نگراني و هشدار شوراي عالي تهيه‌كنندگان درباره عملكرد شبكه ويديو رسانه

شوراي‌عالي تهيه‌كنندگان در آخرين نشست نسبت به اخباري مبني بر استفاده از برگه‌هاي رايت‌هاي غيرواقع اظهار نگراني كرد و نسبت به ساخت فيلم‌هاي سخيف ويديويي و ارايه آن در شبكه ويديو هشدار داد.
سيد غلامرضا موسوي رئيس شوراي‌عالي تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان سينماي ايران ضمن اعلام خبر فوق افزود: در آخرين نشست شورايعالي بعضي اخبار در مورد صدور رايت‌هاي جعلي براي فيلم‌هاي سينمايي خارجي كه توسط يكي دو شركت در تركيه صادر و بر مبناي آن مجوز نمايش داده مي‌شود، اظهار نگراني شد.
اعضاي شورا اعتقاد داشتند كه در صورتي كه چنين اخباري صحت داشته باشد ضمن لطمه جدي به اعتبار خارجي كشور، با توجه به اين‌كه عملا سرقت براساس جعل سند مي‌باشد مردم و بهتر گفته شود خريداران اينگونه فيلم‌ها را شريك در اقدامي تباه مي‌سازد كه در هر شكل بزيان مردم و سينماي كشور است.
موسوي گفت: شوراي‌عالي قويا از بخش بين‌المللي بنياد سينمايي فارابي مي‌خواهد تا نسبت به دريافت تاييديه رايت‌هاي سينمايي فيلم‌هاي خارجي اقدام و در صورت خلاف يا كذب خبر براي اطلاع سينماگران و مردم منتشر نمايد. چرا كه به هر حال و با توجه به اين‌كه رايت‌ها توسط وزارت ارشاد بررسي و سپس مجوز داده مي‌شود، در آينده مي‌تواند علاوه بر اعتبار كشور باعث طرح موضوع در دادگاه‌هاي بين‌المللي شده و از نظر اقتصادي نيزبه بودجه كشور زيان وارد سازد.
شوراي‌عالي هم‌چنين از انجمن ويديو رسانه مي‌خواهد كه با توجه به مسووليت مدني خود موضوع را مورد بررسي قرار داده و در صورت صحت، از دريافت پروانه نمايش اين گونه فيلم‌ها جلوگيري و اطلاعات دقيق و صحيح را براي جامعه سينمايي منتشر نمايد.
موسوي افزود: در اين نشست كه با حضور كليه نمايندگان مجمع فيلمسازان، كانون تهيه كنندگان و انجمن تهيه‌كنندگان مستقل تشكيل شد، شورا نسبت به ساخت فيلم‌هاي ويديويي نازل و سطحي كه اغلب نيز به عنوان فيلم سينمايي به مردم ارايه مي‌شود، هشدار داد.
نمايندگان شورا بر اين باور بودند كه بايد بر ساخت اين گونه فيلم‌هاي ويديويي نظارت جدي صورت گيرد، ضمن اين كه اين گونه فيلم‌ها نبايد در سوپرماركت‌ها و مغازه‌ها ارايه شود.
چرا كه ارايه فيلم در سوپرماركت‌ها، در جهت مساعدت وكمك به سينماي ايران صورت پذيرفته است، نه اين‌كه برخي با سوءاستفاده از اعتماد مردم به فيلم‌هاي سينمايي ايران، ساخته‌هاي بي‌ارزش و بنجلي را به مردم ارايه و به اعتماد مردم لطمه وارد سازند.
رئيس شوراي عالي تهيه‌كنندگان اضافه كرد كه در اين زمينه اقدامات عاجلي صورت خواهد پذيرفت و ارايه دوغ و دوشاب و سوءاستفاده از اعتماد مردم در جهت كسب منافع كاسبكارانه تا حصول نتيجه پيگيري خواهد شد.
شوراي‌عالي هم‌چنين با توجه به مذاكرات انجام شده با فرهاد توحيدي دبير جشن سينماي ايران و توافقات انجام شده اعلام كرد كه در اين جشن حضوري فعال خواهد داشت.
شوراي‌عالي اميدوار است كه با برگزاري جشني در شان سينماي ايران و با حضور كليه همكاران، ضمن سپاس از زحمات هنرمندان سينما، از تلاش آنان تجليلي درخور انجام شود.
گزارش و بررسي شرايط معافيت مالياتي كليه هنرمندان سينماي ايران و بررسي راهكارهاي برون رفت از مشكلات پيش آمده از ديگر دستور جلسه‌هاي شورا بود كه فرشته طائرپور و منوچهر محمدي گزارشي از چگونگي فعاليت كميته كاري كه با حضور نمايندگان سازمان مالياتي كشور، معاونت سينمايي و شورايعالي تشكيل مي‌شود ارايه داد.
همكاران شورا ضمن تشكر از زحمات اعضاي كميته كار مالياتي كشور و نمايندگان شوراي‌عالي، خواستار تسريع در بي‌اثر شدن ماده 15 و 16 آيين‌نامه اجرايي كه مشكلات عديده‌اي براي تهيه‌كنندگان، پخش كنندگان و ديگر هنرمندان عضو خانه سينما به وجود آورده است، شدند.
شورا همچنين خواستار ارسال نامه‌اي به معاونت سينمايي در مورد تاخير در پرداخت حقوق نمايش جشنواره استاني فجر و ارايه بيلان نمايش تهران فيلم‌ها در جشنواره فيلم فجر براساس تفاهمات انجام شده با دبير جشنواره فيلم منجر شد.
موسوي افزود: در ابتداي جلسه نيز به روال معمول 3 تن از نمايندگان مجمع فيلمسازان، كانون تهيه كنندگان و انجمن تهيه‌كنندگان مستقل در سخنان پيش از دستور خود به شرايط و مشكلات موجود فرا راه تهيه‌كنندگان و راه‌هاي برون رفت از آن پرداختند.
» ادامه مطلب

اركيده حاجي‌وند: نداشتن صدابردار در اجراي گروه‌هاي موسيقي بانوان از مشكلات‌ ماست

اركيده حاجي‌وندي ـ سرپرست گروه موسيقي بانوان اركيده ـ نداشتن تبليغات و صدابردار براي اجراهاي گروه‌هاي موسيقي بانوان را از اصلي‌ترين مشكلات هنرمندان موسيقي زن در كشور دانست.
اين هنرمند با بيان اين مطلب كه متأسفانه نيروي متخصص زن در زمينه صدابرداري در كشور كم هستند،تصريح كرد: دختران جوان متخصصي، اخيرا با كسب تحصيلات در زمينه‌ي صدابرداري، آماده‌ي فعاليت در سالن‌هايي مثل تالار وحدت هستند ـ كه شرايط مناسبي براي اجراهاي گروه‌هاي بانوان دارد ـ و اميدوارم بتوانند در سالن‌هاي اجراي موسيقي آغاز به كار كنند.
او ادامه داد: سالن‌ها بايد از حضور اين صدابرداران زن استقبال و حمايت كنند تا اين نيروي جوان كه كار را ياد گرفته است، بتواند در اجراهاي مخصوص بانوان حضور پيدا كند.
حاجي‌وندي با بيان اينكه تالار وحدت با امكانات جديدي كه در آن قرار گرفته است،سيستم صدابرداري خوبي دارد،تصريح كرد: اما حيف است كه اين سيستم صدابرداري در زمان اجراي گروه‌هاي بانوان در اين سالن، استفاده نشود. بنابراين كنسرت‌هاي گروه بانوان حتما به يك صدابردار زن كاربلد نياز دارد.
سرپرست گروه موسيقي بانوان اركيده توضيح داد:منظور از صدابردار يك اپراتور نيست، بلكه يك فرد متخصص است كه بتواند مسووليت صدابرداري در يك كنسرت را برعهده بگيرد و اگر مشكلي پيش آمد، آن را برطرف كند. متأسفانه تالار وحدت صدابردار زن ندارد و ما عملا در اجراي كنسرت‌ها دچار مشكل هستيم و مردان صدابردار كاربلد كه در اجراهاي عمومي كار صدابرداري را انجام مي‌دهند، در اجراي بانوان در سالن حضور ندارد و در نتيجه اين كار گروه است كه زيرسوال مي‌رود. چون مردم نمي‌دانند كه مشكل از اجراي گروه نبوده بلكه مسايل صدابرداري مشكل‌ساز شده است.
حاجي‌وندي تأكيد كرد: مسوولان موسيقي كشور بايد به حضور متخصصان صدابرداري و نورپردازي زن اهميت دهند، چون در اجراهاي مربوط به بانوان اين يك نياز است و اين افراد مي‌توانند در اجراهاي عمومي حضور داشته باشند‌ و كار صدابرداري تالار وحدت را به صورت حرفه‌اي تمرين كنند و در اجراهاي بانوان صدابرداري را خود برعهده بگيرند. ما تابه‌حال چندين‌بار از تالار وحدت درخواست كرديم كه از سيستم ماشينري آن‌ها در اجراهاي كنسرت‌هاي خود استفاده كنيم اما آن‌ها هميشه به دليل آن‌كه نيروي متخصص در تالار نيست، اين اجازه را به ما ندادند.
حاجي‌وندي نداشتن تبليغات براي گروه‌هاي بانوان را يكي ديگر از اساسي‌ترين مشكلات اين گروه‌ها در كشور عنوان كرد و گفت: وقتي يك گروه موسيقي بازار ندارد و آلبومي از آن منتشر نمي‌شود،چگونه مي‌توان از مردم انتظار داشت كه آن‌ها را بشناسند؟
سرپرست گروه اركيده ادامه داد: عموم جامعه، موسيقي ما را نمي‌شناسند، چون تبليغاتي را انجام نمي‌دهيم و نمي‌دانند كه سطح و نوع موسيقي اجراشده در كنسرت‌هاي ما چگونه است و تنها كاري كه براي تبليغ كنسرت‌هايمان مي‌توانيم انجام دهيم، پخش پوستر، تراكت و آگهي در روزنامه است و تصميم گرفتيم كه از بانواني كه در كنسرت‌هاي ما شركت مي‌كنند يك گروه مخاطبين تشكيل دهيم و به آن‌ها يك فرم عضويت بدهيم تا در زمان برگزاري كنسرت‌هاي ما، از اين موضوع مطلع شوند.
حاجي‌وندي درباره اجراي مردادماه گروه اركيده در تالار وحدت گفت: از 13 تا 15 مردادماه به مدت سه روز در تالار وحدت در ساعت 17 كنسرت برگزار مي‌كنيم كه به زودي مراكز تهيه بليت آن از طريق سايت orkidehmusic.com و iranconcert.com اعلام مي‌شود.
اين اجرا شامل 18 ترانه است كه هشت قطعه آن جديد است و در آهنگسازي اين قطعات تأكيد بر وكال جمعي است كه توسط نوازندگان اجرا خواهد شد.
در اين اجرا «مريم نيك‌بين» پيانو و كيبورد، «پريسا جدي» درامز، «سپيده عظيمي» ابوا، «هليا گل‌مغاني» فلوت، «نرگس تقي‌پور» فرنچ هورن، «آذين ملك‌زاده» كمانچه، «پگاه عبدالله‌زاده» ويلن، «دنيا حاجي‌وندي» ويولا و همخوان، «ارغوان حاجي‌وندي» گيتارباس و همخوان، «ارمغان حاجي‌وندي» پركاشن و همخوان و«اركيده حاجي‌وندي» خواننده و نوازنده سنتور حضور دارند.
» ادامه مطلب

مراسم دومين سالروز درگذشت خسرو شكيبايي 20 تير ماه برگزار مي‌شود

زمان برپايي مراسم دومين سالگرد درگذشت خسرو شكيبايي ـ بازيگر سينما و تئاتر ايران ـ 20 تيرماه قطعي شد.
سيد هادي منبتي معاون هنري سازمان فرهنگي _ هنري شهرداري تهران با اعلام اين خبر گفت: اين مراسم با حضور جمع زيادي از سينماگران در سينما «ايوان شمس» برگزار مي‌شود و قرار است در اين برنامه كتاب خسرو شكيبايي رونمايي شود.
دقايق ابتدايي صبح روز جمعه 28 تيرماه 87 در حالي خبرها مخابره مي‌شد كه خبر رسيد خسرو شكيبايي، بازيگر «هامون»، «يك بار براي هميشه»، «خانه‌ي سبز» و «روزي روزگاري» براي هميشه از مقابل دوربين‌ها رفت و در قاب خاطره‌ها ثبت شد.
خسرو شكيبايي فارغ‌التحصيل بازيگري از دانشكده‌ي هنرهاي زيباي دانشگاه تهران، با بازي در نقش كوتاهي در فيلم «خط قرمز» (مسعود كيميايي، 1361) اولين حضورش را در سينما رقم زد و با «هامون» داريوش مهرجويي در خاطره‌ها ماندگار شد.
شكيبايي در حدود 40 فيلم سينمايي حضور داشته است؛ كه از ميان آنها مي توان به «دادشاه»، «صاعقه»، «دزد و نويسنده»، «رابطه»، «ترن»، «شكار»، «عبور از غبار»، «ابليس»، «جست‌وجو در جزيره»، «بانو»، «پرواز را به خاطر بسپار»، «سارا»، «يك بار براي هميشه»، «بلوف»، «پري»، «درد مشترك»، لژيون»،«عاشقانه»، «خواهران غريب»، «سايه به سايه»، «سرزمين خورشيد»، «رواني»، «زندگي»، «‌ميكس»، «كاغذ بي‌خط»، «دختري به نام تندر»، «مزاحم»، «صبحانه‌اي براي دو نفر» ، «نسكافه داغ داغ» ،«دلشكسته» و «حيران» اشاره كرد.
اين بازيگر كه دريافت سه سيمرغ بلورين و يك ديپلم افتخار را از اين جشنواره در كلكسيون افتخاراتش دارد، در هشتمين دوره‌ي جشنواره فجر به خاطر فيلم«هامون» سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مرد را گرفت، سال‌ها بعد به خاطره فيلم «كيميا» دوباره اين سيمرغ را به خانه برد و سومين سيمرغ خود را هم را براي بازي در فيلم «سالاد فصل» گرفت. از آخرين افتخارات شكيبايي هم دريافت ديپلم افتخار براي فيلم «اتوبوس شب» بود.
خسرو شكيبايي مي‌گفت: «مردم بدون من، هميشه مردم‌اند؛ من اما بدون مردم، مُرده‌ام.»
اين بازيگر سينما و تئاتر ايران در گفت‌وگويي سالها قبل درباره‌ي تماشاگران فيلم‌هايش اين جملات را مطرح كرد و گفته بود: «ما ماحصل نيروي ذهني و خاطرات عزيز مردم هستيم. هنر بدون مردم مثل درخت بدون ريشه است بازيگر بدون تماشاگر يعني هيچ.»
» ادامه مطلب

نشست ايسنا براي فیلم «هفت دقيقه تا پاييز» با حضور علیرضا امینی و سید جمال ساداتیان

