رفت. هدايت فيلم پخش «چهل سالگي» را بر عهده دارد و اين فيلم با 2 دقيقه زماني كمتر نسبت به نسخه جشنواره به نمايش در خواهد آمد.
براي نخستين ‌بار عزت‌الله انتظامي، ليلا حاتمي و محمدرضا فروتن در فيلم سينمايي «چهل سالگي» به كارگرداني عليرضا رئيسيان در كنار هم ايفاي نقش كردند و علاوه بر بازيگران مذكور، فرزان اطهري، سهيلا گلستاني، پريا مرداني‌ها در اين فيلم ايفاي نقش مي‌كنند.
«عليرضا رئيسيان» اين فيلم را بر اساس كتاب «چهل سالگي» نوشته «ناهيد طباطبايي» ساخته است.
«چهل سالگي» مرز ميان بلوغ روحاني و خاطرات جسماني است. خيلي‌ها در اين دوره ياد گذشته مي‌كنند و عشق‌هاي قديمي‌شان را به ياد مي‌آورند و قصه‌هايشان را مرور مي‌كنند. و شايد براي بچه‌هاي‌شان بخوانند: «روزي پادشاهي در ميان مردم چشمش به دختر جواني افتاد و عاشق او شد. پادشاه تا دختر را به قصرش آورد دختر بيمار شد. هيچ‌كدام از طبيب‌هاي شهر نتوانستند بيماري دختر را تشخيص دهند. پادشاه دست به دعا برداشت و در خواب طبيب پيري را ديد...»
«پرونده هاوانا»، «ريحانه»، «سفر» و «ايستگاه متروك» فيلم‌هاي پيشين «عليرضا رئيسيان» هستند.
» ادامه مطلب

«بروس كوهن» تهيه‌كننده مراسم تلويزيوني اسكار خواهد بود

«بروس كوهن»، تهيه‌كننده برنده اسكار هاليوود، برنامه زنده تلويزيوني مراسم اسكار امسال را تهيه‌كنندگي خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز،‌ «بروس كوهن»، تهيه‌كننده برنده اسكار هاليوود در حالي تهيه‌كنندگي برنامه زنده تلويزيوني مراسم جوايز اسكار امسال را به عهده دارد كه «دان ميچر» نيز اين برنامه را كارگرداني خواهد كرد.
«بروس كوهن» كه در سال 1999 براي فيلم «زيباي آمريكايي» برنده جايزه اسكار بهترين تهيه‌كنندگي شد، طي بيانيه‌اي در اين باره گفت: من از زماني كه كودكي 8 ساله‌اي بيش نبودم، شيفته مراسم اسكار شدم چون درست به خاطر دارم كه شب برگزاري اين مراسم مادر بزرگم به من اجازه داد تا براي اولين بار براي تماشاي اين مراسم بيدار بمانم. و هم‌اكنون كه افتخار تهيه‌كنندگي اين برنامه را پيدا كرده روياي من به حقيقت پيوسته است. به گزارش رويترز، از ديگر كارهاي برجسته «كوهن» مي‌توان به «ماهي بزرگ»، «فراموش شدگان» و «ميلك» اشاره كرد.
» ادامه مطلب

«مل گيبسون»: بازي در نقش‌هاي منفي و غمگين مرا خوشحال‌تر مي‌كند

«مل گيبسون»، بازيگر و كارگردان برنده اسكار هاليوود گفت: بازي در نقش‌هاي منفي و غمگين را بيشتر دوست دارم.
به گزارش سايت خبري اينديا سرور، «مل گيبسون»، بازيگر و كارگردان هاليوودي كه پس از يك دوري هفت ساله از عالم سينما بار ديگر با فيلم «لبه تاريكي» به كارگرداني «مارتين كمپل» به اين عرصه بازگشته است، درباره بازي در نقش فردي آدمكش كه در جستجوي راز مرگ دخترش است، گفت: كلا بازي در نقش‌ انسان‌هاي ناراحت و نه چندان مثبت را ترجيح مي‌دهم.
«گيبسون» گفت: از زماني كه از مرز 50 سال گذشته‌ام، با وسواس بيشتري پروژه‌هايم را انتخاب مي‌كنم، زماني كه شما با خود مي‌انديشيد كه نصف عمر شما گذشته، ديگر نمي‌خواهيد كه بيش از اين احمقانه عمل كنيد.
وي افزود: تجربه‌هاي سختي كه شما را نكشد، در نهايت شما را قوي‌تر خواهد كرد. تجربه‌هاي زندگي خوشايند يا ناخوشايند، دردناك و يا شگفت‌انگيز، به هرحال باعث مي‌شوند كه شما از آنها بياموزيد.
اين بازيگر برنده اسكار هاليوود گفت: بازي در نقش‌هاي ناراحت باعث مي‌شوند تا من قدر زندگي خودم را بيشتر بدانم و به همين خاطر زماني كه در چنين نقشي بازي مي‌كنم دوست دارم تا آن را بارها و بارها مرور كنم.
» ادامه مطلب

اولین عکس‌ها از فیلم «فاصله» به كارگرداني «كامران قدكچيان»







