اين هنرمند با بيان اين مطلب كه متأسفانه نيروي متخصص زن در زمينه صدابرداري در كشور كم هستند،تصريح كرد: دختران جوان متخصصي، اخيرا با كسب تحصيلات در زمينهي صدابرداري، آمادهي فعاليت در سالنهايي مثل تالار وحدت هستند ـ كه شرايط مناسبي براي اجراهاي گروههاي بانوان دارد ـ و اميدوارم بتوانند در سالنهاي اجراي موسيقي آغاز به كار كنند.
او ادامه داد: سالنها بايد از حضور اين صدابرداران زن استقبال و حمايت كنند تا اين نيروي جوان كه كار را ياد گرفته است، بتواند در اجراهاي مخصوص بانوان حضور پيدا كند.
حاجيوندي با بيان اينكه تالار وحدت با امكانات جديدي كه در آن قرار گرفته است،سيستم صدابرداري خوبي دارد،تصريح كرد: اما حيف است كه اين سيستم صدابرداري در زمان اجراي گروههاي بانوان در اين سالن، استفاده نشود. بنابراين كنسرتهاي گروه بانوان حتما به يك صدابردار زن كاربلد نياز دارد.
سرپرست گروه موسيقي بانوان اركيده توضيح داد:منظور از صدابردار يك اپراتور نيست، بلكه يك فرد متخصص است كه بتواند مسووليت صدابرداري در يك كنسرت را برعهده بگيرد و اگر مشكلي پيش آمد، آن را برطرف كند. متأسفانه تالار وحدت صدابردار زن ندارد و ما عملا در اجراي كنسرتها دچار مشكل هستيم و مردان صدابردار كاربلد كه در اجراهاي عمومي كار صدابرداري را انجام ميدهند، در اجراي بانوان در سالن حضور ندارد و در نتيجه اين كار گروه است كه زيرسوال ميرود. چون مردم نميدانند كه مشكل از اجراي گروه نبوده بلكه مسايل صدابرداري مشكلساز شده است.
حاجيوندي تأكيد كرد: مسوولان موسيقي كشور بايد به حضور متخصصان صدابرداري و نورپردازي زن اهميت دهند، چون در اجراهاي مربوط به بانوان اين يك نياز است و اين افراد ميتوانند در اجراهاي عمومي حضور داشته باشند و كار صدابرداري تالار وحدت را به صورت حرفهاي تمرين كنند و در اجراهاي بانوان صدابرداري را خود برعهده بگيرند. ما تابهحال چندينبار از تالار وحدت درخواست كرديم كه از سيستم ماشينري آنها در اجراهاي كنسرتهاي خود استفاده كنيم اما آنها هميشه به دليل آنكه نيروي متخصص در تالار نيست، اين اجازه را به ما ندادند.
حاجيوندي نداشتن تبليغات براي گروههاي بانوان را يكي ديگر از اساسيترين مشكلات اين گروهها در كشور عنوان كرد و گفت: وقتي يك گروه موسيقي بازار ندارد و آلبومي از آن منتشر نميشود،چگونه ميتوان از مردم انتظار داشت كه آنها را بشناسند؟
سرپرست گروه اركيده ادامه داد: عموم جامعه، موسيقي ما را نميشناسند، چون تبليغاتي را انجام نميدهيم و نميدانند كه سطح و نوع موسيقي اجراشده در كنسرتهاي ما چگونه است و تنها كاري كه براي تبليغ كنسرتهايمان ميتوانيم انجام دهيم، پخش پوستر، تراكت و آگهي در روزنامه است و تصميم گرفتيم كه از بانواني كه در كنسرتهاي ما شركت ميكنند يك گروه مخاطبين تشكيل دهيم و به آنها يك فرم عضويت بدهيم تا در زمان برگزاري كنسرتهاي ما، از اين موضوع مطلع شوند.
حاجيوندي درباره اجراي مردادماه گروه اركيده در تالار وحدت گفت: از 13 تا 15 مردادماه به مدت سه روز در تالار وحدت در ساعت 17 كنسرت برگزار ميكنيم كه به زودي مراكز تهيه بليت آن از طريق سايت orkidehmusic.com و iranconcert.com اعلام ميشود.
اين اجرا شامل 18 ترانه است كه هشت قطعه آن جديد است و در آهنگسازي اين قطعات تأكيد بر وكال جمعي است كه توسط نوازندگان اجرا خواهد شد.
در اين اجرا «مريم نيكبين» پيانو و كيبورد، «پريسا جدي» درامز، «سپيده عظيمي» ابوا، «هليا گلمغاني» فلوت، «نرگس تقيپور» فرنچ هورن، «آذين ملكزاده» كمانچه، «پگاه عبداللهزاده» ويلن، «دنيا حاجيوندي» ويولا و همخوان، «ارغوان حاجيوندي» گيتارباس و همخوان، «ارمغان حاجيوندي» پركاشن و همخوان و«اركيده حاجيوندي» خواننده و نوازنده سنتور حضور دارند.