عليرضا اميني گفت:پايان‌بندي فيلم «هفت دقيقه تا پاييز» تنها براي اكران عمومي عوض شده است و حتي براي جشنواره‌هاي خارجي هم پايان‌بندي به همان شكل قبلي خواهد بود.
اين كارگردان سينما كه همزمان با اولين روز اكران عمومي جديدترين ساخته‌ي سينمايي‌اش «هفت دقيقه تا پاييز» در نشست خبرگزاري ايسنا حضور داشت، درباره دلايل تغيير پايان‌بندي فيلمش‌ با بيان اين مطلب گفت:به شخصه هنوز تأكيد دارم كه پايان‌بندي اوليه درست‌تر بوده است، چراكه به عنوان كارگردان ترجيح مي‌دهم تماشاگر با احساساتش از سالن خارج نشود.
من فيلم احساساتي نساخته‌ام و از ابتدا در پي تأثيرگذاري بوده‌ام و دوست داشتم كه تماشاگر هنگامي كه از سالن خارج مي‌شود روي يك سكانس فيلم به فكر بپردازد. به هرحال اكنون اينگونه تصميم‌گيري شده و جمع‌بندي نظرات بر اين شد كه براي اكران عمومي پايان‌بندي فيلم تغيير كند.
اين كارگردان گفت:«هفت دقيقه تا پاييز» در تداوم سينماي قبلي من ساخته شده و هيچ تفاوتي با فيلم‌هاي قبلي‌ام ندارد. نگاه من در سينماي اجتماعي به همين شكل است اما فيلم‌هاي قبلي من خارج از شهر بود و اين فيلم در درون شهر ساخته شده است، نگاه من به سينماي شهري اين‌گونه است و اگر اكنون هم بخواهم از شهر خارج شوم دوباره فيلم‌هايم به «دانه‌هاي ريز برف» و يا «استشهادي براي خدا» شبيه مي‌شوند.
او درباره به كارگرفتن بازيگران چهره در اين فيلم و تفاوت «هفت دقيقه تا پاييز» با ساخته‌هاي قبلي‌اش گفت: به غير از «نامه‌هاي باد» تمام فيلم‌هاي من با كمك بازيگران ساخته شده است. البته ممكن است كه عده‌اي از اين بازيگران چهره‌هاي شناخته‌شده نداشته باشند، اما به هرحال همه آن‌ها يا بازيگران سينما و تئاتر بوده‌اند و يا افرادي هستند كه در آموزشگاه‌هاي بازيگري و تئاتر تجربيات متعدد داشته‌اند.
اميني ادامه داد: از نظر سبك هم براي من اين فيلم با فيلم‌هاي ديگرم فرقي ندارد و حتي اگر از نظر ساختار هم «هفت دقيقه تا پاييز» را در نظر بگيريم، مي‌بينيم كه مانند فيلم‌هاي قبلي‌ام از ساختاري تجربي بهره مي‌گيرد.
كارگردان«هفت دقيقه تا پاييز» درباره تاثير حضور بازيگران چهره در اكران اين فيلم توضيح داد: قطعا حضور اين بازيگران در اكران فيلم تاثير بسزايي دارد اما اين‌كه كارگرداني بخواهد صرفا فيلمي با حضور بازيگران بسازد كار دشواري نيست و نمونه‌هاي متعددي داشته‌ايم كه حتي يك كارگردان فيلم اولي با هزينه كردن مبالغ بالا از بازيگران متعدد استفاده كرده است.اما در نهايت اين فيلم‌ها چيزي به سينماي ايران اضافه نكرده‌اند.
او در ادامه صحبت‌هاي خود «هفت دقيقه تا پاييز» را راحت‌ترين فيلمش دانست و گفت:اگرچه اين فيلم راحت‌ترين ساخته‌ي من محسوب مي شود، اما سوژه‌ي آن سوژه‌ي سختي بود كه نياز به استفاده از بازيگران قوي داشت.
اميني همچنين به بحث بهره‌گيري از بازيگران در فيلم‌ها اشاره و عنوان كرد: يك كارگردان نمي‌تواند بگويد كه صرفا با بازيگران چهره يا نابازيگران كار مي‌كند و به طور طبيعي من هم هر دوي اين شيوه‌ها را امتحان كرده‌ام.
اين كارگردان در عين حال از سختي‌هاي ساخت فيلم «هفت دقيقه تا پاييز» نيز ياد كرد و افزود:اين فيلم سختي‌هاي خود را هم داشت، اما سختي‌هاي فيلم‌هاي قبلي من به شرايط كار مربوط مي‌شد اما سختي اين فيلم تا حدي به استفاده از سوپراستارها و ارتباط برقراركردن با آن‌ها برمي‌گشت. به هرحال هر فيلمي شرايط سخت خود را دارد، اما همان‌طور كه گفتم نسبت به تمام فيلم‌هاي قبلي‌ام،«هفت دقيقه تا پاييز» راحت‌ترين كارم بود.
او در ادامه به نگاه مثبت تهيه‌كننده اين فيلم اشاره و عنوان كرد: تهيه‌كننده اين فيلم آقاي ساداتيان فردي فرهنگي‌بود و براي مدت‌زمان ساخت فيلم، خيلي براي ما محدوديت قائل نمي‌شد. در زمينه فيلمنامه و تغييراتي كه موجب تكميل آن مي‌شد هم آقاي ساداتيان همواره حامي ما بود و نقطه‌نظرات مختلفش را در اين زمينه عنوان مي‌كرد.
اميني درباره تغييراتي كه در فيلمنامه اين فيلم به وجود آمده و اين‌كه به نظر مي‌رسد، محسن تنابنده اكنون از نتيجه كار رضايت چنداني ندارد توضيح داد: اين فيلمنامه دوسال پيش از سوي من به عنوان يك طرح، مطرح شد و محسن نخعي به نگارش آن پرداخت. بعدها قرار شد كه محسن طنابنده اين فيلمنامه را بازنويسي كند اما از ابتدا قرار بود كه چارچوب اصلي حفظ شده و تنها بازنويسي در فيلم صورت بگيرد. در پايان كار هم عليرضا نادري به كمك طنابنده آمد، اما باز در آخرين مرحله، فيلمنامه‌ي نوشته شده براساس طرح خود من بود و تمام عناصري كه در طرح وجود داشت در فيلمنامه مورد توجه و استفاده قرار گرفت.
او ادامه داد:ممكن است برخي موارد به فيلمنامه اضافه شده باشد، اما اين موارد به بازيگر كمك مي‌كرد تا راحت‌تر و بهتر به ايفاي نقش بپردازد. در كل اين فيلم و تغييراتي كه در فيلمنامه آن صورت گرفت در چارچوبي خاص بود و طبيعتا هنگامي كه يك چارچوب كلي وجود داشته باشد و نظراتي درباره آن مطرح شود، نتيجه‌ي كار بهتر مي‌شود.
سيد جمال ساداتيان تهيه‌كننده‌ اين فيلم در بخش ديگري از این نشست درباره نحوه اعتمادش به فيلمسازان اظهار كرد: در انتخاب‌هايم سعي مي‌كنم كه آثار گذشته فيلمساز را بررسي كرده و مورد توجه قرار دهم. فكر مي‌كنم كه فيلمسازاني كه تاكنون با آن‌ها كار كردم،حرف‌هايي دارند كه بايد براي بيان اين دغدغه‌ها به آنها فرصت داده شود. در اين ميان اگر امكانات سخاوتمندانه‌تري در اختيار اين افراد قرار بگيرد، قطعا از طرح‌هاي آنان آثار قابل قبول‌تري پديد مي‌آيد.
او در ادامه به فيلم‌هايي كه تاكنون تهيه‌كرده است و نوع اكران و ميزان فروش آن‌ها اشاره كرد و گفت: از ميان فيلم‌هايي كه ساخته‌ام يك يا دو فيلم در اكران به مشكل برخورده‌اند، اما اكثر اين فيلم‌ها از اكران و فروش خوبي بهره برده‌اند. به ياد دارم كه در زمان ساخت «چهارشنبه سوري» اين شبهه وجود داشت كه به دليل تلخي مضمون اين فيلم ،احتمال دارد كه اين اثر مورد استقبال قرار نگيرد،‌ اما نمي‌توان گفت كه به طور مطلق همه‌چيز حالت حساب‌شده دارد. به همين دليل لازم است كه ما تلاش كنيم كه كار خود را به شكل درست انجام دهيم.
ساداتيان همچنين درباره وضعيت تيزرهاي «هفت دقيقه تا پاييز» در تلويزيون گفت:تلويزيون تيزرهاي اين فيلم را پخش خواهد كرد اما اين‌كه با چه قيمتي اين كار را انجام مي‌دهد جاي سوال دارد. اكنون تلويزيون تسهيلات ويژه‌اي براي عموم فيلم‌ها در نظر گرفته و حتي كمي بيش از 50 درصد به اين فيلم‌ها تخفيف مي‌دهد، اما حتي اگر 70 يا 80 درصد اين هزينه را هم تخفيف دهد باز هزينه‌هاي تبليغ در تلويزيون بسيار سنگين است. به هرحال تهيه‌كننده تنها يك‌سوم از فروش فيلم را بهره‌مند مي‌شود و اكنون هم فروش فيلم‌ها آن‌قدر نيست كه بخواهد چنين مبالغي را بپردازد، به همين دليل لازم است كه تلويزيون تسهيلاتي به مراتب بيشتر درباره اين موضوع در نظر بگيرد و با نگاهي ملي اين مسأله را مورد توجه قرار دهد و بحث‌هاي اقتصادي و سود مالي را در مراحل بعدي اهميت قرار دهد.
اين تهيه‌كننده درباره چگونگي حضور هديه تهراني در فيلم «هفت دقيقه تا پاييز» اظهار كرد: با توجه به شناختي كه از روحيات خانم تهراني دارم، متوجه مي‌شوم كه او دغدغه كارگرداني دارد و خود را در زمينه‌هاي مختلف ساخت فيلم صاحب‌نظر مي‌داند. او معتقد است كه سينماي ما به دور تسلسل افتاده و خود را تكرار مي‌كند. در موارد متعدد هم فضاي حاشيه‌اي برخي فيلم‌ها و موضوع فيلم و مسايل مديريتي ساخت او را اذيت كرده و به همين دليل ترجيح مي‌دهد كه خيلي در فيلم‌ها حضور نداشته باشد.
ساداتيان ادامه داد: در اين فيلم قصه‌اي نسبتا تلخ داشتيم، اما با اين وجود علاوه بر عوامل فني براي پرداخت درست آن قصه نيازمند بازيگراني قوي بوديم و هر چه فكر كرديم به اين نتيجه رسيديم كه هديه تهراني يكي از بهترين گزينه‌هايي است كه مي‌تواند از پس نقش دربيايد. خود تهراني هم مي‌دانست كه در فضاي «هفت دقيقه تا پاييز» حاشيه‌اي وجود نخواهد داشت. لذا اين فيلم ساخته شد و در نهايت ديديم كه تماشاچيان هم با نظر ما موافق بوده‌اند و قبول داشتند كه آن نقش براي هديه تهراني بوده است. درواقع اگر فرد ديگري آن نقش را ايفا مي‌كرد ممكن بود كه فيلم به شكل فعلي درنيايد. در «هفت دقيقه تا پاييز» هم با توجه به تجربه موفقي كه تهراني پيش‌تر در دفتر من داشت، او را دعوت كرديم و او هم قبول كرد. البته اين نقش به دليل شرايط خاصي كه دارد نيازمند بازيگر توانايي بود و شايد فرد ديگري نمي‌توانست آن را به اين خوبي ايفا كند.
عليرضا اميني درباره شرايط اكران «هفت دقيقه تا پاييز» هم عنوان كرد: فيلم خوب همواره مخاطبان خاص خود را دارد، اما به هرحال بحث زمان و تعداد سينما و شيوه تبليغ هم مهم است. زماني‌كه ما تعداد محدودي سينما و تعداد محدودتري گروه سينمايي داريم و در مقابل آن‌ها حجم انبوهي از فيلم‌ها قرار دارد بايد به حداقل‌ها راضي باشيم. اكنون ايده‌آل‌ترين شرايط اين است كه ما 50 سينما در تهران و زمان اكران نوروزي را داشته باشيم. اما با اين‌حال ما همچنان جزو افراد خوش‌شانس‌ هستيم كه چنين شرايط اكراني براي اين فيلم داريم.
او از سينمايي «فقط 72 ساعت» به عنوان فعاليت بعدي خود نام برد وگفت: اين فيلم اكنون در مرحله نگارش فيلمنامه است و بلافاصله پس از اتمام اين مرحله اين فيلم با تهيه‌كنندگي جمال ساداتيان وارد مراحل ساخت مي‌شود.
«هفت دقيقه تا پاييز» با فيلم‌نامه‌اي از محسن تنابنده (براساس طرحي از اميني) در خلاصه داستان آن آمده است:«زندگي مريم و فرهاد در آستانه فروپاشي است. ميترا خواهر بزرگ‌تر مريم،براي كمك به اين زندگي تلاش مي‌كند.ميترا،مريم و نيما (شوهر ميترا) عازم سفر مي‌شوند و اتفاق‌هايي در طول سفر رخ مي‌دهد كه همه چيز را برخلاف پيش‌بيني‌ها مي‌سازد.» اين فيلم از امروز ـ 26 خرداد ماه ـ در گروه سينمايي آفريقا اكران مي‌شود. در اين فيلم هديه تهراني، حامد بهداد، محسن تنابنده،خاطره اسدي، بهشاد شريفيان به ايفاي نقش مي‌پردازند.
» ادامه مطلب