» ادامه مطلب

«فاصله» از اواخر مرداد ماه در گروه آزادي اكران مي‌شود

فيلم سينمايي «فاصله» به كارگرداني «كامران قدكچيان» كه به تازگي پخش تيزر‌هاي تبليغاتي آن در سينماها آغاز شده، از اواخر مردادماه در گروه آزادي اكران مي‌شود. هفته گذشته قرارداد نمايش «فاصله» در برنامه چهارم گروه آزادي به ثبت رسيد و با توجه به اينكه «چهل سالگي» احتمالا از اين هفته و به طور قطعي از هفته آينده روانه پرده سينماها مي‌شود و چهار هفته نيز قرار داد اكران دارد، «فاصله» از اواخر به عنوان يكي از فيلم‌هاي اكران تابستاني مرداد ماه روانه پرده سينماها خواهد شد.
براساس اين گزارش،«فاصله» كه سال گذشته در جشنواره فيلم فجر حضور داشت، در مورد زني است كه به دنبال شوهرش به تهران مي‌آيد اما در پي جستجو و پيدا كردن شوهرش دچار حوادثي مي‌شود...
اين فيلم به تهيه‌كنندگي حبيب الهياري، 15 ارديبهشت ماه كليد خورد و پس از 35 روز، كار به اتمام رسيد. «يحيي سپهري‌شكيب» ساخت موسيقي و «علي علويان» صداگذاري آن را انجام داده‌اند.
از جمله بازيگران اين فيلم مي‌توان به فرامرز قريبيان، الناز شاكردوست، پژمان بازغي، كتانه افشاري نژاد، مهري اميرحسيني، حسين حماسي، پرستو بوبانيان، نازي مهري و....... اشاره كرد.
قدكچيان پس از فيلم سينمايي «سوغات فرنگ» كه سال 85 اكران شد، فيلم ديگري نساخته است. آواز تهران، زخمي، بهشت پنهان، ديوانه‌وار و گردباد از ديگر فيلم‌هاي كارنامه قدكچيان به حساب مي‌آيند.
» ادامه مطلب

"شب" بعد از "بیداری رویاها" اکران عمومی می‌شود

فیلم سینمایی "شب" به کارگردانی رسول صدرعاملی بعد از فیلم "بیداری رویاها" اکران عمومی می‌شود.
غلامرضا فرجی مدیر پخش و بازاریابی مرکز خدمات سینمایی حوزه هنری در این ارتباط گفت: "شب" در گروه سینمایی استقلال اکران می‌شود و پس از آن فیلم "ملک سلیمان" همزمان با عیدفطر به روی پرده می‌رود. همچنین پخش "ناسپاس" حسن هدایت نیز برعهده حوزه هنری است، اما هنوز زمان اکران این فیلم قطعی نیست.
او که یکی از اعضای انجمن سینماداران است درباره افزایش روزهای بلیت نیم بها افزود: اداره نظرات و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد نامه‌ای در همین ارتباط به شورای صنفی نمایش ارائه کرده است تا نظر آنها و دیگر صنوف را جویا شوند. فکر می‌کنم در جلسه آینده شورای صنفی این موضوع بررسی شود.
"شب" داستان پیرمردی خلافکار است که یک مامور نیروی انتظامی وظیفه دارد او را به بازداشتگاه برساند. اما به دلیل مشکلاتی مجبور می‌شود شب را در مهمانخانه‌ای در مشهد بگذراند. فیلمنامه را کامبوزیا پرتوی بر اساس طرح اصغر فرهادی نوشته است.
عزت‌الله انتظامی، مرحوم خسرو شکیبایی، امین حیایی و... بازیگران "شب" هستند که در جشنواره فیلم فجر چند جایزه از جمله بهترین بازیگر مرد برای حیایی را به دست آورد و در جشنواره مذهب امروز ایتالیا درخشید.
» ادامه مطلب

مجموعه "فاصله‌ها" از 9 تیرماه پخش می‌شود

مجموعه "فاصله‌ها" به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده از 9 تیر ماه ساعت 23 از شبکه سه روی آنتن می‌رود. این مجموعه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی محمدرضا شجاعی و بر مبنای فیلمنامه مسعود بهبهانی‌نیا در 50 قسمت 35 دقیقه‌ای تهیه شده است که از 9 تیر ماه هر شب ساعت 23 روی آنتن می‌رود.
در مجموعه "فاصله‌ها" دانیال حکیمی، شاهرخ استخری، نیما شاهرخ شاهی، مریم کاویانی، روشنک گرامی، رضا کلی، حمید شریف زاده، احمد قاسمی، نوید قنبریان، مینو شیخان، محمدرضا قیاس آبادی، حسن جوهرچی، بهاره افشاری و... بازی کردند.
در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: محسن کریمی فردی مذهبی و خوشنام در محل و مورد اعتماد همگان و محل رجوع اهالی برای حل مشکلاتشان است. او متوجه سستی ایمان پسرش، سهراب در نماز و تکالیف شرعی شده و راه چاره ای می‌جوید، اما یک حادثه باعث می شود محسن متوجه فاصله زیادی شود که میان نگاه او به زندگی و ارزش‌هایش با نگاه سهراب وجود دارد و...
» ادامه مطلب