ایلنا نوشت:
بهدنبال انتقاد برخی کارشناسان و منتقدان از سریال «آشپزباشی» و طرح حرف و حدیثهایی درمورد درآمد این سریال که گاه رقم را به میلیاردها تومان هم رساند، محمدرضا هنرمند (کارگردان این سریال) با ارسال یادداشتی به بخشی از این انتقادات وارده پاسخ داد.
متن کامل این یادداشت بدین شرح است:
این روزها هرجا سخنی از سریال «آشپزباشی» باشد، ضمن اظهارنظر درباره ریتم کند این سریال، حرف و حدیثی هم از هزینههای تلف شده بیتالمال بهمیان میآید. به همین خاطر لازم دیدم برای روشن شدن اذهان عمومی و آرامش وجدان آنها که سنگ بیتالمال را با جدیت هرچه تمامتر به سینه میکوبند چند نکته را یادآوری کنم.
اول اینکه: چه خوب که دوستان و گاهی همکاران گرامی ما تا این اندازه حسابگر و دقیق شدهاند. ولی ایکاش در کشوری که هزاران هزار پروژه رهاشده، تعطیل شده، جمع شده، تکرارشده، غیب شده و چپ شده وجود دارد، رسیدگی و مؤاخذه بیتالمالی تنها به یک سریال و هنرمندان طراز اول آن خلاصه نشود که بدعاقبتی دارد.
دوم اینکه: سریال «آشپزباشی» هرچه هست حداقل شانزده میلیارد تومان یعنی چهار برابر هزینههای خودش را از طریق جذب و فروش پیامهای بازرگانی اختصاصی این سریال به سازمان صدا و سیما یا همان بیتالمال بازگردانده است. دقت بفرمائید! چهار برابر هزینههای خودش. یعنی یکی از پرسودترین فعالیتهای اقتصادی ممکن، فارغ از دستاوردهای فرهنگی، هنری و اجتماعی.
سوم اینکه: در ماههای اولیه تصویربرداری این سریال و با احتساب زمان ثبت هر صفحه از فیلمنامه مصوب، پیشبینی میشد قسمتهای این سریال احتمالاً به سی و چند قسمت برسد که در مرحله تدوین این پیشبینی و محاسبه مثل هزاران هزار پیشبینی انجام شده در حوزههای مختلف علمی، ورزشی، فنی، اقتصادی، نظامی و حتی دیپلماتیک درست از آب درنیامد. این جرم و جنایت بزرگ را من شخصاً به گردن میگیرم و آمادهام تا تمام خسارتهای احتمالی وارد شده به بیتالمال را از دارائی مختصر شخصیام بپردازم تا کسی دچار عذاب وجدان و بیخوابی نشود.
چهارم اینکه: علیرغم دلسوزیهای بیتالمالی مبنی بر دریافت دستمزد بالای یک میلیاردی اینجانب و دیگر هنرمندان مظلوم این سریال که آغازگر انحراف افکار عمومی و فتنه علیه این سریال بود، اینجانب طبق قرارداد منعقده قرار است دستمزد مشخص و متعارفی برای هر قسمت دریافت کنم.
بنابراین تقلیل قسمتهای سریال یعنی تقلیل دستمزد خودم. روشنتر میگویم تا همه مدیران سازمان صدا و سیما و همکاران عزیزم خوب متوجه شوند. من قرار است بابت 26 قسمت دستمزدی دریافت کنم که هنوز آنرا بطور کامل دریافت نکردهام. تا همین امروز، بسیاری از همکاران دیگرم در این سریال نیز حقوق مورد توافق خود را دریافت نکردهاند و طلبکار هستند، تهیهکننده هم شرمنده و بدهکار و فعلاً موبایل خاموش است.
پنجم: این سریال در سختترین و بحرانیترین شرایط سیاسی اجتماعی ساخته شد. یکی دوماه قبل از انتخابات ریاستجمهوری هیجانات انتخاباتی به گروه رخنه کرد. بعداز انتخابات نیز دامنه آشوبهای سیاسی و اجتماعی، گروه را تا آستانة تعطیلی و ازهم پاشیدگی کشاند. تشریح جزئیات فشارهای عصبی و روانی برای تعطیلی کار در این یادداشت به صلاح هیچکس نیست، ولی اگر لازم باشد در جائی خواهم گفت که برای ادامه کار و جلوگیری از تعطیلی کامل پروژه چگونه جنگیدهام. نه برای خوشرقصی که برای جلوگیری از اتلاف سرمایههای هنری کشور و نفس هنر.
تعطیلی کار در آن روزها توجیه کافی داشت و هیچکس را برای آن مؤاخذه نمیکردند. به آسانی هزینه دیگری به هزینههای بحرانهای سیاسی اجتماعی سال 88 اضافه میکردند و بس.
بهدنبال انتقاد برخی کارشناسان و منتقدان از سریال «آشپزباشی» و طرح حرف و حدیثهایی درمورد درآمد این سریال که گاه رقم را به میلیاردها تومان هم رساند، محمدرضا هنرمند (کارگردان این سریال) با ارسال یادداشتی به بخشی از این انتقادات وارده پاسخ داد.
متن کامل این یادداشت بدین شرح است:
این روزها هرجا سخنی از سریال «آشپزباشی» باشد، ضمن اظهارنظر درباره ریتم کند این سریال، حرف و حدیثی هم از هزینههای تلف شده بیتالمال بهمیان میآید. به همین خاطر لازم دیدم برای روشن شدن اذهان عمومی و آرامش وجدان آنها که سنگ بیتالمال را با جدیت هرچه تمامتر به سینه میکوبند چند نکته را یادآوری کنم.
اول اینکه: چه خوب که دوستان و گاهی همکاران گرامی ما تا این اندازه حسابگر و دقیق شدهاند. ولی ایکاش در کشوری که هزاران هزار پروژه رهاشده، تعطیل شده، جمع شده، تکرارشده، غیب شده و چپ شده وجود دارد، رسیدگی و مؤاخذه بیتالمالی تنها به یک سریال و هنرمندان طراز اول آن خلاصه نشود که بدعاقبتی دارد.
دوم اینکه: سریال «آشپزباشی» هرچه هست حداقل شانزده میلیارد تومان یعنی چهار برابر هزینههای خودش را از طریق جذب و فروش پیامهای بازرگانی اختصاصی این سریال به سازمان صدا و سیما یا همان بیتالمال بازگردانده است. دقت بفرمائید! چهار برابر هزینههای خودش. یعنی یکی از پرسودترین فعالیتهای اقتصادی ممکن، فارغ از دستاوردهای فرهنگی، هنری و اجتماعی.
سوم اینکه: در ماههای اولیه تصویربرداری این سریال و با احتساب زمان ثبت هر صفحه از فیلمنامه مصوب، پیشبینی میشد قسمتهای این سریال احتمالاً به سی و چند قسمت برسد که در مرحله تدوین این پیشبینی و محاسبه مثل هزاران هزار پیشبینی انجام شده در حوزههای مختلف علمی، ورزشی، فنی، اقتصادی، نظامی و حتی دیپلماتیک درست از آب درنیامد. این جرم و جنایت بزرگ را من شخصاً به گردن میگیرم و آمادهام تا تمام خسارتهای احتمالی وارد شده به بیتالمال را از دارائی مختصر شخصیام بپردازم تا کسی دچار عذاب وجدان و بیخوابی نشود.
چهارم اینکه: علیرغم دلسوزیهای بیتالمالی مبنی بر دریافت دستمزد بالای یک میلیاردی اینجانب و دیگر هنرمندان مظلوم این سریال که آغازگر انحراف افکار عمومی و فتنه علیه این سریال بود، اینجانب طبق قرارداد منعقده قرار است دستمزد مشخص و متعارفی برای هر قسمت دریافت کنم.
بنابراین تقلیل قسمتهای سریال یعنی تقلیل دستمزد خودم. روشنتر میگویم تا همه مدیران سازمان صدا و سیما و همکاران عزیزم خوب متوجه شوند. من قرار است بابت 26 قسمت دستمزدی دریافت کنم که هنوز آنرا بطور کامل دریافت نکردهام. تا همین امروز، بسیاری از همکاران دیگرم در این سریال نیز حقوق مورد توافق خود را دریافت نکردهاند و طلبکار هستند، تهیهکننده هم شرمنده و بدهکار و فعلاً موبایل خاموش است.
پنجم: این سریال در سختترین و بحرانیترین شرایط سیاسی اجتماعی ساخته شد. یکی دوماه قبل از انتخابات ریاستجمهوری هیجانات انتخاباتی به گروه رخنه کرد. بعداز انتخابات نیز دامنه آشوبهای سیاسی و اجتماعی، گروه را تا آستانة تعطیلی و ازهم پاشیدگی کشاند. تشریح جزئیات فشارهای عصبی و روانی برای تعطیلی کار در این یادداشت به صلاح هیچکس نیست، ولی اگر لازم باشد در جائی خواهم گفت که برای ادامه کار و جلوگیری از تعطیلی کامل پروژه چگونه جنگیدهام. نه برای خوشرقصی که برای جلوگیری از اتلاف سرمایههای هنری کشور و نفس هنر.
تعطیلی کار در آن روزها توجیه کافی داشت و هیچکس را برای آن مؤاخذه نمیکردند. به آسانی هزینه دیگری به هزینههای بحرانهای سیاسی اجتماعی سال 88 اضافه میکردند و بس.
0 نظرات:
ارسال یک نظر