«جواد رضويان» بازيگر «ساندويچ سرد» شد

«جواد رضويان» نيز به پروژه سينمايي «ساندويچ سرد»(بهمن گودرزي) پيوست تا اين فيلم اواسط مردادماه وارد مرحله فيلمبرداري شود.
«بهمن گودرزي» در اين باره گفت: منتظر پايان بازي بازيگران اين فيلم در پروژه‌هاي ديگر هستيم، تا طبق برنامه نيمه دوم مرداد ماه فيلمبرداري را شروع كنيم.
وي ادامه داد: قرارداد «امين حيايي» و «جواد رضويان» امضاء شده است و باقي بازيگران نيز مشخص مي‌شوند.
گودرزي در فاصله شروع پروژه «ساندويچ سرد»، فيلم ويدئويي «سرسپرده» را با بازي طناز طباطبايي، سام درخشاني، نيما شاهرخ‌شاهي و سحر زكريا كارگرداني كرد.
فيلمنامه اوليه «ساندويچ سرد» را آرش قادري نوشته و پيمان قاسم‌خاني آن را بازنويسي كرده است. بهمن گودرزي پيش از اين فيلم‌هاي سينمايي دلواپسي، به دنبال خوشبختي و بي‌ستاره را كارگرداني كرده است. تهيه‌كنندگي «ساندويچ سرد» را مرتضي شايسته به عهده دارد.
عوامل ديگري كه حضورشان در اين فيلم قطعي شده‌اند عبارتند از مديرفيلمبرداري: مرتضي غفوري، صدابردار: بابك اردلان، طراح گريم: ايمان اميدواري، طراح صحنه و لباس: آيدين ظريف.
» ادامه مطلب

بي‌تا بادران: عذرخواهي نشود، شكايت مي‌كنم

در پي تكذيب «مهتاب كرامتي» و «طناز طباطبایی»، «بي‌تا بادران» نيز عنوان كرد: اگر گروه فيلمسازي «578 روز انتظار» نسبت به درج بدون هماهنگي نام من در فهرست بازيگران اين فيلم از من عذرخواهي نكند، به قوه قضائيه شكايت خواهم كرد.
در پي درج نام «بي‌تا بادران» در جمع بازيگران اصلي فيلم جديد «احمد عبدالهيان» با نام «578 روز انتظار» و قطعي دانسته شدن اين حضور از سوي كارگردان، اين بازيگر در نامه‌اي كه نسخه‌اي از آن به خبرگزاري فارس ارسال شده، از حضور در اين فيلم اظهار بي‌اطلاعي كرد.
او در اين نامه نوشته است: پيرو اين نوشته، اينجانب «بي‌تا بادران» عدم حضور و اطلاع خود را از پروژه سينمايي‌اي كه نام بنده را به عنوان بازيگر ذكر كرده بودند، به اطلاع‌ مي‌رسانم. مستدعي‌ است نسبت به درج خبر و پي‌گيري بنده از طريق قوه قضائيه به‌خاطر «سوءاستفاده كردن و رعايت نكردن شئونات حرفه‌اي گروه فيلمسازي» اعلام بفرمائيد.
در ادامه اين نامه آمده است: زيبا نيست كه با حيثيت حرفه‌اي هم بازي كنيم و بنده به هيچ شكل نه اين كسان را مي‌شناسم و نه اطلاعي از كارشان دارم. در صورت عذرخواهي مسئله حل است و در غير اين صورت به صورت رسمي و قانوني در قوه قضائيه جواب‌گو خواهند بود.
» ادامه مطلب

برنامه نگارخانه‌ها

نمایشگاهی از مجسمه‌های فریدون آو به همراه آثار نقاشی و خوشنویسی در نگارخانه‌های تهران برگزار می‌شود.
مجسمه‌های فریدون آو از 30 خرداد در نگارخانه خاک واقع در خیابان شریعتی، دوراهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا به نمایش گذاشته می‌شود.
فریدون آو، متولد 1326 است و علاوه‌بر کار در زمینه تئاتر به طراحى پوستر، صحنه، لباس و نورپردازى نمایش‎ها هم ‎پرداخته است. آثار آو در ایران و کشورهای دیگری مانند انگلستان، فرانسه و..به معرض دید عموم گذاشته شده است.

گلستان

نقاشی‌های گلناز قدیری و لیلا میری از 28 خرداد به مدت 5 روز در نگارخانه گلستان به نشانی دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره 34 به نمایش گذاشته می‌شود.

دی

نمایشگاه نقاشی‌های حسنا درویشی و راضیه قدیمی از 28 خرداد الی 3 تیر در نگارخانه دی به نشانی میدان نیاوران (بعد از فرهنگسرای نیاوران )، ابتدای پاسداران، تنگستان چهارم، ناز یک، بن بست ترانه، پلاک 3 برگزار می‌شود.

مهروا

نمایشگاه عکس‌های زیبا حاج حیدری نیز تا 10 خرداد در نگارخانه مهروا به نشانی خیابان کریمخان، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 درحال برگزاری است.

نگاه گذر شهید بهشتی

همچنین 50 اثر خوشنویسی رضا بیداریان با مضامین قرآنی و ادبی از حافظ، سعدی، مولانا و خیام با عنوان "نقطه تسلیم" از دوم تیر به مدت یک هفته در نگاه گذر مترو شهید بهشتی به نمایش گذاشته می‌شود.

او متولد 1345 در تهران و فارغ التحصیل انجمن خوشنویسان است. بیداریان تا به حال یک نمایشگاه انفرادی با نام "دایره قسمت" در نگارستان خط برگزار کرده و در چند نمایشگاه گروهی نیز شرکت کرده است.

» ادامه مطلب

طناز طباطبایی: برای حضور در "578 روز انتظار" هیچ مذاکره‌ای نکردم

طناز طباطبایی حضور خود در پروژه سینمایی "578 روز انتظار" به کارگردانی احمد عبداللهیان را تکذیب کرد.
طناز طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون در این ارتباط گفت: من در این ارتباط تا کنون با عوامل فیلم مذاکره‌ای نداشته ام و حضورم در "578 روز انتظار" تکذیب می کنم. برای فیلم "بانوی شهر ماه" با ابراهیم حاتمی کیا قرارداد دارم که ساخت این پروژه تابستان آغاز می شود.
این بازیگر فیلم "مرهم" رابه کارگردانی علیرضا داوودنژاد آماده دارد و هم اکنون مجموعه تلویزیونی "پرانتز باز" ساخته کیومرث پوراحمد با بازی وی از شبکه تهران در حال پخش است. مهتاب کرامتی و بیتا بادران نیز بازی خود را در فیلم 578 روز انتظار تکذیب کردند.
» ادامه مطلب

سخنرانی آغداشلو و اصولی در نگارخانه "آن"

نمایشگاه نقاشی‌های 11 برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر با سخنرانی آیدین آغداشلو و فرح اصولی در نگارخانه آغاز می‌شود.
در این نمایشگاه سه تا چهار اثر از هنرمندان جوانی چون مرتضی پورحسینی، بهمن محمدی، سارا خلفی، لیلی رشیدی، سارا ابری، وحید چمانی، افشین چیذری، میلاد نعمتی، حسن روح الامین ، سیاوش تصاعدیان و الهام بابایی که در دو دوره جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر در سال‌های 85 و 87 حائز رتبه‌های برتر شده بودند، به معرض تماشای عموم گذاشته می‌شود.
آیدین آغداشلو، رئیس هیات داوران دوره نخست جشنواره دامون فر و فرح اصولی عضو شورای هر دوره این رویداد ملی بوده‌اند و به همین دلیل در افتتاحیه این نمایشگاه سخنرانی می‌کنند. رونمایی از کتاب جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر نیز از دیگر برنامه‌های مراسم است. این مراسم شنبه، 29 خرداد در نگارخانه آن واقع در خیابان ونک، خیابان سئول شماره 40 برگزار می‌شود.
جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر در سال 85 به ریاست آیدین آغداشلو و هیئت داوری سیدمحمد احصایی، حسین خسروجردی، فرح اصولی، آریا اقبال شکوهی و سیدمهدی حسینی و در سال 87 به ریاست حسین خسروجردی و هیأت داوری فرح اصولی، محمدعلی بنی اسدی و دکتر حبیب الله صادقی برپا شد.
» ادامه مطلب

پاکدل "حضرت والا" را به تماشاخانه ایرانشهر می‌برد

حسین پاکدل قصد دارد نمایش "حضرت بالا" را از اول آبانماه در تالار سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرد.
حسین پاکدل که سال گذشته نمایش "رقص زمین" را در مجموعه تئاتر شهر به صحنه برد در خصوص دلایل نگارش نمایشنامه "حضرت والا" گفت: همیشه اعتقاد داشتم تاریخ معاصر ظرفیت‌های بی‌شماری پیش روی نویسندگان ما قرار می‌‌دهد. جدای از این که باور دارم تئاتر ملی ما نباید خود را از اجرای متون پایه‌ خارجی به ‌ویژه آثار ارزشمند کلاسیک بی‌‌نصیب کند ولی در کنار آن نویسندگان توانای تئاتر باید توسط مرکز هنرهای نمایشی تشویق به تولید متن بومی شوند.
این مدیر و کارگردان تئاتر تأکید کرد: تئاتر شهر و مرکز هنرهای نمایشی بهتر است به جای این که به انتظار پیشنهادهای تصادفی بمانند پیشگام سفارش برای تولید متن با مضوعات و رویکردهای گوناگون شوند. ما شخصیت‌ها و وقایع بسیاری در تاریخ کشور خود داریم که می‌‌تواند در قالب درام صحنه‌های ما را پر کند. با این هدف این بار به سراغ وقایع سال‌های آغازین این قرن شمسی رفتم تا به سهم خود گوشه‌ای از اتفاقات آن دوران را که اتفاقا دوران سرنوشت سازی برای کشور بوده به صحنه ببرم.
نویسنده نمایشنامه‌های "دکتر نون" و "سمفونی درد" یادآور شد: در سالهای بین 1300 تا 1330 کشور ما دستخوش تحولات عجیب و پیچیده‌ای بوده و گوشه‌ گوشه‌ آن می‌‌تواند منشاء تولید آثار قابل توجه و عبرت آموز شود. نمایش "حضرت‌والا" نیز با نگاهی آزاد و دراماتیک به زندگی یکی از شخصیت‌های مؤثر در تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن دوران می‌پردازد.
پاکدل درباره گروه بازیگری نمایش "حضرت والا" افزود: در این نمایش تعدادی از عوامل حرفه‌ای و هنرمندان توانای تئاتر با من همکاری دارند. طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است سیامک صفری، مهدی سلطانی، عاطفه رضوی، فریده سپاه‌منصور، امیر دلاوری، حمید آذرنگ، مهدی پاکدل، شهرام حقیقت دوست، بهنام تشکر، حمید نعیمی، مرتضی آقاحسینی، مهران امام‌بخش، ایمان افشاریان، محسن خویینی‌ها، ابراهیم عزیزی، امین میری، یاشار مؤمن‌زاده، پرهام دلدار، علیرضا عیسوی و ریحانه خاتمی به ایفای نقش می‌پردازند.
کارگردان نمایش "حضرت والا" درباره شروع زمان تمرینات و اجرای نمایش گفت: با مشخص شدن گروه بازیگری نمایش تمرینات را از مردادماه آغاز می‌کنیم و در نهایت نمایش "حضرت والا" را از اول آبان‌ماه امسال در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهیم برد.
منوچهر شجاع طراح صحنه، گلناز گلشن طراح لباس، ونداد مساح‌زاده آهنگساز و نورالدین حیدری‌ماهر دستیار کارگردان عوامل دیگر نمایش "حضرت والا" هستند. حسین پاکدل تاکنون نمایش‌های "سمفونی درد" و "رقص زمین" را در مجموعه تئاتر شهر به صحنه برده است. همچنین نگارش نمایشنامه‌های "پروانه‌های آسیایی"، "دکتر نون"، "نوزاد یخبندان" و "رؤیای خاک" را در کارنامه کاری خود دارد.
نمایشنامه "پروانه‌های آسیایی" سال 85 توسط محمد حاتمی کارگردانی و در تالار سایه اجرا شد. نمایشنامه "دکتر نون" هم در سال 86 علی‌رغم تصویب متن و آغاز تمرین‌های اولیه به کارگردانی هادی مرزبان به صلاحدید اداره‌کل هنرهای نمایشی اجرای آن به فرصتی دیگر موکول شد. هادی مرزبان تصمیم دارد این اثر را در آینده نزدیک برای اجرا در سالن اصلی تئاتر شهر یا تالار وحدت آماده کند.
» ادامه مطلب

