صدیقه صحت:تلویزیون تیزر «دختران» را پخش نمی‌کند

صديقه صحت مجري طرح و مدير توليد فيلم «دختران» گفت: فروش دو روز نخست فيلم «دختران» با توجه به نداشتن آنونس و استفاده كم‌تعداد از بيلبوردها در سطح شهر، به بيست ميليون تومان رسيده است.
او در مورد روند توليد و نمايش اين فيلم، گفت: ما از زمان جشنواره اين فيلم را براي اكران عمومي آماده داشتيم و مي‌خواستيم به جشنواره برسد اما فيلم با مشكلات پيش‌بيني‌نشده‌اي در مراحل فني صدا روبرو شد كه به جشنواره نرسيد. پس از آن با قراردادي كه با فيلميران داشتيم قرار شد كه فيلم در ايام عيد اكران شود و حتي همه چيز آن آماده شد كه اين اتفاق رخ نداد... در حال حاضر هم كه اما تلويزيون تيزر آن را براي پخش قبول نكرده است.
صحت ادامه داد: البته رسانه ملي وظيفه‌اش اين است براي كليه فيلم‌ها تبليغ كند و آنونس‌هاي «دختران» را با برقراري عدالت پخش كند. دراينجا از مديران سيما كه آگاه هستند، درخواست مي‌كنم با دقت بروند و اين فيلم را ببينند و بعد اگر ضرورت ديدند، نظرشان را درباره پخش تيزرهاي اين فيلم بگويند. ما دراين فيلم به ضرورت امر به معروف و نهي ازمنكر پرداختيم. آنچه كه در دين مبين اسلام به آن پرداخته مي‌شود. ما اگر بتوانيم اين اصول را درقالب يك كار نمايشي دربياوريم، درحقيقت به طور غيرمستقيم مي‌توانيم آنها را گسترش دهيم. ما اگر نتوانيم از قدرت رسانه نمايشي (حال چه تلويزيون، چه سينما و يا تئاتر باشد) به طور غيرمستقيم پيام‌هاي خوب‌مان را منتقل كنيم، درحقيقت نسل‌هاي بعدي بي‌هويتي را پي مي‌گيرند و و از خود گم خواهند شد.
او گفت : من تهيه كننده هفت فيلم سينمايي و بيش از پنجاه سريال چه به صورت نويسنده و چه به صورت كارگردان و يا تهيه كننده بوده‌ام، دو دختر دارم و همسرم نويسنده و كارگردان، ضمن اين كه در اجتماع امروزي علاوه بر تهيه كنندگي، مهندسي زمين‌شناسي خوانده‌ام... در توليد «دختران» ما دوسال با يك گروه محقق (با بازي پزشكان، حقوقدانان و يا افرادي كه علوم اجتماعي و روانشناسي خوانده بودند) كار كرديم و طي دوسال، يك سال پيش توليد و يك ماه و نيم فيلمبرداري داشتيم.
او گفت: شروع فيلمبرداري ما عيد فطر يعني 28 شهريور و پايان آن برابر با روز دختر ميلاد حضرت معصومه(س) بود. اين فيلم را در روز وفات فاطمه زهرا(س) نمايش داديم چون محورش اسلام بود.
صحت درمورد فروش فيلم تاكنون گفت: علي‌رغم اينكه ما آنونس نداشتيم و بيلبورد كامل هم نداريم، فيلم حدود 20 ميليون تومان فروخته است.
او درمورد نام فيلم گفت: نام اول اين فيلم «چيزهاي كوچك» بود. چيزهاي كوچك منظورمان دختران و زنان بود ؛ و بعد تبديل كرديم به «دختران» و شايد اسم آن باعث مي‌شود كه بچه‌ها را تشويق كند تا فيلم را ببينند.
به ياد دارم كه درجلسه‌اي كه دركنار ضرغامي بودم، ايشان تاكيد كردند كه ما به طور جدا براي كارهايي كه تحقيق و كارشناسي دارد پول مي‌پردازيم... چطور شده كه اين كار كه با اطلاعات زياد و تحقيق و كارشناسي بسيار بود اجازه پخش آنونس و تيزر آن را نمي‌دهند؟ اميدوارم كه آقاي ضرغامي به همراه گروه‌هاي رسانه‌اي، چه راديو و چه تلويزيون اين فرصت را براي پخش تيزر به اين فيلم بدهد.

0 نظرات: