نیوشا ضیغمی: مخاطبان کمتر سراغ داستانهای تکراری می‌روند

نیوشا ضیغمی تاکید کرد مخاطبان سینمای ما در حال حاضر بسیار باهوش هستند.فکر می‌کنم آنها به دنبال آثاری می‌گردند که فضای جدیدی داشته باشد. نیوشا ضیغمی بازیگر فیلم "دموکراسی تو روز روشن" درباره حضور خود در این فیلم گفت: در سینما اساسا مجموعه شرایطی چون، فیلمنامه، کارگردانی، تهیه‌کنندگی، بازیگران، عوامل و... است که باعث می‌شود نتیجه فیلمی مشخص شود. یکی از دلایل حضورم در این فیلم آقای زم بودند که با سابقه فرهنگی خود پشتوانه فیلم بودند. البته فیلمنامه متفاوت این اثر نیز یکی دیگر از دلایل حضور من در "دموکراسی تو روز روشن" بود. برای بازیگرانی مثل من که در سینما به ثبات رسیده‌اند، دیگر تعداد سکانس برای بازی مهم نیست. بلکه این مجموعه فیلم است که باعث می‌شود ما در کاری حضور یابیم. کارگردان نیز با این که دومین فیلم سینمایی وی بود، نگاه متفاوتی به کار داشت.
این بازیگر سینما درادامه با اشاره به تفاوت این نقش با "اخراجی ها"عنوان کرد:در فیلم "اخراجی‌ها" نرگس نمادی از یک دختر سنتی است که کاراکتری کاملا متفاوت دارد. اما دختر ستوده در "دموکراسی..." نماینده نسل امروز است.
اوادامه داد: قشر جوانی که من در این فیلم نماینده آن هستم، تحصیلات دانشگاهی دارند و در جامعه فرهنگی زندگی می کنند. قرار نبود در این فیلم نیز یک دختر سردار از این جامعه و جوانان به دور باشد. درست است نقش کوتاه است اما در روند قصه تاثیرگذار بودند. فاطمه و نرگس دو کاراکتر کاملا متفاوت دارند.
بازیگر "حس پنهان" در ادامه با اشاره به همکاری با حمید فرخ‌نژاد در این فیلم، گفت: من همیشه عنوان کردم از حضور در کنار دو نفر در زمان کار لذت بردم که یکی از انها حمید فرخ نژاد و دیگری حامد بهداد بود. این دو درک زیادی از بازیگری دارند و کنارشان من تجربه‌های خوبی داشتم. آقای فرخ نژاد توانمندی و استعداد بی نظیری در بازی دارند و حضورشان در "دموکراسی.." برای من بسیار موثر بود. من و فرخ نژاد قبل از گرفتن صحنه‌هایی مربوط به خانه امیر ستوده، چند ساعت با هم صحبت کردیم تا رابطه صمیمی این دختر و پدر به خوبی و درستی برقرار شود. به هرحال امیر ستوده در این فیلم نقش پدر و مادر فاطمه طی این سالها را داشته به همین دلیل قطعا باید رابطه خوبی بین آنها وجود داشته باشد که برای مخاطب نیز باور پذیر باشد.
ضیغمی درباره ارتباط مخاطب با فیلم "دموکراسی تو روز روشن" گفت:مخاطبان سینمای ما در حال حاضر بسیار هوشمند است. فکر می‌کنم آنها به دنبال آثاری هستند که از فضای جدیدی برخوردار است. دیگر مخاطبین ما کمتر به سراغ داستانهای تکراری می‌روند.
او در پایان تاکید کرد:کار در فضاهای ماورایی بسیار پرخطر است. من خودم اول کار به عطشانی گفتم کار در چنین ژانرهایی دو حالت دارد یا می‌بری و یا می بازی و حد وسط ندارد. این گونه فضاها بیشتر به سمت فانتزی حرکت می‌کنند. من شخصا از نتیجه کار راضی هستم و فکر می‌کنم با مخاطب نیز ارتباط خوبی برقرار می‌کند.
ضیغمی درباره فعالیتهای تازه خود گفت: اول خردادماه بازی من در فیلمی با عنوان "پرتقال خونی" به کارگردانی سیروس الوند آغاز می‌شود. که فکر می‌کنم تجربه متفاوتی در کارنامه کاری‌ام باشد.
» ادامه مطلب

لاله اسکندری برای منطقه شش نقاشی دیواری می‌کشد

لاله اسکندری که چندی پیش نقاشی دیواری و کاشی‌کاری وی در تقاطع بزرگراه شهید همت و ستاری رونمایی شد، قصد دارد اثری دیگری نیز در منطقه شش شهرداری اجرا کند. لاله اسکندری، بازیگر و هنرمندی که تاکنون دو اثر او در زمینه نقاشی دیورای و کاشی‌کاری در تهران نصب شده است، درباره طرح‌‌ آینده خود گفت: قرار است برای منطقه شش هم نقاشی دیواری با کاشی انجام دهم. همچنین روزبه اسکندری، برادر لاله اسکندری و مدیرعامل شرکت اجراکننده طرح‌ها ابراز داشت: مذاکرات اولیه با شهرداری منطقه شش انجام شده و این نقاشی دیواری در اتوبان مدرس زیرگذر رسالت نصب می‌شود.
به گفته او این پروژه اکنون در مرحله انعقاد قرارداد، بسر می‌‌برد.نقاشی دیواری لاله اسکندری در دو فاز در بزرگراه شهید همت، تقاطع بزرگراه شهید ستاری قرار دارد که فاز اول آن در سال 88 و فاز دوم در مساحت 560 مترمربع در اردیبهشت سال جاری رونمایی شد.
» ادامه مطلب

وضعیت پدر دوبله ایران بعد از عمل جراحی

علی کسمایی، مدیر دوبلاژ پیش‌کسوت سینما ،تحت عمل جراحی قرار گرفت. کسمایی که شانزدهم اردیبهشت‌ماه به‌دلیل زمین‌خوردگی و شکستگی لگن به بیمارستان طوس منتقل شده بود، دوشنبه گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت. به گزارش ایسنا او با اظهار رضایت از وضعیت جسمی‌اش گفت: با اتفاقی که برای من افتاد، خدا بسیار کمکم کرد تا تحمل کنم و خوشبختانه اکنون وضعیتم بسیار بهتر شده است. زمان ترخیص کسمایی از بیمارستان هنوز مشخص نشده است.
علی کسمایی که سال گذشته در بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی فیلم فجر مورد تقدیر قرار گرفت، متولد 1294 و فارغ‌التحصیل رشته‌ی اقتصاد از دانشگاه تهران است. او از سال 1329 فعالیتش را در زمینه‌ی دوبله آغاز کرد و برای نخستین‌بار در سال 1333 به‌عنوان سرپرست گویندگان فیلم «شاهزاده‌ی روباهان» را دوبله کرد.
او که به‌عنوان «پدر دوبله ایران» معروف است، سرپرستی دوبلاژ «شازده احتجاب»، «شطرنج باد»، «ملکوت»، «هجرت»،‌ «پرواز در شب»، «هزاردستان»، «سربداران»، «آخرین پرواز»، «این خانه دور است»، «سال‌های جوانی»، «اتاق یک»، «حکایت آن مرد خوشبخت»، «کمیته‌ی مجازات» و «هور در آتش» و فیلم‌های خارجی «دکتر ژیواگو»، «بانوی زیبای من»، «آوای موسیقی» و «هملت» را در کارنامه‌ی هنری‌اش ثبت کرده است.
» ادامه مطلب