او ادامه داد: سالنها بايد از حضور اين صدابرداران زن استقبال و حمايت كنند تا اين نيروي جوان كه كار را ياد گرفته است، بتواند در اجراهاي مخصوص بانوان حضور پيدا كند.
حاجيوندي با بيان اينكه تالار وحدت با امكانات جديدي كه در آن قرار گرفته است،سيستم صدابرداري خوبي دارد،تصريح كرد: اما حيف است كه اين سيستم صدابرداري در زمان اجراي گروههاي بانوان در اين سالن، استفاده نشود. بنابراين كنسرتهاي گروه بانوان حتما به يك صدابردار زن كاربلد نياز دارد.
سرپرست گروه موسيقي بانوان اركيده توضيح داد:منظور از صدابردار يك اپراتور نيست، بلكه يك فرد متخصص است كه بتواند مسووليت صدابرداري در يك كنسرت را برعهده بگيرد و اگر مشكلي پيش آمد، آن را برطرف كند. متأسفانه تالار وحدت صدابردار زن ندارد و ما عملا در اجراي كنسرتها دچار مشكل هستيم و مردان صدابردار كاربلد كه در اجراهاي عمومي كار صدابرداري را انجام ميدهند، در اجراي بانوان در سالن حضور ندارد و در نتيجه اين كار گروه است كه زيرسوال ميرود. چون مردم نميدانند كه مشكل از اجراي گروه نبوده بلكه مسايل صدابرداري مشكلساز شده است.
حاجيوندي تأكيد كرد: مسوولان موسيقي كشور بايد به حضور متخصصان صدابرداري و نورپردازي زن اهميت دهند، چون در اجراهاي مربوط به بانوان اين يك نياز است و اين افراد ميتوانند در اجراهاي عمومي حضور داشته باشند و كار صدابرداري تالار وحدت را به صورت حرفهاي تمرين كنند و در اجراهاي بانوان صدابرداري را خود برعهده بگيرند. ما تابهحال چندينبار از تالار وحدت درخواست كرديم كه از سيستم ماشينري آنها در اجراهاي كنسرتهاي خود استفاده كنيم اما آنها هميشه به دليل آنكه نيروي متخصص در تالار نيست، اين اجازه را به ما ندادند.
حاجيوندي نداشتن تبليغات براي گروههاي بانوان را يكي ديگر از اساسيترين مشكلات اين گروهها در كشور عنوان كرد و گفت: وقتي يك گروه موسيقي بازار ندارد و آلبومي از آن منتشر نميشود،چگونه ميتوان از مردم انتظار داشت كه آنها را بشناسند؟
سرپرست گروه اركيده ادامه داد: عموم جامعه، موسيقي ما را نميشناسند، چون تبليغاتي را انجام نميدهيم و نميدانند كه سطح و نوع موسيقي اجراشده در كنسرتهاي ما چگونه است و تنها كاري كه براي تبليغ كنسرتهايمان ميتوانيم انجام دهيم، پخش پوستر، تراكت و آگهي در روزنامه است و تصميم گرفتيم كه از بانواني كه در كنسرتهاي ما شركت ميكنند يك گروه مخاطبين تشكيل دهيم و به آنها يك فرم عضويت بدهيم تا در زمان برگزاري كنسرتهاي ما، از اين موضوع مطلع شوند.
حاجيوندي درباره اجراي مردادماه گروه اركيده در تالار وحدت گفت: از 13 تا 15 مردادماه به مدت سه روز در تالار وحدت در ساعت 17 كنسرت برگزار ميكنيم كه به زودي مراكز تهيه بليت آن از طريق سايت orkidehmusic.com و iranconcert.com اعلام ميشود.
اين اجرا شامل 18 ترانه است كه هشت قطعه آن جديد است و در آهنگسازي اين قطعات تأكيد بر وكال جمعي است كه توسط نوازندگان اجرا خواهد شد.
در اين اجرا «مريم نيكبين» پيانو و كيبورد، «پريسا جدي» درامز، «سپيده عظيمي» ابوا، «هليا گلمغاني» فلوت، «نرگس تقيپور» فرنچ هورن، «آذين ملكزاده» كمانچه، «پگاه عبداللهزاده» ويلن، «دنيا حاجيوندي» ويولا و همخوان، «ارغوان حاجيوندي» گيتارباس و همخوان، «ارمغان حاجيوندي» پركاشن و همخوان و«اركيده حاجيوندي» خواننده و نوازنده سنتور حضور دارند.
0 نظرات:
ارسال یک نظر