«يك اشتباه كوچولو» اواخر تابستان اكران عمومي مي‌شود + عکس‌های فیلم


فيلم سينمايي «يك اشتباه كوچولو» اواخر تابستان توسط شكوفافيلم اكران عمومي مي‌شود. «داريوش بابائيان» مدير مؤسسه سينمايي «شكوفا فيلم» پخش كننده «يك اشتباه كوچولو» با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به جذابيتي كه اين دارد و داستان بسيار گرم و روان آن قصد داريم «يك اشتباه كوچولو» را در اكران سوم تابستان روانه اكران كنيم كه در همين زمينه با سه گروه وارد مذاكره شده‌ايم.
وي افزود: اين فيلم مي‌تواند بعد از مدت‌ها كه سينمايي ايران با ريزش مخاطب روبرو شده است دوباره پاي تماشاگران را به سالن‌هاي سينما باز كند چا كه از هر لحاظ قابيلت‌‌هاي فراواني دارد و مي تواند يكي از فيلم‌هايي باشد كه امسال از مرز يك‌ميليارد تومان در تهران عبور كنند. «يك اشتباه كوچولو» را «محسن دامادي» كارگرداني كرده و بازيگراني چون امين حيايي، محمدرضا شريفي‌نيا، مريلا زارعي، شيلا خداداد، روشنك عجميان، سيدابراهيم بحرالعلومي، مژگان بيات در آن بازي كرده‌اند.
در خلاصه داستان اين فيلم كمدي آمده است: دو بي‌قرار بر سر يك قرار، به‌هم نمي‌رسند و همين‌ دستمايه فيلم «يك اشتباه كوچولو» است.
» ادامه مطلب

پروانه نمایش "بعد از ظهر سگی سگی" هفته آینده صادر می شود

کارگردان "بعداز ظهر سگی سگی" گفت: پروانه نمایش این فیلم که پخش آن بر عهده جوزان فیلم است احتمالا هفته آینده صادر می شود.
مصطفی کیائی در این ارتباط گفت: فکر می کنم هفته آینده پروانه نمایش این فیلم که پخش آن برعهده جوزان فیلم است صادر شود. در حال حاضر دو فیلمنامه با عناوین "بزن بریم بهشت" و "آقازاده‌ها" به تهیه کنندگی مسعود جفری جوزانی را آماده دارم که به زودی ساخت یکی از آنها را آغاز می کنم.
در فیلم "بعداز ظهر سگی سگی" رضا عطاران، مجید صالحی، بهاره رهنما، علی صادقی، مریم مسچیان، سعید آقاخانی، مهران رجبی، فرناز رهنما، امیر نوری، مرتضی ضرابی، محسن کیایی، شیرین ایزدی، کیمیا حقیقی و آرین ریسباف ایفای نقش می‌کنند.
داستان "بعد از ظهر سگی سگی" درباره یک فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک است که در صنعت خودروسازی طرحهایی ارائه کرده اما کسی به او بها نمی‌دهد. او برای اینکه حرف خود را به گوش مسئولان برساند بازی خطرناکی را آغاز می‌کند که منجر به گروگانگیری می‌شود.
بخشی از عوامل تولید "بعد از ظهر سگی سگی" عبارتند از نویسنده و کارگردان: مصطفی کیائی، مدیر فیلمبرداری: رضا رخشان، طراح صحنه و لباس: رضا حاجی‌درویش، صدابردار: حسین غفاری، طرح گریم: مهری شیرازی، تدوین: ن. جعفری جوزانی، موسیقی: محمد سالاروند، مدیر تولید: سعید دلیری، تهیه‌کننده:جوزان‌فیلم.
» ادامه مطلب

كارگردان «ماشاءالله خان...» پس از چهلم مرحوم اعلامي معرفي مي‌شود

«مرتضي شايسته» خبر از ساخت فيلم سينمايي ساخته نشده «ماشا‌ءالله خان در دربار هارون‌الرشيد» به كارگرداني مرحوم محمدرضا اعلامي توسط كارگردان ديگري داد و معرفي او را به پس از مراسم چهلم اين سينماگر فقيد موكول كرد.
«مرتضي شايسته» در اين باره گفت: قصد داريم اگر كارگردان مناسبي را پيدا كنيم، اين فيلم سينمايي را با كارگردان ديگري بسازيم. به رسم احترام، پس از مراسم چهلم مرحوم اعلامي، كارگردان مناسبي را براي ساخت فيلمنامه ايشان انتخاب و معرفي خواهيم كرد.
به گفته شايسته، هنوز نيز گزينه‌اي براي كارگرداني اين فيلم وجود ندارد و فيلمنامه اعلامي براي ساخت فيلم توسط كارگردان جديد تغييري نخواهد كرد. «محمدرضا اعلامي» قصد ساخت فيلم سينمايي «ماشا‌ءالله خان در دربار هارون‌الرشيد» را داشت كه پروانه ساخت آن توسط معاونت سينمايي وزارت ارشاد صادر شده بود اما ماه گذشته به دليل ايست قلبي دارفاني را وداع گفت. اين فيلم كه اثري طنز است، به مرحله پيش‌توليد رسيده بود.
» ادامه مطلب

«شهرداد روحاني» رهبر دائم اركستر سمفونيك تهران مي‌شود

بابك رضايي مديرعامل انجمن موسيقي ايران گفت:ما صحبت‌هايي با شهرداد روحاني در خصوص رهبري ثابت اركستر و نيز مذاكراتي مبني بر وضعيت ايشان از نظر پرداخت دستمزد و امكان حضور انجام داده‌ايم و ايشان نيز ابراز علاقه كرده‌اند و يكسري شرايط مالي و شرايطي نيز براي حضورشان در ايران براي خود در نظر گرفته‌اند كه بايد ديد نظر معاونت هنري چه خواهد بود.
او ادامه داد: در اصل بايد از طريق دفتر موسيقي و معاونت هنري هماهنگي‌هاي لازم انجام و با موافقت آنها و نيز ارزيابي گزينه‌هاي ديگر در كنار روحاني ، ايشان به عنوان رهبر دائم انتخاب ‌شود.
مديرعامل انجمن موسيقي ايران بيان داشت:از آنجايي كه آقاي روحاني در ايران زندگي نمي‌كند با انتخاب ايشان به عنوان رهبر دائم،‌اين اتفاق خوشايند طي يكي دو ماهه ديگر امكانپذير نيست چرا كه روحاني بايد برنامه‌هايش را تنظيم كند.
رضايي در خاتمه در خصوص اجراي دوباره اركستر سمفونيك با روحاني خاطر نشان كرد: رهبري برنامه دوم اركستر با روحاني به استقبال مردم و علاقه‌مندي اركستر به كار ايشان برمي‌گردد همچنين ما از او خواهش كرديم و ايشان توانستند برنامه‌هايشان را تنظيم و برنامه دوم را نيز رهبري كنند.
» ادامه مطلب

عکس‌های جدیدی از سریال «در چشم باد»