اولین نمایش فیلم جدید الیور استون در کن

فیلم سینمایی «وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد» به کارگردانی الیور استون اولین بار در دنیا روز جمعه در بخش خارج از مسابقه شصت و سومین جشنواره فیلم کن نمایش داده شد. فیلم جدید استون که دنباله‌ای بر فیلم سال 1987 «وال استریت» به کارگردانی خود اوست، بحران مالی سال 2008 را دراماتیزه کرده است. مایکل داگلاس در «وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد» بار دیگر به نقش گوردون گکو، بانکدار و چهره بانفوذ و فاسد دنیای سرمایه‌گذاری ظاهر شده است.
شخصیت داگلاس در فیلم اول اسکار بهترین بازیگر مرد را برای او به همراه داشت و یکی از دیالوگ‌های او - «حرص خوب است» - وارد گفت‌و‌گوهای روزمره شد. داگلاس 65 ساله این بار در کنار شایا لابوف - که در «وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد» نقش نامزد دختر او را دارد - و کری مالیگان بازیگر بریتانیایی - به نقش دخترش - بازی کرده و جاش برولین هم نقش یک بانکدار فاسد را دارد. فرانک لانجلا دیگر بازیگر فیلم است. او نقش معلم شخصیت لابوف را بازی می‌کند.
تمام ستاره‌های «وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد» در کنار استون در مراسم فرش قرمز این فیلم در جشنواره کن حضور داشتند. مارتین اسکورسیزی، جرج لوکاس، ژولیت بینوش و کیت بکینسیل دیگر چهره‌های شاخص در مراسم اولین نمایش جهانی فیلم جدید استون بودند.
گوردون گکو در پایان اولین «وال استریت» به زندان افتاد. او در فیلم جدید از زندان آزاد شده است. گکو پیرتر و معقول‌تر شده، اما غرائز چندش‌آورش را هنوز دارد و می‌کوشد در بحبوحه بحران مالی بار دیگر با دخترش که از او دور شده، رابطه‌ای صمیمانه پیدا کند.
شایا لابوف در «وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد» نقش یک چهره تازه‌کار وال استریت را دارد. او در همان حال که می‌کوشد از مادرش با بازی سوزان ساراندون که دلال معملات ملکی حمایت کند، با قدرت‌های پنهان سرمایه‌گذار در انرژی سبز هم مبارزه می‌کند. او همچنین باید با گکو که پدر نامزدش است کنار بیاید.
استون سال 1987 اولین «وال استریت» را به پدرش تقدیم کرد که خود کارگزار بورس و اقتصاددان بود. او در نشست خبری «وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد»، فیلم جدید خود را داستانی درباره خانواده دانست و گفت: «این داستانی درباره آدم‌هایی است که می‌کوشند بین عشق خود به قدرت و پول و نیاز به عشق توازن ایجاد کنند.» کارگردان برنده اسکار گفت فیلم جدید خود را متاثر از بی‌احتیاطی مالی که به بحران اقتصادی اخیر انجامید، ساخته است.
نقش‌آفرینی پرشور داگلاس باعث شد اولین «وال استریت» به عنوان یک اعلام جرم کلاسیک علیه حرص نظام سرمایه‌داری مطرح شود، اما بازیگر آمریکایی گفت او و استون همان زمان متوجه بودند که بعضی‌ها گکو را یک قهرمان می‌دانند. داگلاس گفت: «گکو کسی بود که شرکت‌ها را نابود می‌کرد، آدم‌ها را نابود می‌کرد. او ضدقهرمانی بود که شخصیت‌پردازی بسیار خوبی داشت و مردم مجذوب ضدقهرمانان می‌شوند.»
استون گفت: «از زمانی که چارلی شین و داگلاس در نقطه اوج فیلم سال 1987 در سنترال پارک زیر باران با هم درگیر شدند، تاکنون عامل حرص مضاعف شده است.» او ادامه داد: «من هم مانند خیلی‌های دیگر حیرت‌زده هستم و نمی‌دانم نظام سرمایه‌داری به شکل فعلی آن جواب می‌دهد یا نه. به نظر که این طور نیست.»
استون افزود: «سال 1987 فکر می‌کردم سرمایه‌داری خود را درست می‌کند. واقعا چنین اعتقادی داشتم، اما این طور نشد. سهام‌دارها و مدیران شرکت‌ها پول درآوردند، کسانی که کار می‌کردند، نه. یک جور بی‌عدالتی و نابرابری عظیم در این سیستم هست.»
داگلاس پیام فیلم را در نقل قولی از گکو خلاصه کرد: «حرص متوقف نشده، بلکه قانونی شده است.»
شصت و سومین جشنواره فیلم کن چهارشنبه 12 مه (22 اردیبهشت) با نمایش فیلم حماسی «رابین هود» به کارگردانی ریدلی اسکات آغاز ‌شد و تا 23 مه (دوم خرداد) ادامه دارد.
» ادامه مطلب

خیراندیش در "علفزار" مقابل دوربین می‌رود

گوهر خیراندیش در فیلم تلویزیونی "علفزار" به کارگردانی محمدعلی طالبی مقابل دوربین می‌رود. گوهر خیراندیش اولین بازیگر حرفه‌ای است که به این پروژه ملحق شده و به زودی یک بازیگر دیگر هم به گروه بازیگران این فیلم 90 دقیقه‌ای می‌پیوندد. "علفزار" دومین تله فیلم طالبی و اولین همکاری این کارگردان با گوهر خیراندیش است. محمدعلی طالبی به زودی تصویربرداری "علفزار" را شروع می‌کند، نورالدین اعلمی، سپهر گودرزی، سید عبدالله موسوی، مسعود چوبین، طاهر هداوند، مهدی چایانی، شعله محمدی، شاپور کلهر، علیرضا پاکزاد و فرزاد علیمرادی بازیگران محلی "علفزار" هستند.

تصویربرداری "علفزار" در پارک ملی خجیر، ورامین، دماوند، لار و ایوانکی انجام می‌شود. داستان این فیلم درباره نوجوانی به نام علی است که پدرش نمی‌تواند گله را به صحرا ببرد و او مجبور می‌شود این کار را انجام دهد. عوامل تولید این فیلم عبارتند از دستیار اول کارگردان و برنامه ریز:مسعود میمی، مجری طرح: مقصود جباری، تصویربردار:هادی شلالوند، طراح صحنه و لباس: بهزاد کزازی، طراح چهره‌پردازی: علیرضا خورشید، تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی، محصول سیمافیلم. خیراندیش به تازگی به گروه بازیگران فیلم سینمایی "بانوی شهر ما" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا پیوسته تا در کنار مصطفی زمانی در این فیلم مقابل دوربین برود. او پیش از این در "دعوت" با این کارگردان همکاری کرده بود.