» ادامه مطلب

كوثري: «عصر جمعه» پس از 4 سال اكران مي‌شو

تهيه‌كننده فيلم سينمايي «عصر جمعه» از رفع توقيف و اكران آن در آينده‌اي نزديك خبر داد. «جهانگير كوثري» با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: دو هفته قبل از سوي ادراه كل نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي پروانه نمايش فيلم صادر شد و در پروانه، پس از چهار سال «عصر جمعه» رفع توقيف شد. قرار داد اكران اين فيلم را «اميد فيلم» بسته‌ايم و در آينده‌اي نزديك و حتي در گروه آزاد قصد داريم اين فيلم را به اكران عمومي در آوريم چرا كه معتقد هستم با توجه به ويژگي‌هايي كه اين فيلم دارد (نظير داستان متفاوت و بازيهاي بسيار خوب) مي‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار كند.
«عصر جمعه» كه به عنوان اولين تجربه بلند سينمايي «مونا زندي» در جشنواره فيلم فجر 1384 به نمايش درآمد، مورد توجه صاحب‌نظران و منتقدان سينمايي قرارگرفته حكايت دختري به نام سوگند است كه قرباني خيانت و تعصب شده و سرنوشتي جز تباهي و تنهايي در انتظارش نيست. اما پس از سالها خواهرش را مي‌يابد و پرده از رازهاي سال‌هاي دور برداشته مي‌شود و .... رويا نونهالي، هانيه توسلي و مهرداد صديقيان در اين فيلم به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

» ادامه مطلب

يونسكو جوايز حقوق موسيقي را اهدا مي‌كند

انجمن بين‌المللي موسيقي (IMC) وابسته به سازمان بين المللي يونسكو به پروژه‌ها و برنامه‌هايي كه حقوق افراد را در موسيقي در نظر بگيرد جوايزي را اعطا مي‌كند.
انجمن بين المللي موسيقي(IMC) هر دو سال يك بار جوايزي را به برنامه‌ها و پروژه‌هايي كه حقوق افراد موسيقي را در مد نظر داشته باشد و مورد حمايت قرار دهد، اعطا مي‌كند. هدف از اين جايزه ترغيب و تشويق اعضاي IMC و ديگر سازمان‌هاي بررسي پشتيباني فعال از حقوق افراد در مقوله موسيقي عنوان شده است.
حقوق افراد در موسيقي در پنج بند حقوق كودكان و بزرگسالان شامل بيان آزادانه خويش در موسيقي،يادگيري مهارتها و زبان موسيقي،امكان دستيابي به حوزه موسيقي از طريق شركت در امر موسيقي، شنيدن، خلق كردن و تبادل اطلاعات، حقوق هنرمندان شامل توسعه و ارتقا، توانايي‌ها از طريق و سايل ارتباط جمعي با استفاده از تسهيلات مناسب،امكان كسب مادي و معنوي از طريق ارايه ساخته‌هاي خويش مورد بررسي قرار مي‌گيرد و تاييد و تعيين بهترين ساخته‌ها تنها به وسيله اعضاء اصلي IMC انجام خواهد شد.
آثار و پروژه‌هاي مورد نظر بايد به همره فرم مخصوص تقاضا ، حد اكثر تا 30 سپتامبر 2010 مصادف با 8 مهر به آدرس الكترونيكي info@imc-cim.org با ذكر عنوان rights Awards ، ترجيحا به زبان انگليسي در غير اين صورت به زبانهاي اسپانيايي و فرانسوي ارسال شود.
جواير حقوق موسيقي در اين دوره شامل 1000 يورو و پرداخت هزينه سفر به نفر اول و اهدا گواهينامه به ديگر نفرات است كه در سپتامبر 2011 به برندگان اهدا مي‌شود.
» ادامه مطلب

نیکلاس کیج و نیکول کیدمن همبازی می‌شوند

نیکلاس کیج و نیکول کیدمن دو بازیگر هالیوود در فیلمی به کارگردانی جوئل شوماخر نقش آفرینی می‌کنند.
به گزارش ورایتی " ورود غیر قانونی" عنوان یک اکشن ماجراجویانه است که کیج و کیدمن در آن نقش یک زوج میانسال را بازی می کنند. استودیوی ان یو ایمیج/ میلنیوم که تهیه فیلم را بر عهده دارد زمان آغاز فیلمبرداری را ماه اوت ( مرداد) و مکان فیلمبرداری را لوئیزیانا اعلام کرده است.
فیلمنامه " ورود غیر قانونی" که کارل گایدوسک و ایلای ریچبرگ آن را نوشته اند داستان زوجی میانسال را روایت می کند که توسط چهار آدم ربای خشن ربوده می‌شوند و با ماجراهای پیچیده ای دست و پنجه نرم می کنند.
این چهارمین باری است که نیکلاس کیج در فیلمی از محصولات ان یو ایمیج / میلنیوم به ایفای نقش می پردازد.او پیش از این در فیلم هایی چون "خشمگین بران" ، " ستوان بد" و " مرد حصیری" از آثار این استودیو بازی کرده بود.
ماه آینده فیلم " شاگرد جادوگر" با حضور کیج اکران می شود و کیدمن نیز کمدی رمانتیک "دنبالش باش" را در نوبت نمایش دارد.
» ادامه مطلب

زندگی اولین بازیگر زن تلویزیون ایران روایت می‌شود

مستند "در آئینه سکوت" به کارگردانی سیدمحمد میرمعصومی درباره زندگی اولین بازیگر زن تلویزیون ایران به زودی آماده نمایش می‌شود. این مستند 45 دقیقه‌ای داستان زندگی و فعالیت‌های حرفه‌ای زبیده جهانگیری اولین بازیگر زن تلویزیون ایران است که با نام شبنم جهانگیری فعالیت می‌کرد، جهانگیری همسر استاد محمد قاضی لاجوردی مجسمه ساز و نقاش و دخترخوانده قمرالملوک وزیری است که در 85 سالگی خاطراتش را در این مستند روایت کرده است.
احمد گودرزی تهیه‌کننده این مستند است. در سالهایی اولیه فعالیت تلویزیون در ایران ،پخش مجموعه‌ها زنده بود.
» ادامه مطلب

کارگردان هری پاتر جایگزین دل تورو می شود

پس از آنکه پروژه پر سر و صدای " هابیت" دچار مشکلات فراوان شد و گی یرمو دل تورو از کارگردانی این فیلم کناره گرفت اینک از دیوید ییتس به عنوان گزینه احتمالی کارگردانی فیلم نام برده می شود.
به گزارش مووی فون، دیوید ییتس که کارگردانی فیلم " هری پاتر و قدیسان مرگبار" را در کارنامه دارد از سوی استودیوی فاکس قرن بیستم برای ساخت " هابیت " برگزیده شده است.
استودیوی فاکس بارها بر سر راه تولید فیلم به کارگردانی دل تورو موانعی ایجاد کرد و با وجود آنکه دل تورو از هر لحاظ آمادگی ساخت "هابیت" را داشت پس از دو سال عاقبت این فیلمساز از کارگردانی پروژه انصراف داد.
هر چند خود ییتس به صراحت درباره این خبر اظهار نظری نکرده اما کارشناسان سینما معتقدند او به واسطه موفقیت در به تصویر کشیدن دنیای فانتزی و حماسی هری پاتر گزینه مناسبی برای ساخت فیلمی با حال وهوای "هابیت" به شمار می رود.
علاوه بر آن دیوید بیتس نیز به مانند دل تورو و پیتر جکسن تهیه کننده فیلم در زمینه جلوه های ویژه رایانه ای و تصویری تخصصی ویژه دارد. به زودی گزینه قطعی کارگردانی " هابیت" اعلام می شود.
» ادامه مطلب

غلامرضا آزادي: «قبيله من» با اخذ پروانه وارد پيش‌توليد مي‌شود

كارگردان فيلم سينمايي «قبيله من» كه با بازي «سپهر آزادي» در نقش پدرش همراه خواهد بود، گفت: به محض اخذ پروانه «قبيله من» وارد پيش‌توليد مي‌شود.
«غلامرضا آزادي» در اين باره گفت: با كسب پروانه نمايش«پرستوهاي عاشق»(فريال بهزاد)، نسبت به دريافت پروانه ساخت «قبيله من» اقدام كرديم كه به محض اخذ آن، وارد پيش‌توليد مي‌شويم. پيش از اخذ پروانه ساخت، اقدامي براي انتخاب بازيگران نكرده‌ايم و تقريبا همه كارهاي توليد ما مشخص است و حدودا يك ماه، پيش‌توليد خواهيم داشت.
به گفته اين مدير فيلمبرداري كه «قبيله من»‌ را به عنوان اولين كار خود در مقام كارگرداني مي‌سازد، «پيام آزادي» (پسر غلامرضا آزادي) مدير فيلمبرداري اين پروژه منتظر مشخص شدن زمان فيلمبرداري است تا براي سفر به ايران اقدام كند. «سپهر آزادي» فرزند ديگر آزادي، نقش اصلي «قبيله من» را بازي خواهد كرد.
آزادي پيش از اين گفته بود كه «قيبله من»، با همكاري كمپاني تكنوويژن (Tekno visoin) فيلم به صورت سوپر 35 فيلمبرداري مي‌شود و اين كمپاني در زمينه پست پروداكشن با اين پروژه همكاري خواهد كرد. اين فيلم، تماما در اصفهان فيلمبرداري مي‌شود و بخش‌هاي روستايي اين فيلم با ساخت دكور همراه خواهد بود.
نسخه اوليه فيلمنامه «قبيله من» را آزادي در زمان دانشجويي نوشته و داستان آن در ارتباط با اتفاقات و رويدادهاي اجتماعي، سياسي و فرهنگي است كه شخصا پشت سر گذاشته است.
» ادامه مطلب

«مهتاب كرامتي» براي بازي در فيلم «578 روز انتظار» قراردادي ندارد

«مهتاب كرامتي» بازيگر سينماي ايران براي بازي در فيلم «578 روز انتظار» به كارگرداني احمد عبداللهيان تاكنون هيچ مذاكره‌اي نداشته است.
«سميرا علايي» مدير برنامه‌هاي «مهتاب كرامتي» در اين باره گفت: خانم كرامتي هم اكنون در سفر هستند و ما افتخار آشنايي با كارگردان و عوامل توليد اين پروژه سينمايي را نداريم و تاكنون در اين ارتباط هيچ مذاكره‌اي نداشته‌ايم.
براساس اين گزارش، «مهتاب كرامتي» فيلم‌هاي آدمكش(رضا كريمي)، شبانه‌روز(اميد بنكدار و كيوان عليمحمدي) و چيزهايي هست كه نمي‌داني(فردين صاحب‌الزماني) را در نوبت اكران دارد.
» ادامه مطلب

حسین ذكايي: پخش با تأخير 4 بازي مقدماتي جام‌جهاني به‌خاطر عدم تخطي از قانون است

تهيه‌كننده پخش مسابقات فوتبال جام جهاني با اشاره به دلايل پخش با تأخير 4 بازي مرحله مقدماتي جام‌جهاني فوتبال 2010 گفت: ما تلاش كرده‌ايم تا به شيوه‌اي مسابقات را روي آنتن ببريم كه از قانون تخطي نكنيم و حتي كشورهاي همسايه نيز نتوانند پي‌گير مسابقات از طريق پخش ايران شوند.
حسين ذكايي كه تهيه‌كنندگي پخش مسابقات فوتبال جام جهاني را برعهده دارد، در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اين سوال كه چرا مسابقات فوتبال جام جهاني كه هم زمان در يك ساعت برگزار مي‌شوند، با تاخير از شبكه سه به روي آنتن مي‌روند و يكي از آنها از يك شبكه ديگر پخش نمي‌شود؟ گفت: امكانات فني و ماهواره‌اي به ما امكان پخش هم زمان مسابقات را نمي‌دهد. فروشنده بازي‌ها و صاحب امتياز آنها اين اجازه را به هيچ كشوري نمي‌دهد كه پخش ماهواره‌اي داشته باشند. اين بازي‌ها فقط بايد در شرايط زميني پخش شوند و روي ماهواره نباشد.
او با اشاره به اين كه امسال فقط شبكه سوم سيما مسابقات زنده جام جهاني را پخش مي‌كند و طبق روال قانوني حتي كانال 3 سيما روي ماهواره بازي‌ها را پخش نمي‌كند، افزود: اين در حالي است كه شبكه‌هاي تلويزيوني ما از روي ماهواره قابل دسترسي است و فقط شبكه سه ما قابليتي دارد كه مي‌توانيم آن را در ساعاتي كد كنيم تا از روي ماهواره برداشته شود و دسترسي مخاطبان فقط زميني باشد. با اين سيستم حتي افرادي كه از داخل كشور شبكه‌ها را از طريق ماهواره دريافت مي‌كنند، نمي‌توانند در زمان پخش مسابقات جام جهاني به شبكه سه سيما دسترسي داشته باشند.
ذكايي تصريح كرد: ما تلاش كرده‌ايم تا به شيوه‌اي مسابقات را روي آنتن ببريم كه از قانون تخطي نكنيم و حتي كشورهاي همسايه نيز نتوانند پي‌گير مسابقات از طريق پخش ايران بشوند.
او درباره نحوه انتخاب پخش زنده بازي‌هاي هم‌زمان نيز گفت: هنوز بازي‌هايي كه زنده پخش شوند، قطعي انتخاب نشده‌اند و انتخاب بازي‌ها مانده است. ما تلاش مي‌كنيم تا بازي‌هايي كه مهم‌تر هستند و از جذابيت بيشتري برخوردارند، به طور زنده پخش كنيم و بازي ديگر با تأخير و بلافاصله پس از اتمام بازي اول به روي آنتن برود.
» ادامه مطلب

4 بازي‌ آخر دور مقدماتي جام جهاني با تأخير پخش مي‌شوند

چهار بازي از بازي‌هاي آخر دور مقدماتي جام جهاني فوتبال با تاخير روي آنتن مي‌روند.
برنامه ادامه بازي‌هاي دور مقدماتي جام جهاني به شرح زير اعلام شده و بر اين اساس، 4 بازي مكزيك و اروگوئه، آمريكا و الجزاير، پاراگوئه و نيوزلند و كره شمالي و ساحل عاج از بازي‌هاي آخر مرحله مقدماتي با تأخير از شبكه سوم سيما روي آنتن خواهد رفت.
اين برنامه به شرح زير است:

1- شنبه 29/3/89 - ساعت 16:00 - هلند و ژاپن
2- شنبه 29/3/89 - ساعت 18:30 - غنا و استراليا
3- شنبه 29/3/89 - ساعت 23:00 - كامرون و دانمارك
4- يكشنبه 30/3/89- ساعت 16:00 - اسلواكي و پاراگوئه
5- يكشنبه 30/3/89 - ساعت 18:30 - ايتاليا و نيوزلند
6- يكشنبه 30/3/89 - ساعت 23:00- برزيل و ساحل عاج
7- دوشنبه 31/3/89 - ساعت 16:00 - پرتغال و كره شمالي
8- دوشنبه 31/3/89 - ساعت 18:30 - شيلي و سوئيس
9- دوشنبه 31/3/89 - ساعت 23:00 - اسپانيا و هوندراس
10- سه شنبه 1/4/89 - ساعت 18:30 - فرانسه و آفريقاي جنوبي
11-سه شنبه 1/4/89 - ساعت 21:00- مكزيك و اروگوئه(پخش با تاخير)
12- سه شنبه 1/4/89 - ساعت 23:00 - نيجريه و كره جنوبي
13- سه شنبه 1/4/89 - ساعت 23:00 - يونان و آرژانتين
14- چهارشنبه 2/4/89 - ساعت 18:30 - اسلوني و انگليس
15- چهارشنبه 2/4/89 - ساعت 21:00 - آمريكا و الجزاير(پخش با تاخير)
16 - چهارشنبه 2/4/89 - ساعت 23:00 - غنا و آلمان
17- چهارشنبه 2/4/89 - ساعت 23:00 - استراليا و صربستان
18- پنجشنبه 3/4/89 - ساعت 18:30 - اسلواكي و ايتاليا
19- پنجشنبه 3/4/89 - ساعت 21:00 - پاراگوئه و نيوزلند (پخش با تاخير)
20- پنجشنبه 3/4/89 - ساعت 23:00 - دانمارك و ژاپن
21- پنجشنبه 3/4/89 - ساعت 23:00 - كامرون و هلند
22- جمعه 4/4/89 - ساعت 18:30 - پرتغال و برزيل
23- جمعه 4/4/89 - ساعت 21:00 - كره شمالي و ساحل عاج (پخش با تاخير)
24- جمعه 4/4/89 - ساعت 23:00 - شيلي و اسپانيا
25- جمعه 4/4/89 - ساعت 23:00 - سوئيس و هندوارس
» ادامه مطلب