» ادامه مطلب

شیوا بلوریان: بخش‌هایی از مجموعه "محله تهرونی‌ها" شتابزده است

شیوا بلوریان، بازیگر نقش "گلبرگ" در مجموعه "محله تهرونی‌ها" معتقد است برخی صحنه‌های این سریال شتابزده ضبط شده و بعضی طنزهای موقعیت جای پرداخت بیشتری داشتند.
شیوا بلوریان، بازیگر نقش گلبرگ در مجموعه "محله تهرونی‌ها" درباره پذیرفتن بازی در این سریال که برای مخاطب جذابیت زیادی ندارد، به مهر گفت: هر بازیگری برای پذیرفتن و نپذیرفتن هر نقش دلایلی دارد. من هم برای بازی در مجموعه "محله تهرونی ها" دلیل داشتم. مدت‌ها بود نقش‌هایی که در تله فیلم‌ها و مجموعه‌ها بازی کرده بودم به شدت عاطفی ، حسی و به لحاظ دراماتیک پیچیده بود( مثل سریال شب هزارو یکم) و از آنجایی که هر بازیگر علاقمند است خودش را برای ایفای نقش‌های مختلف محک بزند، دوست داشتم نقشی متفاوت با سایر کاراکترهایی که تاکنون بازی کرده ام را تجربه کنم و از کلیشه شدن در نقشهای مشابه فاصله بگیرم. همچنین دیگر نقش‌هایم در سریال‌های آماده پخشی که دارم با نقشم در این سریال خیلی متفاوت است.
اودر ادامه افزود: شخصیت "گلبرگ" که فردی کارگردان و تحصیل کرده بود، برایم جذابیت‌هایی داشت. وقتی کار را شروع کردیم فقط چند قسمت از فیلمنامه آماده بود تا اواخر تصویربرداری هر روز متن جدید به دست ما می‌رسید. من فوق لیسانس تئاتر هستم .خاصیت تئاتر مواجهه خلاقانه هرروز با نقش و اتفاقات پیش بینی نشده در هنگام اجرای نمایش است. همین که اواخر کار، نمی‌توانستم پیش بینی کنم که قرار است امروز گلبرگ در چه موقعیتی قرار گیرد برایم سرشار از لذت بود. وقتی متن جدید می‌رسید با شور و شوق آن را می‌خواندم.
این بازیگر در پاسخ به این سئوال که فکر نمی‌کنید مجموعه "محله تهرونی‌ها" حرفی برای مخاطب ندارد، توضیح داد: به هر حال سلیقه در نظر دادن در مورد هر اثر هنری مطرح است. قبول کنید هر برنامه ضعیف یا قوی مخاطبان خودش را دارد. به هر حال این برنامه هم علاقمندها و منتقدین خاص خودش را دارد.نظر هر دو محترم و قابل تامل است.
بلوریان درباره بازی در کنار بازیگرانی چون رامین ناصر نصیر و ... گفت: در پروژه‌های قبلی‌ام پیش آمده بود که با ناصیرنصیر بازی داشته باشم. در مجموع بازی در کنار بازیگرانی چون او، محسن قاضی مرادی ، امیر غفارمنش و ... دوست داشتنی بود، چرا که هر کدام توانمندی خاص خود را در عرصه بازیگری دارند. بازیگرانی هستند که در طی سالها استعدادها و قدرت بازیگری خود را اثبات کرده‌اند.
او درباره اینکه به روز رساندن متن در مجموعه "محله تهرونی‌ها" شما را برای ایفای نقش با مشکل رو به رو نکرد، گفت: من همیشه از پذیرفتن بازی در مجموعه‌ای که فیلمنامه آن کامل نباشد، اجتناب داشتم. وقتی پیشنهاد بازی در مجموعه "محله تهرونی‌ها" هم به من شد تنها چند قسمت فیلمنامه آماده بود. تلاش کردم با خوش بینی با موضوع بر خورد کنم، گروه نویسندگان به سرپرستی لاله صبوری انعطاف خوبی داشتند. گاهی برخی مواقع موارد کوچکی را که در متن نبود به نقش اضافه می کردیم و با همراهی انها روبرو می شدیم. البته از راهنمایی‌های آقای فولادی ناظر کیفی سریال هم استفاده می‌کردیم.
این بازیگر در پایان افزود: برخی مواقع که مجموعه "محله تهرونی‌ها" را می‌بینم احساس می کنم قسمت‌هایی از آن شتابزده ضبط شده است یا طنزهای موقعیت، جای پرداخت بیشتری داشته است .به هر حال خوشحالم که این سریال توانسته مخاطب خاص خود را پیدا کند.
شیوا بلوریان مجموعه‌های "ستاره های سربی" و "ضربان"، تله فیلم های "رها" و "روزهای به یادماندنی" و تله تئاتر "دروازه ساعات" را آماده پخش از تلویزیون دارد
» ادامه مطلب

نسل نو آغداشلو را امیدوار کردند

آیدین آغداشلو در مورد نمایشگاه نقاشی یکی از نقاشان که در خانه هنر برپا شده می‌گوید ،با دیدن این آثار به هنرمندانی که تنها به فکر تداوم شیوه‌های پیشین و حفظ مخاطبان همیشگی نیستند، امیدوار شده‌ام. به گزارش روابط عمومی نگارخانه خانه هنر، روز گذشته، 24 اردیبهشت نمایشگاه نقاشی‌های آبرنگ و آکرلیک محمد مدیرزاده در تالار ملک نگارخانه "خانه هنر" گشایش یافت. این آثار در تاکید بر معانی و استعاره‌ها هستند و به گذر پرشتاب عمر اشاره دارند. آبرنگ‌های این مجموعه با ترکیب لایه‌های متعدد فضای منفی صورت گرفته است که به گفته‌ خالق آنها، این شیوه جزو شیوه‌های پیشرفته معاصر در اجرا و ارائه نقاشی آبرنگ شفاف (روحی) است.
آیدین آغداشلو، نقاش و منتقد هنری آبرنگ‌های مدیرزاده را نمونه موفق مهارت و تسلطی می‌داند که در کنار اجرای فنی قابل توجه، مرز باریک میان نقاشی انتزاعی و واقع‌گرا را نشانه می‌زنند و در نهایت، به‌ مجموعه‌ای لطیف و همگون از این تعامل و همنشینی دست پیدا می‌کنند.
به‌تعبیر آغداشلو با تماشای آثار وی، امید به ‌پدیدار شدن نسلی از هنرمندان جوان در این زمینه فزونی می‌گیرد و نوید از راه رسیدن گروهی تازه نفس که آفاق عمیق‌تر و در نتیجه خطیرتری را مد نظر دارند و تنها به تداوم شیوه‌های پیشین و حفظ مخاطبان همیشگی اکتفا نمی‌کند، نویدی دلگرم کننده می‌شود.
مدیرزاده هنرمند 43 ساله‌ از نوجوانی تکنیک‌های مختلف نقاشی را به ‌شکلی متفاوت تجربه کرده ولی به صورت اصلی، از آبرنگ استفاده می‌کند.

نقاشی‌های چاپ شده‌ مدیرزاده در بازارهای آمریکای شمالی منتشر و پخش شده است. آثاری که تاکیدشان برایجاد تعادل در عناصر بصری همراه با جریانی موزون است. برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی در سوئد، کانادا، ترکمنستان، کانادا، مشهد و تهران در کارنامه‌ حرفه‌یی او ثبت شده است. آثار مدیرزاده از 800 هزار تا دومیلیون و 800 هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌است. همچنین آثار نقاشی علیرضا سعادتمند نیز در دیگر تالارهای نگارخانه خانه هنر عرضه شده است. سعادتمند خط ثلث را وارد نقاشی‌ کرده و تابلوهای بزرگی را با اشعار حافظ، مولانا، خیام، سهراب سپهری و احمد شاملو ساخته است. این هنرمند 33 ساله پیش از این نمایشگاه‌های انفرادی را در ایران و کشورهای ایتالیا، ژاپن، انگلستان و... برگزار کرده است. سعادتمند علاوه بر نقاشی‌خط، به مطالعه در زمینه‌ معماری و هنر ایرانی ازجمله کاشی، سرامیک و نقش برجسته‌های قدیمی می‌پردازد. پایین‌ترین قیمت در این نمایشگاه به تابلویی با عنوان "غم نان اگر بگذارد" برگرفته از شعر شاملو اختصاص یافته و گران‌ترین تابلوی وی با قیمت 7 میلیون تومان برگرفته از اشعار سعدی است. نمایشگاه‌های یادشده، تا چهارم خرداد از ساعت 11تا 21 در خانه هنر واقع در خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان صدر، شماره 1716 برپا است. بخشی از عواید این نمایشگاه‌ها، به‌رسم همیشه‌ نمایشگاه‌هایی که در این نگارخانه برپا می‌شود، به پروژه‌های مبارزه با گرسنگی برنامه جهانی غذا اختصاص پیدا می‌کند. برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) حامی فرهنگی این مجموعه است.

» ادامه مطلب

پیش تولید فیلم "راز پیرمردها" شروع شد

پیش تولید فیلم تلویزیونی "راز پیرمردها" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی منوچهر صفرخانی آغاز شده است. منوچهر صفرخانی بعد از ساخت فیلم تلویزیونی "چقدر وقت داری؟" تله فیلم "راز پیرمردها" را کارگردانی می‌کند. پیش تولید این فیلم با پیدا کردن لوکیشن‌ها شروع شده است. تاکنون حضور بازیگرانی همچون داریوش اسدزاده، داود فتحعلی بیگی، ابراهیم آبادی، محمود بهرامی، عباس محبوب، رهام عسگرپور، حمیدرضا الله یاری، وحید امیرآبادی و مجید صادق‌نیا قطعی شده‌اند.
در خلاصه داستان تله فیلم "راز پیرمردها" آمده است: عده‌ای پیرمرد و پیرزن با خوبی و خوشی در کنار هم زندگی می‌کنند. تا اینکه آرامش آنها پس از آمدن یک گروه تلویزیونی برای تهیه گزارش از آسایشگاه برای پخش در روز جهانی سالمند به هم می‌خورد و ...
دیگر عوامل این پروژه که قعطی شده‌اند عبارتند از طراح گریم: بیژن محتشم، مدیر تولید: مریم ضرابی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: سید محسن میرحسینی، صحنه: فرید طاهری فرد و روابط عمومی: زهرا فرود.
» ادامه مطلب

"سبب من" تغییر نام می‌دهد

نام فیلم سینمایی "سبب من" به کارگردانی بهرام بهرامیان تغییر می‌کند. محمد نشاط مجری طرح و مشاور تهیه‌کننده این فیلم سینمایی گفت: نگارش فیلمنامه به دلیل نوع موضوع و خاص بودن آن طولانی شد. اما این هفته فیلمنامه آماده می‌شود و پیش‌تولید را شروع می‌کنیم. نام فیلم حتما تغییر می‌کند به دنبال یک نام مناسب برای این فیلم هستیم. فیلمبرداری "سبب من" در تهران انجام می‌شود، یک گروه از نویسندگان بر اساس طرحی از بهرامیان فیلمنامه را نوشته‌اند. "سبب من" داستانی دینی و اجتماعی دارد، بهرام بهرامیان پیش از این مجموعه‌های "مشق عشق" و "ساعت شنی" و فیلم "آل" را کارگردانی کرده است.
» ادامه مطلب

"پسر از تو، دختر از من" پنج خرداد کلید می‌خورد

فبلمبرداری فیلم سینمایی "پسر از تو، دختر از من" به کارگردانی داوود موثقی پنج خردادماه شروع می‌شود. مجتبی رحیمی فیلمبردار این فیلم سینمایی در این باره گفت: فیلمبرداری فیلم "پسر از تو، دختر از من" پنجم خردادماه شروع می‌شود، پیش از آغاز تولید این فیلم مشغول تصویربرداری مجموعه "خانه بی‌پرنده" به کارگردانی کاظم معصومی هستم. تصویربرداری این مجموعه یک هفته دیگر تمام می‌شود.
رضا ناجی، سیروس گرجستانی، میرطاهر مظلومی بازیگران اصلی این فیلم هستند. "پسر از من، دختر از تو" فیلمی حادثه‌ای کمدی و قصه یک دختر و پسر جوان سارق را روایت می‌کند که به صورت اتفاقی قصد سرقت یک گاوصندوق را دارند. عوامل این فیلم عبارتند از فیلمبردار: مجتبی رحیمی، طراح گریم: محمد قومی، صدابردار: محمود خرسند، برنامه‌ریز: محمدرضا لطفی، مدیر تولید: مجتبی متولی. داوود موثقی فیلمهای سینمایی "خواستگار محترم"، "جدا افتاده"، "بله برون"، "دعوت به شام"، "کلید ازدواج"، "ضربه آخر" و" اختاپوس" را کارگردانی کرده است.
» ادامه مطلب

افضلی مجموعه "سربازرس" را دوبله می‌کند

مجموعه "سربازرس" به مدیریت دوبلاژ اصغر افضلی برای تلویزیون دوبله می‌شود. اصغر افضلی در این باره گفت: مجموعه سه قسمتی "سربازرس" داستان پلیسی جذابی دارد و مشغول دوبله آن هستیم. گویندگان این مجموعه خارجی علی همت مومیوند، منوچهر زنده‌دل، امیر منوچهری، کتایون اعظمی، فریبا رمضان‌پور، مریم صفی‌خانی، نیرومند، مهرالملوک طاری، حمید منوچهری، عبدی و ... هستند.
افضلی خالق تیپ‌های فیلمهای کمدی مثل فرانکو فرانکی، وودی آلن، بود آبوت، استن لورل، بهمن یار، اسدزاده، عزت الله وثوق وتوتو و در کارتونها وروجک و آقای نجار(وروجک)، گوریل انگوری (بیگلی بیگلی)، کارآگاه گجت، قلعه هزار اردک، رابین هود ( پادشاه / پرنس جان)، گربه‌های اشرافی (خدمتکار / ادگار) و سریال‌ها هزاردستان و دایی جان ناپلئون است.
» ادامه مطلب

تالار هنر میزبان سه نمایش جدید

تالار هنر از روز سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه میزبان دو نمایش "گربه‌ای در قصر ملکه" عبدالله آتشانی، "افسانه شیرزادخان" آدینه سمنانی و "سلطان و گاگول" کار مشترک ایران و آلمان می‌شود.
از روز سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه نمایش "گربه‌ای در قصر ملکه" به کارگردانی عبدالله آتشانی ساعت 18 و نمایش "افسانه شیرزادخان" به کارگردانی آدینه سمنانی ساعت 19:30 در تالار هنر به صحنه می‌روند. همچنین از 20 تا 27 خردادماه نمایش "سلطان و گاگول" کار مشترک گروه نمایشی ایران و آلمان در تالار هنر اجرا خواهد شد.
علاقمندان به تماشای آثار نمایشی فوق می‌توانند به تالار هنر واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان شهید مفتح، خیابان ورزنده مراجعه یا با شماره تلفن 88306640 تماس حاصل کنند.
» ادامه مطلب

نگارخانه ساربان افتتاح می‌شود

نگارخانه ساربان 30 اردیبهشت با آثار هنرمندانی مانند پیل آرام، مارکو گریگوریان، احصایی، کلانتری، افجه‌ای و... افتتاح می‌شود. این نگارخانه با اهادف بازنگری به هنرهای تجسمی ایران، تعامل نسل‌های تجسمی و تقویت بنیان‌های نئوفولکور، ایفای نقش سازنده در پویایی و تحول اقتصاد هنر و پایه‌ریزی برای سازماندهی خرید و فروش آثار هنری و معرفی شایسته سازماندهی شده توانمندی‌های تجسمی ایران در جامعه جهانی هنری آغاز به کار می‌کند. این نگارخانه که به صاحب امتیازی محمد ساربان نژاد و مدیریت سعید معیری زاده تاسیس شده است.
همزمان با مراسم افتتاح آثاری از بزرگان سه نسل هنرهای تجسمی ایران به نمایش در می‌آید که بسیاری از آنها برای نخستین بار به تماشا در می‌آیند. در میان این آثار تابلوهایی از پیل آرام، مارکو گریگوریان، احصایی، کلانتری، افجه‌ای، تناولی، صداقت جباری، تاها بهبهانی، ملکونیان، ترقی جاه، امیرخانی، عربشاهی، کاشیان، قولر آغاسی، مدبر، اعتمادی، صدری و...دیده می‌شود.
نگارخانه ساربان در خیابان شهید بهشتی ، چهار راه صابونچی ( مهناز) خیابان مهماندوست ، پلاک هشت واقع و حضور علاقمندان در مراسم افتتاحیه این نگارخانه آزاد است.
» ادامه مطلب

انتقاد مهران مدیری ازفیلم‌های کمدی سخیف این روزها

پس از انتقادات اهالی فرهنگ و هنر نسبت به رواج فیلمهای سطحی،مهران مدیری بازیگر وکارگردان سینما و تلویزیون نیز به جمع منتقدان این فیلمهای مبتذل پیوسته است. این بازیگر وکارگردان چندی پیش در مصاحبه ای با انتقاد شدید از فیلمهای کمدی که بر پرده سینماها قرار دارد گفته است:امروزه هر كار مبتذل درجه دوم و سومی‌ را بدون پشتوانه فكری روی پرده سینما به‌ عنوان كار كمدی می‌بینیم، فقط برای این‌كه یك عده آدم میلیونر شوند.به نظر مهران مدیری بعضی كسانی كه كار كمدی می‌كنند، با خودشان، جامعه و بیننده شوخی می‌كنند! كمدی را اساسا شوخی می‌بینند و این نگاه، فاجعه است.
این درحالی است كه به گفته مدیری اگر به مقوله كمدی این‌گونه نگاه شود كه چقدر جدی، مهم، تلخ و در عین حال اصلاح‌كننده است، نیمی ‌از مشكلات حل خواهد شد، اما متاسفانه بخصوص در سینمای ایران این ماجرا خیلی جدی نیست.
او در ادامه گفته است:مشكل از همه ماست. همه دست به دست هم دادیم تا این فاجعه اتفاق بیفتد. به یك نگاه تازه در سیاستگذاری‌ها نیاز داریم. در همه جای دنیا كار درجه یك و كار درجه 2 وجود دارد، اما ایران تنها كشوری است كه كار درجه یك تولید می‌شود، كار درجه 3 می‌بینیم و كار درجه شانزدهم هم دارد! خب وجود چنین معضلی مبین این مطلب است كه نظارت دقیق و كارشناسانه‌ای روی این قضیه صورت نمی‌گیرد.
» ادامه مطلب

حمله شدید روزنامه کیهان به «زم‌هریر» در پی اعلام احتمال نمایش عمومی فیلم

روزنامه کیهان نوشت: مدتي بود از گوشه و كنار شنيده مي شد كه سازندگان فيلم موهن «زمهرير» قصد دارند با ايجاد تغييراتي در آن، تلاش تازه اي براي اكران عمومي به خرج دهند. در یادداشت کیهان آمده است:چون موضوع هزينه هاي يك ميليارد و چهارصد ميليون توماني فيلم، همچنان بر دوش تهيه كننده سنگيني مي كند خصوصا كه پس از نمايش فيلم ياد شده در جشنواره فيلم فجر و روشنگري و افشاگري هاي منتقدين نسبت به وهن ارزش هاي اسلامي و ملي دفاع مقدس در فيلم مذكور و سپس اعتراض علما و مراجع عظام ديني مانند حضرت آيت الله العظمي نوري همداني خطاب به وزارت ارشاد كه چرا چنين آثار ضدارزشي و ضدانقلابي با پول بيت المال در جمهوري اسلامي ساخته مي شود، سرمايه گذارفيلم هم (كه گويا از موسسات وابسته به نهادهاي انقلابي بود) به جد خواستار بازپرداخت سرمايه هزينه شده، گرديد. همچنين خبرها حاكي از آن بود كه عليرغم تاكيد معاون سينمايي وزارت ارشاد كه تحت هيچ شرايطي اجازه نمايش فيلم «زمهرير» را نخواهد داد، تهيه كننده فيلم با نمايش خصوصي آن براي برخي سينماگران درصدد كسب نظر آنها جهت اصلاح برخي از صحنه هاي وهن آميز اثر بوده است! تا اينكه همين چند روز پيش بالاخره كارگردان فيلم در يك مصاحبه رسانه اي، خبر از آن داد كه فيلم «زمهرير» با انجام اصلاحاتي آماده نمايش شده! و از جمله ريتم آن نسبت به نسخه نمايش داده شده در جشنواره تصحيح گرديده است! جل الخالق!! گويا همه هتك حرمت هاي ديني و ارزشي در فيلم مذكور به دليل ريتم آن بوده است!!! يا سازندگان فيلم تصور كرده اند چنانچه ريتم فيلم تندتر باشد، ديگر كسي متوجه آن فحاشي ها و تمسخرها نخواهد شد!!!!
بديهي است تكذيب ادعاي مطروحه از سوي مسئولين سينمايي وزارت ارشاد موجبات رفع دغدغه و نگراني دلسوزان انقلاب خواهد شد، اما سؤال اساسي اينجاست كه سازندگان فيلم ضدارزشي «زمهرير» كدام بخش از اين اثر توهين آميز به ارزش هاي اسلامي و ملي مردم ايران را اصلاح كرده اند؟!
آيا شخصيت آن فرمانده و سردار جنگ كه به صورت آوازه خواني دوره گرد، ترانه خوانندگان طاغوتي را زمزمه مي كند، تصحيح شده يا دختر به اصطلاح شايسته دوران شاه كه در جبهه هاي جنگ تحميلي (البته جبهه هايي كه در ذهن سازندگان فيلم شكل گرفته)، امدادگر رزمندگان شده و در طول قصه با آن لحن و زبان لمپني و جاهلي، حضوري محوري دارد، حذف گرديده است؟!!! آيا كاراكترهاي سرخورده و خيانت ديده و عرق خور از ميان رزمندگان جبهه «زمهرير»سازان، بيرون كشيده شده اند يا سر و وضع آن دكتر به قول معروف «فشن» يا آلامد جبهه آقايان، درست شده است؟!!!! (كه در اين صورت كليه صحنه هاي جنگ بايستي حذف شود). بر سر سبكسري ها و حركات موزون آن دختري كه فرزند شهيد نمايانده مي شود و در طول فيلم جلوه گري مي نمايد، چه آمده است؟!! اينكه رزمندگان مورد نظر آقايان به جاي سرودها و اشعار انقلابي و نوحه هاي مذهبي، ترانه طاغوتي «لب كارون» را مي خوانند، چه مي شود؟!!!
» ادامه مطلب

یادداشت پرویز نوری به بهانه حضور عباس کیارستمی در مسابقه کن

اگر هم نخل طلا نمی‌گرفت، اگر هم در همه جشنواره‌های دنیا شهره نمی‌شد و اگر هم این همه تحسین و تمجید جهانی را برنمی‌انگیخت بازهم کیارستمی بود. فیلمسازی یگانه با نگاهی یگانه و با سبکی یگانه از اصل سینما. کافی‌ است نگاه کنیم به فیلم کوتاهش یعنی اولین فیلمی که سی یا چهل‌سال پیش ساخت. «نان و کوچه» با آن ایده بکر و فکر درخشان و بعد همین طور دنبال کنیم کارهایش را تا «خانه دوست کجاست» که نمونه‌ای بدیع از سینمایی ارژينال بود. سبک و سیاق کیارستمی ربطی به دیگر فیلم‌سازهای قبل و بعد ندارد.
گفته‌اند که شبیه به کارهای روبر برسون است به دلیل کشدار بودن وقایع و سکون و تکرار مضامینش، اما به گمانم این الهام شاید – و نه شباهت- در نحوه بهره‌گیری از آن چه فیلمسازی می‌خواهد اندیشه و افکارش را از طریق تصویر بازگو سازد، تفاوت بسیار می‌کند.
مگر نه اینکه زنده یاد سهراب شهیدثالث هم چنین سبکی را داشت؟
ولی اختلاف فاحش است بین فیلم برسون یا فیلم کیارستمی با فیلم شهیدثالث و به نظرم آثار کیارستمی بیش از هر چیز آوانگارد است.هر فیلم بعدی‌اش، گامی به جلوست و با «شیرین» که به نظرم اثری خارق‌العاده است- نشان داد جدا از تسلط بر مدیوم سینما، از جرأت و جسارتی بی‌مانند هم برخوردار است.بنابراین، زیاد به جشنواره کن و اینکه درباره فیلم جدید او «کپی برابر اصل» چه واکنشی نشان خواهند داد و در مسابقه است یا نیست، محل نگذارید. برای ما کیارستمی همیشه کیارستمی است.
» ادامه مطلب

استيون سودربرگ، مت ديمون و شيوع بيماري

اين فيلم‌ساز كانادايي براي تعريف اين قصه، از همكاري شش بازيگر مطرح و سرشناس سينماي اروپا بهره گرفته است. «مت ديمون» كه قبل از اين در چند فيلم سودربرگ با وي همكاري داشته،نقش اصلي فيلم «شيوع بيماري» را بازي مي‌كند. او در قصه فيلم در نقش مرد مرموزي به نام تامس امهوف ظاهر مي‌شود،كه ظاهرا اطلاعات زيادي درباره بيماري خطرناك در حال شيوع دارد.
خط اصلي قصه «شيوع بيماري» درباره يك تهديد بين‌المللي خطرناك از سوي يك گروه ناشناس است. اين گروه جامعه جهاني را تهديد كرده كه يك سم خطرناك را در درون جامعه رها خواهد كرد. گروهي از پزشكان متخصص بين‌المللي با يكديگر همراه مي‌شوند تا جلوي شيوع بيماري را بگيرند. «گيوينت پالترو»، «جودلا»، «كيت وينسلت»، «ماريون كوتيلار» و «لاورنس فيشبرن» ديگر بازيگران اين فيلم هستند.
سودربرگ فيلم خود را بر اساس قصه فيلم‌نامه «اسكات زد برنز» كارگرداني مي‌كند. اين فيلم(با هزينه توليد25ميليون دلاري) هم اكنون در مرحله پيش توليد قرار دارد و گفته مي‌شود كليد فيلم‌برداري آن اواسط فصل تابستان زده خواهد شد. سودربرگ در حال حاضر مشغول آماده كردن كار جديد خود «ناك آوت» است. اين فيلم با حال و هواي اكشن و دلهره‌آور خود، «چانينگ تاتوم» را در نقش اصلي دارد. تاتوم در قصه فيلم نقش سربازي را بازي مي‌كند كه در جريان يك مأموريت مهم نظامي به او خيانت مي‌شود و وي تصميم به انتقام مي‌گيرد.
سودربرگ سال قبل درام اجتماعي «خبرچين!»‌ را با بازي مت ديمون روي پرده سينماها داشت، كه با استقبال منتقدان سينمايي روبرو شد. «شيوع بيماري» استيون سودربرگ را نبايد با فيلمي به همين نام كه در سال 1995 توسط «ولفگانگ پترسن» ساخته شد، اشتباه گرفت. در اين فيلم كه «داستين هافمن» نقش اصلي آنرا بازي مي‌كرد، گروهي از پزشكان بين‌‌المللي سعي مي‌كنند جلوي شيوع يك بيماري خطرناك را بگيرند. قصه اين دو فيلم شباهت‌هايي به هم دارد،ولي سودربرگ مي‌گويد سياست و مسائل روز جامعه جهاني، نقش مهمي در قصه كار او دارد.
» ادامه مطلب

مجيد مجيدي پيش‌توليد «محمد(ص)» را دو ماه ديگر آغاز مي‌‌كند

فيلم سينمايي محمد(ص) كه لقب عظيم‌ترين فيلم جهان اسلام را به خود اختصاص داده، قرار است در آينده‌اي نه چندان دور با موضوع به تصوير كشيدن كودكي پيامبر به كارگرداني «مجيد مجيدي» ساخته و حداقل به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي پخش شود.
«مجيد مجيدي» در خصوص پروانه ساخت اين فيلم گفت: ما هيچ‌گونه مشكلي با آنچه در قانون تعريف شده، نخواهيم داشت و به آن عمل خواهيم كرد. قطعا ما نمي‌توانيم متكي به امكانات محدود دولتي سينماي ايران كه هيچ تناسبي هم با نيازهاي اين فيلم ندارد، باشيم. البته از همه استعدادها و قدرت هنري نيروي انساني سينماي ايران استفاده خواهيم كرد و تلاش مي‌كنيم از طريق اين كار، امكانات زيادي به بخش خصوصي سينماي ايران و خانواده‌اش تزريق كنيم.
او در رابطه با زمان توليد فيلم، بيان داشت: پيش‌توليد ما حدود دو ماه ديگر آغاز مي‌شود. مطالعات توليد فيلم تمام شده و تقريبا تركيب نهايي عوامل هم تا يك ماه ديگر مشخص مي‌شود. همچنين ويرايش سوم فيلمنامه در حال اتمام است اما تا زماني كه فيلم مقابل دوربين برود، تكميل آن ادامه خواهد يافت و محدوديتي در اين باره نداريم.
كارگردان «آواز گنجشك‌ها» در ادامه با بيان اين كه پيش‌توليد و ساخت‌ و سازها يك سال به طول مي‌انجامد، تصريح كرد: پيش‌بيني ما اين است كه ابتداي سال آينده فيلمبرداري را شروع كنيم. بين 5 تا 6 ماه برآورد فيلمبرداري و 4 تا 6 ماه هم براي بعد از فيلمبرداري برنامه‌ريزي كرده‌ايم. پيش‌بيني و برنامه‌ريزي ما اين است كه مجموعا تا دو سال آينده فيلم آماده نمايش باشد.
در رابطه با عوامل فيلم افزود: مدير هنري و مدير فيلمبرداري اين فيلم خارجي هستند و از مديران فيلمبرداري داخلي هم به صورت تركيبي استفاده مي‌شود.
مجيدي ادامه داد: در اين فيلم از بازيگران سينماي غرب، جهان اسلام و سينماي داخلي بهره گرفته مي‌شود همچنين چند بازيگر سرشناس جهان عرب هم در اين فيلم حضور دارند. از بازيگران غرب، يك يا دو نظر مد نظر است و از بازيگراني از كشور هند و تركيه نيز استفاده مي‌شود.
همچنين چهره‌هاي جديد و تواناي شهرستاني و به ويژه بازيگران تئاتر شهرستان‌ها هم مورد توجه ما هستند. اين صحبت‌ها در گفت‌وگوي مشروح جديدترين شماره مجله همشهري ماه با اين كارگردان منتشر شده است.
» ادامه مطلب

«دموكراسي تو روز روشن» در دو روز اول به مرز 40 ميليون رسيد

فيلم «دموكراسي تو روز روشن» در روز اول 12 ميليون تومان و در روز 27 ميليون تومان فروش داشته است و با جمع فروش 39 ميليون تومان در دو روز اول آمار افتتاحيه خوبي را رقم زده است.
اين فيلم از روز چهارشنبه بيست و دوم ارديبهشت در 55 سالن سينما در تهران و شهرستانها به روي پرده رفت و احتمال افزايش سالن‌هاي نمايش دهنده آن نيز وجود دارد.
«دموكراسي تو روز روشن» در گروه سينمايي استقلال جايگزين فيلم «تسويه حساب» شده است.
» ادامه مطلب

ادامه «جراحت» محمدمهدي عسگرپور در تهران


تصويربرداري سریال «جراحت» به كارگرداني محمدمهدي عسگرپور و تهيه‌كنندگي محمدرضا شفيعي در تهران ادامه دارد. «جراحت» كه ملودرامي اجتماعي است، توسط سعيد نعمت‌الله در 30 قسمت 35 دقيقه‌اي نوشته شده است. در خلاصه داستان اين سريال آمده است: لطيفه مادر 75 ساله‌اي است با دو پسرش با نام‌هاي بزرگ و اسماعيل زندگي مي‌كند، بزرگ پسر ارشد لطيفه است و چهار سال پيش در پي خواندن خطبه عقدي خانگي و بي سر و صدا دخترش اكرم را به عقد پسر برادرش اسماعيل سقايي در آورده است. مجموع اين دو خانواده داري رابطه‌اي معقول و نزديك با يكديگر هستند و ...
10 روز پيش معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به صورت سرزده از پشت صحنه سريال «جراحت» كه براي پخش در ماه مبارك رمضان از شبكه سه سيما در حال توليد است، ديدن كرد. در اين بازديد محمدرضا شفيعي تهيه كننده سريال نكاتي در خصوص روند شكل‌گيري فيلمنامه و مراحل توليدي سريال ارائه كرد.
بازيگران اين سريال عبارتند از: امين تارخ، ثريا قاسمي، علي عمراني، آتنه فقيه نصيري، مهوش صبركن، محمد عمراني، رامين راستاد، ليلا بلوكات، هستي مهدوي‌فر، ياسر جعفري، ميليشيا مهدي‌نژاد، كريم اكبري مباركه، گيتي قاسمي و ...
عوامل اين سريال عبارتند از: مدير توليد: سيدحسين يعقوبي، جانشين توليد: فرشيد رئوفي، مدير تداركات: سعيد نظري، مدير تصويربرداري:رضا شيخي، صدابردار: عباس رستگارپور، طراح صحنه و لباس: سعيد آهنگراني، طراح چهره‌پردازي: حسين صالحيان، دستيار اول كارگردان: ليلا رنگرزان، برنامه‌ريز: علي صابري، دستيار دوم كارگردان: حسين ديردار، منشي صحنه: مهين شهبازي، تصويربردار پشت صحنه: مهدي حيدري، عكاس: مهدي دلخواسته، مدير مالي: محبوبه بختياري، مدير روابط عمومي: طيبه محمدي رهنما، پشتيباني: سيدمجتبي مؤمني، مجري طرح: مؤسسه فرهنگي هنري وصف صبا.
» ادامه مطلب

«به رنگ ارغوان» 10 روز ديگر در كانادا


سيدجمال ساداتيان مدير بشرا فيلم و تهيه‌كننده «به رنگ ارغوان» در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: اكران اين فيلم در كانادا از 10 روز ديگر آغاز مي‌شود و اگر شرايط به وجود بيايد، من هم براي اكران فيلم، به كانادا سفر خواهم كرد. «به رنگ ارغوان» پس از رفع توقيف، نماي در جشنواره و اكران عمومي، هنوز به جشنواره‌هاي خارجي ارائه نشده است.
ساداتيان در مورد فروش اين فيلم درشهرستان‌ها نيز اظهار داشت: بايد بگويم كه فروش فيلم در شهرستان‌ها تعريفي نداشت.
او در مورد انتشار نسخه ويديويي فيلم در شبكه نمايش خانگي، گفت: هنوز براي تبديل فيلم «به رنگ ارغوان» به نسخه ويدئويي و انتشار آن در شبكه نمايش خانگي تصميم قطعي نگرفته‌ايم.
ساداتیان درمورد اكران اين فيلم در خارج از كشور، گفت: فكر مي‌كنم ايرانيان خارج از كشور از اين فيلم استقبال كنند و به نظرم مي‌رسد كه اين فيلم برايشان جذابيت‌هاي بيشتري داشته باشد.
» ادامه مطلب

«لوبو»فیلم جدید گای ریچی

مسئولان كمپاني برادران وارنر زماني كه ريچي تدوين «شرلوك هلمز» را تمام كرد، به او پيشنهاد كار بر روي «لوبو» را دادند.
اين اظهار نظر مسئولان كمپاني برادران وارنر، پس از آن ارائه شد كه رسانه‌هاي گروهي نوشتند موفقيت «شرلوك هلمز» آنها را به فكر ادامه همكاري با اين فيلم‌ساز انگليسي انداخته است.
به گفته سخن‌گوي كمپاني: «زماني كه ريچي مشغول تدوين شرلوك هلمز بود، مسئولان برادران وارنر با وي درباره كارگرداني «لوبو» صحبت كردند.ريچي عقيده داشت بهتر است اول تكليف شرلوك هلمز مشخص شود و بعد به سراغ پروژه جديدي برود. او در همان زمان رضايت ضمني خود براي كارگرداني اين فيلم را اعلام كرد. كمپاني هم تصميم گرفت خبر توليد پروژه را پس از نمايش عمومي شرلوك هلمز اعلام كند.»
«لوبو» بر اساس يك قصه كميك استريپي از انتشارات «دي سي كاميكز» ساخته مي‌شود و حال و هوايي درام و فانتزي دارد.
اين قصه درباره يك شكارچي موجودات بيگانه فضايي است كه در ماجراجويي‌هاي خود،با مسائل و مشكلات زيادي روبرو مي‌شود.
تهيه‌كنندگان فيلم قصد توليد نسخه زنده اين قصه كميك استريپي را دارند و هنوز زماني براي شروع كار توليد آن اعلام نشده است.
گاي ريچي اين روزها خود را آماده مي‌كند كه كليد فيلم‌برداري قسمت دوم شرلوك هلمز را بزند. اين فيلم اوايل تابستان جلوي دوربين مي‌رود.
«رابرت داوني جونيور» و «جود لا» براي دومين بار در اين مجموعه فيلم،در نقش شرلوك هلمز و دستيار او دكتر واتسن ظاهر مي‌شوند. قسمت اول فيلم - كه مدتي قبل از تلویزیون ايران پخش شد- در سطح جهاني حدود 470 ميليون دلار فروش كرد.
ريچي در عين حال قرارداد كارگرداني دو فيلم ديگر را نيز امضا كرده،كه قرار است آنها هم قبل از «لوبو» جلوي دوربين بروند.
» ادامه مطلب

رابرت ردفورد و کارگردانی «شراكتي كه تو حفظ مي‌كني»

اين بازيگر وفيلمساز قديمي سينما مي‌گويد در فيلم تازه‌اش قصد دارد به نمايش تزوير و دورويي آدمهاي داخل جامعه بپردازد. خط اصلي قصه فيلم درباره وكيلي است كه در يك شهر كوچك كار و زندگي مي‌كند و مورد اعتماد اهالي محل است.اما او هويتي دو گانه دارد.
در حقيقت، وكالت يك پوشش ظاهري مناسب براي اين وكيل است تا به حرفه ديگري بپردازد كه جامعه موافق آن نيست. هويت پنهان اين وكيل شامل يك سارق حرفه‌اي خطرناك مي‌شود كه قصد دارد دست به يك سرقت بزرگ و بي‌سابقه از بانك بزند. اين وكيل سارق كه سال‌ها قبل از همسرش جدا شده، بايد مشكلات متعدد دختر نوجوان خود را نيز حل كند.
نقش اين مردمرموز با هويت دوگانه را «جيم گرانت» بازي خواهد كرد. او كه حرفه اصلي‌اش طراحي صحنه محصولات سينمايي است،قبل از اين نقش كوتاهي در يك مجموعه تلويزيوني داشته و «شراكتي كه تو حفظ مي‌كني»،اولين كار بلند سينمايي‌اش به حساب مي‌آيد.
ردفورد كه در فيلم خود بازي نخواهد كرد، آن را بر اساس قصه كتاب پرخواننده «نيل گوردن» به همين نام جلوي دوربين مي‌برد.
كار نگارش فيلم‌نامه اقتباسي فيلم را «لم دابز» انجام داده است. منتقدان سينمايي مي‌گويند ردفورد در اين چند سال اخير در زمينه فيلمسازي پركار شده است. او اين روزها در حال آماده نمايش كردن كار جديد خود «همدست» است. فيلم كه اواخر فصل تابستان اكران عمومي مي‌شود يك كار درام است. آخرين فيلم ردفورد روي پرده سينما «شيرهايي براي بره‌ها» بود كه حال و هوايي ضد جنگ داشت و موفقيتي در جدول گيشه نمايش بدست نياورد.
اين فيلمساز اولين كار سينمايي خود در مقام كارگردان را به نام «مردم معمولي» در سال 1980 كارگرداني كرد و از آن زمان تا به حال هفت فيلم سينمايي ساخته است.
» ادامه مطلب

حمید نعمت الله:دوست دارم آثارم حرف تازه‌ای برای مخاطب داشته باشد

حمید نعمت‌الله، کارگردان مجموعه "وضعیت سفید" درباره پلان‌هایی که با مهین شهابی ضبط شده و بعد از بیماری او دوباره همان پلان‌ها با شهین تسلیمی ضبط می‌شود گفت: به هر حال تکرار پلان‌ها کار دشواری است و تمام کسانی که فیلم می‌سازند می‌دانند کارگردان با چه مشکلاتی رو به رو می‌شود. به هر حال مهین شهابی بازیگر بزرگی است اما به دلیل بیماری‌‌اش نتوانست ادامه دهد. نزدیک به سه هفته با او کار کردیم و دوباره پلان‌ها را ضبط می‌کنیم.
این فیلمساز در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از کارگردان سینما که اثری را برای تلویزیون می‌سازند نگاهی سطحی به این رسانه دارند و کمتر کارهای خوبی ارائه می‌دهند توضیح داد: برای من مدیوم هیچ وقت تفاوت نداشته است. حال قرار باشد فیلم کوتاه، سینمایی یا مجموعه بسازم همان تلاش همیشگی خود را می‌کنم. در واقع کار را ساده نمی‌گیرم. دوست دارم همه آثارم حرف تازه‌ای برای مخاطب داشته باشد و مجموعه تلویزیونی "وضعیت سفید" هم اینگونه است. در مجموع شکل مدیوم برایم فرق نمی‌کند. البته منظورم این نیست برای آثارم یک زمان عجیب و غریب صرف می‌کنم، بلکه تلاش می‌کنم در یک زمان نرمال کار را بسازم اما از کیفیت غافل نشوم.
مجموعه تلویزیونی "وضعیت سفید" به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه سه تهیه می‌شود. تا کنون 25 درصد از این سریال ضبط شده است. خشایار موحدیان و سودابه سعید‌نیا همزمان با تصویربرداری مشغول تدوین آن هستند.
موضوع این مجموعه تلویزیونی درباره موشکباران است و روایتگرخانواده‌ای متشکل از چند خواهر و برادر که به اتفاق مادر پیرشان به حاشیه تهران می‌روند و درگیر ماجراهایی می‌شوند...
افسانه بایگان، ابوالفضل پورعرب، حمیرا ریاضی، ناصر شهریاری، شهنوش شهباززاده، اکبر مددی مهر، یونس غزالی، عباس غزالی، لیندا کیانی و عزت الله مهرآوران بازیگران این مجموعه هستند.
سایر عوامل این مجموعه عبارتند از نویسندگان: حمید نعمت‌الله، هادی مقدم دوست، تصویربردار: مهدی مجد وزیری، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: سعید بیات، دستیار دوم کارگردان: سجاد حسینی، صدابردار: فرشید احمدی، طراح صحنه و لباس: دکتر محمدرضا شجاعی، چهره پرداز: اعظم بیات، مجری طرح: مؤسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

» ادامه مطلب